سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وفاداری، عامل الفت گرفتن [مردم با شخص] است. [امام علی علیه السلام]
اخبار مسجد و کلیسا - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • حجت الاسلام تقوی اقتدای مسیح (ع) به امام زمان(عج) را تحقق کامل آرمان دین مسیحیت و تبعیت از مکتب اسلام دانست.

    حجت الاسلام سید مهدی تقوی پژوهشگر حوزه مهدویت در گفت و گو با خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش حضرت مسیح(ع) در عصر ظهور حضرت مهدی(عج) گفت: در روایات ما از حضور مسیح (ع) بسیار سخن گفته شده است و این بدان معنی است که مسیحیت به عنوان یکی از پرطرفدارترین ادیان الهی تا عصر ظهور باقی خواهد ماند.

    وی در ادامه گفت: توجه ائمه معصومین(ع) به مسیحیت نشانه آینده نگری این بزرگواران است که با واقعیات موجود زمان حاضر نیز تطبیق دارد.

    این پژوهشگر پژوهشگاه فرهنگ و معارف به رمز بقا و گستردگی مسیحیت اشاره کرد و گفت: با وجود انحرافات و تحریفات فراوان در مسیحیت این دین با اتکا به دو اصل محوری و استراتژیک که با روح اسلام نیز سازگاری دارد تا برپایی حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) پایدار خواهد ماند.

    تقوی در پایان گفت: مسیحیت با تمسک به معنویت و محبت دلهای بسیاری را به خود جذب کرده است اما در بکار گیری آن در اخلاق، سیاست و فرهنگ دچار انحراف شده است. اقتدای مسیح (ع) به امام زمان(عج) عاری از این انحراف و تحقق کامل آرمان مسیحیت و تبعیت از مکتب اسلام است.



    پدر آریوس ::: چهارشنبه 86/9/21::: ساعت 7:29 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    به گزارش آینده روشن، رئیس مرکز اسلامی دانمارک در گفت وگو با مرکز خبر حوزه، به بیان تفاوت های اخلاقی اسلام و غرب پرداخت و گفت: اخلاق اسلامی سراسر فضیلت بوده و سعادت بشر را تضمین کرده است.

    رئیس مرکز اسلامی دانمارک با بیان این که اخلاق در غرب به تمسخر گرفته شده است یادآور شد: آزادگی واقعی تنها در اسلام به دست خواهد آمد.

    محمد فؤاد البرازی در ادامه به بیان تفاوت های اخلاق اسلامی و غربی پرداخت و افزود: اخلاق اسلامی از ملکوت سرچشمه می گیرد، اما اخلاق غربی به هیچ فضیلتی پایبند نیست.

    وی در همین زمینه اظهار داشت: همجنس بازی که قاتل اخلاق است، به راحتی در جوامع منحط غربی پذیرفته شده است.

    رئیس مرکز اسلامی دانمارک، دفاع از حقوق زنان را از دیگر مواردی دانست که غرب از آن سوء استفاده می کند و گفت: اسلام بهترین احترام و شخصیت را به زن عطا کرده، اما غرب درصدد وارونه جلوه دادن این مسئله است.

    وی با بیان اینکه اسلام از اخلاقی ترین ادیان است تصریح کرد: برابری و برادری در ادیان قبل به شکلی که در اسلام وجود دارد، وجود نداشت و اسلام مملو از این ‌آموزه های زیبا است.

    محمد البرازی با بیان اینکه غرب جز ذلت و خواری هیچ ارمغانی برای زنان نداشته است خاطرنشان کرد: در برخی کشورهای غربی زنان در برابر مقادیر ناچیز و درحد دو یا سه دلار خرید و فروش می شوند و این اوج خفت وخواری است.

    وی افزود: دموکراسی دراصل برای مقابله با دیکتاتوری بوجود آمد، اما غرب از آن سوء استفاده کرد و دموکراسی را در مسیر غیر صحیح ترویج داد.

    محمد فؤاد البرازی با بیان اینکه دموکراسی در دنیای امروز تنها یک شعار است خاطرنشان کرد: غرب دموکراسی را برای تقابل با شورا در اسلام بوجود آورده و می خواهد از آن به عنوان وسیله ای برای نفوذ در مسلمانان استفاده کند.

    وی به وضعیت مسلمانان در اروپا اشاره کرد گفت: مهمترین دغدغه مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی، آزادی برای انجام فعالیت مذهبی خود است.

    محمد فؤاد البرازی با تأکید بر اینکه اولین دینی که حقوق انسان را محترم شمرده، اسلام است اظهار داشت: اسلام با آموزه های فراوان خود، سعادت بشر را تضمین کرد.



    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/9/20::: ساعت 4:38 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    اظهارات آن‌کالتر، یادداشت نویس نومحافظه کار، درباره لزوم تکامل یهودیان، بینندگان تلویزیون های کابلی ایالات متحده را شوکه کرد.

    به گزارش "الف" از "مدیا مترز"، کالتر که برای تبلیغ کتاب جدیدش در برنامه «ایده بزرگ»  کانال سی.ان.بی.سی حضور یافته بود، در اظهاراتی جنجال برانگیز اظهار داشت "اگر همه یهودیان تکامل پیدا کرده و مسیحی شوند، روزهای بهتری در انتظار آمریکا خواهد بود".

    بنابراین گزارش، این یادداشت نویس جنجالی که بارها در مورد آنچه مواضع یهودستیزانه ایران می‏نامد، هشدار داده و خواستار برخورد با ایران شده است، در پاسخ به سوال مجری برنامه که  وی را به داشتن عقاید ضدیهودیت متهم کرده بود، تاکید کرد "به نظر من بهتر است همه ما مسیحی شویم".
     
    Image
    "یهودیان نیاز به تکامل دارند". 
     
     
    مجری یهودی برنامه دوباره پرسید: آیا بهتر است همه ما مسیحی شویم؟
    کالتر پاسخ داد: بله. اگر تو همراه من به کلیسا بیایی دیگر یهودی نیستی.

    مجری بار دیگر پرسید: آیا بهتر است که ما یهودیت ار کنار بگذاریم و مسیحی شویم.

    و کالتر پاسخ داد: بله.

    دانی، مجری برنامه، به کالتر گفت که نظراتش انحرافی و ضد سامی است و باعث نگرانی گروه‌های اجتماعی می‌شود، اما او گفت: مسیحی‌ها خودشان را به عنوان یهودیان تکامل یافته تلقی می‌کنند.

    متن این گفت و گو درباره یهودیان در زیر می آید.

    دانی: ما می‌خواهیم توانایی‌ها و ضعف‌هایمان را برای دقیقه‌ای کنار بگذاریم.
    کالتر: موافقم.
    دانی: آیا رویاهای تو با مهاجرت و سقط جنین به واقعیت می‌پیوند؟ این کشور به کجا می‌رود؟
    کالتر: من نیویورک را در زمان نشست ملی جمهوری خواهان دوست دارم. فکر می‌کنم شهر در این زمان در حال تبدیل به بهشت است.
    دانی:  چگونه شبیه بهشت می شود؟
    کالتر: با وجود جمهوری‌خواهان شاد و مسرور.
    دانی: آیا با تبدیل کشور به کشور جمهوری خواهان، ما صبورتر می‌شویم؟ آیا زن‌ها خوشحال‌تر و وضعیت مردها بهتر خواهد شد؟ نسخه تو کالبد این کشور رو بهتر می‌کند؟
    کالتر: البته.
    دانی: اما به نظر من، در این صورت تفرقه و نفرت بیشتری خواهیم داشت.
    کالتر:اوه، نه.
    دانی:  فاصله بین فقیر و غنی زیاد می‌شود و خیلی چیز‌های دیگر، به من بگو چرا فکر می‌کنی دنیا بهتر می‌شود.
    کالتر: خب، بله. جمهوری خواهان که مردم را شاد می‌کنند مسیحی هستند. صبورند و از آمریکا دفاع می‌کنند.
    دانی: مسیحیت یعنی بهتر است؟ یعنی بهتر است که همه ما مسیحی شویم؟ منظورت اینه؟
    کالتر: بله.
    دانی: بهتر است همه ما مسیحی بشیم؟
    کالتر: بله. دوست داری با من به کلیسا بیایی دانی؟
    دانی: بنابراین دیگر نباید یهودی باشم و باید مسیحی شوم. اون دنیای بهتری که می گفتی همینه؟
     کالتر: خب، تو الان یهودی شدن رو تمرین می‌کنی. یهودی نیستی که!
    دانی: من دقیقآ یهودی هستم. حرفت درست نیست. من یهودی هستم. پس در صورتی همه چیز بهتر می‌شود که هیچ یهودی و بودایی نداشته باشیم.
    کالتر: من نظرم رو گفتم.
    دانی: توی این کشور، باور نکردنیه!
    کالتر: می‌دونی، آزادی انواع گوناگونی داره.
    دانی: دوباره داری تکرار می‌کنی.
    کالتر: نه. من در این باره در همه کلیساهای بزرگ آمریکا صحبت می‌کنم و چیزی که واقعآ اعصاب خرد کن است را به زبان می آورم.
    دانی: تو گفتی که ما باید یهودیت را بندازیم کنار و همه مسیحی بشیم.
    کالتر: بلی.
    دانی: حقیقتآ.
    کالتر: خیلی آسونه.
    دانی: حقیقتآ.
    کالتر: آره. تو فقط باید اطاعت کنی.
    دانی: غیر قابل باوره.
    کالتر: بله.
    دانی: تو آدم تحصیل‌ کرده‌ای هستی. تو مثل دوست من می‌مونی. نمی‌تونم باور کنم.
    کالتر: می‌دونی، مسیحیت چیه. ما به دین شما اعتقاد داریم، ولی شما باید اطاعت کنین.
    دانی: نه نه نه.
    کالتر: ما یه برنامه فشرده داریم.
    دانی: تو هم که حرف رییس جمهور ایران رو می‌زنی. بی‌خیال، غیر قابل باوره.
    کالتر: رییس جمهور ایران که مسیحی نیست.
    دانی: نه. ولی می گوید باید اسرائیل را  از بین ببریم.
    کالتر: مطمئن نیستم که درست وحسابی توجه کرده باشی. ما فکر می‌کنیم و درواقع می‌خواهیم که  یهودی‌ها رو به تکامل برسونیم.
    دانی: وای
    کالتر: بله. مسیحیت همین است. ما به آموزه‌های کهن اعتقاد داریم، ولی مال ما خیلی امروزی‌تر هستند. شما باید از قانون اطاعت کنید. همه ما گناه کاریم.
    دانی: قدیم‌ها، من و تو همیشه بحث می‌کردیم. وقتی که تو یاوه سرایی می‌کردی.
    کالتر: کدوم یاوه...
    دانی: این‌که یهودی‌ها باید کامل بشن. این‌که من باید برم خودم رو کامل کنم.
    کالتر: خب، پیمان‌های جدید این رو می‌گن.
    دانی: نویسنده کتاب «اگر دمکرات‌ها عقل داشته باشند، جمهوری‌خواه می شوند »، اگه عقل داشته باشد نمی‌گوید یهودی‌ها باید کامل شوند. شخصآ به من خیلی برخورد.


    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/9/20::: ساعت 4:38 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    کارشناسان به زودی از کودکس سینایتیکوس (نسخه سینائیه)، قدیمی‌ترین انجیل جهان که طی قرون اول تا چهارم بعد از میلاد نوشته شده نسخه دیجیتالی تهیه می‌کنند.

    به گزارش مهر، در سا‌‌ل‌های قرن نوزدهم، قسمت‌هایی از قدیمی‌ترین انجیل جهان از یکی از دیرهای صحرایی در مصر توسط اروپایی‌‌ها و روس‌ها کشف شد. این انجیل به چند بخش تقسیم شده ‌است.

    «جان تاک» ، رئیس کلکسیون‌های کتابخانه ملی بریتانیا در لندن معتقد است که کودکس سند بسیار مهم و نگاره یگانه ‌ای برای مسیحیت است و یکپارچه‌‌سازی این دست‌‌نوشته، حتی به صورت دیجیتالی، در دنیای علم رخداد بسیار پر اهمیتی ‌است.

    تا به حال تنها افراد معدودی اجازه داشته‌‌اند که این دست ‌نوشته را لمس کنند. دانشمندان باید به غیر از مسائل دیگر، تعیین کنند که انجیل فعلی با تفسیرهای مختلف چقدر با کودکس متفاوت است. قسمتی از این پروژه شامل بررسی نوشته ‌های مسیحی است که حداکثر تا 450 سال بعد از مرگ عیسی مسیح نوشته شده ‌است.

    «اسکات مک‌ کندریک» ، رئیس بخش دست‌ نوشته‌های قرون ‌وسطی و پیش ‌از ‌آن در کتابخانه ملی بریتانیا در لندن می‏‌گوید این دست‌ نوشته‌‌ها ‌چنان ظریف و آسیب ‌پذیرند که در 19 سال گذشته تنها چهار دانشمند اجازه یافته‌‌اند تا آنها را که در لندن نگهداری می‌شوند، بررسی ‌کنند.

    به این ‌ترتیب محققان و مردم معمولی می‌توانند، متن دیجیتالی را با تمام جزئیات بررسی‌ کنند. اشارات تاریخی و توضیحات هم به پیوست متن است تا هرکسی که متن را می‏‌بیند متوجه شود که تغییرات آن چطور صورت گرفته و از همه مهم‌تر این ‌که چرا در ‌آن تغییرات به وجود آمده ‌است.




    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/9/20::: ساعت 4:38 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    به گزارش دکتر سید حیدر الحلو، از فعالان فرهنگی و سیاسی فنلاند در حاشیه بازدید از کتاب خانه ‌آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی به مرکز خبر حوزه گفت: شیعیان فنلاند نسبت به انجام فرائض دینی اهتمام ویژه ای دارند و با اهل سنت، مسیحیان و سایر ادیان تعامل و همکاری گسترده و سازنده ای دارند.

    وی افزود: شیعیان هم چنین حضور فعالی در عرصه سیاسی فنلاند دارند که برای تثبیت و معرفی شیعه بسیار مؤثر است.

    دکتر سید حیدر الحلو، با اشاره به شرایط زندگی و جایگاه اجتماعی شیعیان در کشور فنلاند بر لزوم معرفی معارف غنی و میراث کهن شیعی تأکید کرد و گفت: تا چندی قبل در دانشگاه هلسینکی فنلاند در کتابخانه آن کتبی از شیعه وجود نداشت و فکر و اندیشه شیعی ناشناخته بود.

    وی ادامه داد: چند نفر از شیفتگان اهل بیت(ع) تصمیم گرفتند معارف شیعی و سخنان حضرت زهرا(س) را جمع آوری و اندیشه شیعی را در فنلاند منتشر کنند که هم اکنون این کار به صورت پویا و مستمر ادامه دارد و در سایه این تلاش ها مردم و اندیش مندان فنلاندی اطلاعات بیشتری از شیعه دارند و مشتاق مطالعه پیرامون این مکتب شده اند.

    این محقق مسلمان با تأکید بر این که کتاب خانه ‌آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی و سایر مراکز علمی و دینی تعامل لازم و پشتیبانی علمی و معنوی کافی را از شیعیان به ویژه در فنلاند انجام دهند گفت: ارسال کتب حاوی معرفی مبانی فکری شیعی و نیز ترجمه متون دینی به زبان فنلاندی می تواند گامی مهمی در نشر معارف اهل بیت(ع) در این کشور باشد.



    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/9/20::: ساعت 4:38 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    با توجه به آمار رسمی، اسلام سومین دین رسمی در کشور ایرلند است.

    به نقل از Belfast Telegraph، بر اساس آماری که اداره مرکزی آمار ایرلند منتشرکرده، دین اسلام از نظر تعداد پیروان، پس از مذاهب کاتولیک و پروتستان سومین دین بزرگ در ایرلند است.

    طبق این آمار در حال حاضر بیش از 32000 مسلمان در کشور ایرلند زندگی‌می‌کنند که نیمی از آنان دارای ملیت‌های آسیایی و یا آفریقایی و یک‌سوم مسلمانان این کشور نیز بومی کشور ایرلند هستند.

    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/9/20::: ساعت 4:38 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     

     اسقف "جان کین" و هیات همراهش که از موسسه آینده روشن قم بازدید می‌کرد در جمع پژوهشگران رشته مهدویت این موسسه فرهنگی، گفت: تعمق و تفکر در بحث آخرالزمان موجب می‌شود تا دانسته‌های ما درباره این موضوع دارای غنا و ارزش علمی بالاتری شود.

    وی تاکید کرد: ما وشما می‌خواهیم در راه برقراری صلح جهانی گام برداریم و برای رسیدن به این هدف مهم بایستی همدیگر را بشناسیم.

    اسقف واشنگتن اظهار داشت: اگر اندیشمندان دینی دنیا مسایل مهم و جنگ افروزانه را برای مردم تبیین نکنند جامعه دچار انحراف خواهد شد.

    وی از سفر به قم ابراز شادمانی کرد و گفت: این سفر زمینه آشنایی با مراکز دینی وعلمی همچنین گفت وگو با عالمان و محققان دینی ایران را برای ما فراهم کرد.

    وی ابرازامیدواری کرد که این تعامل و تبادل اندیشه میان مراکز دینی و علمی دو کشور ایران و آمریکا ادامه یابد.

    وی خاطرنشان کرد: ما همیشه خواهان برقراری ارتباط با مراکز دینی و علمی ایران بویژه حوزه علمیه و علمای قم بوده‌ایم وآمادگی همکاری با مراکز دینی ایران را داریم.

    اسقف جان کین ابراز داشت: در روز کریسمس در تلویزیون واشنگتن به مردم گفتم خداوند پیام خود را به پیامبران خود حضرت موسی، حضرت مسیح و حضرت محمد ابلاغ کرد تا به مردم برسانند.

    وی افزود: ما که مدعی هستیم که پیروان آن پیامبران الهی هستیم پس باید بتوانیم با یکدیگر گفت وگو، همکاری، تعامل و تبادل اندیشه داشته باشیم چرا که پیام مشترک همه انبیای الهی از سوی یک خدا برای انسان‌ها آورده شد.

    جان کین ادامه داد: این سخنان من در آمریکا موجب اعتراض جناح راست حاکم بر آمریکا شد و این اعتراضات به قدری شدید شد که مرا منحرف و دروغگو خوانده و خواستار برکناری من شدند.

    در این نشست رییس موسسه آینده روشن قم نیز، گفت: اسلام بویژه شیعه در موضوع آخرالزمان و مهدویت دارای توانمندی‌های بسیار بالایی است و این امر می‌تواند سرآغاز همکاری‌های مراکز دینی اسلام و مسیحیت باشد.

    حجت‌الاسلام "سید مسعود پورسیدآقایی" افزود: مهدویت آموزه‌ای است که در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کارکردهای منحصر به فردی دارد.

    وی در ادامه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و خبری این موسسه را تشریح کرد و گفت: این موسسه دارای بخش‌های آموزشی، پژوهشکده مهدویت، کتابخانه تخصصی مهدویت است و نشریات عصر آدینه، مشرق موعود، الموعود، ساعت صفر، انتظار نوجوان و ملیکا و نیز خبرگزاری آینده روشن، می‌باشند.

    وی گفت: یکی از فعالیت‌های مهم این موسسه، برگزاری همایش سالانه با عنوان "دکترین مهدویت" با شرکت اندیشمندان ایرانی و خارجی است.

     



    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/9/20::: ساعت 4:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    اعتراض‌عجیب فردشماره دو کلیسای انگلیکن
    فرد شماره دو کلیسای انگلیکن و نخستین سیاه پوستی که این سمت را در سال دو هزار و پنج در انگلیس به دست اورد امروز یکشنبه در اقدامی نمادین در اعتراض به حضور رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه در نشست لیسبون یقه خود را کند و اعلام کرد تا زمانی که موگابه در قدرت باشد دیگر یقه نخواهد داشت.
    به گزارش «جهان» و به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان سنتامو اسقف اعظم یورک با یک قیچی یقه لباس خود را برید.
    وی در حالی که یقه خود را با قیچی چند تکه کرد گفت ایا شما از کارهایی که موگابه انجام داده است اطلاع دارید؟ وی هویت مردم را از انها گرفت و ان را تکه تکه کرد و سرانجام دیگرچیزی وجود ندارد.
    این مقام ارشد کلیسای کانتربری گفت تا زمان برکناری موگابه دیگر یقه نخواهد داشت.
    وی این حرکت را درحالی انجام داد که نشست رهبران اتحادیه اروپا و افریقا در لیسبون با حضور موگابه برگزار می شود.


    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/9/20::: ساعت 4:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     

    یک زن مسلمان به خاطر نقض حقوق آزادی مذهبی خود از مسوولان زندانی در جنوب کالیفرنیا شکایت کرد.

     

    به نوشته عصر ایران به نقل از آسوشیتدپرس، خانم "جمیله مدینا"، 29 ساله در متن شکایت خود اعلام کرد: معاونان کلانتری شهر سن برناردینو حدود دو سال پیش وی را مجبور کردند در مدت بازداشت روسری خود را از سرش بردارد.

     

    جمیله که متولد آمریکاست و در یک خانواده مسلمان بزرگ شده در دسامبر 2005 سوار متروی سن برناردینو – لس آنجلس شد اما به دلیل بی اعتباری بلیط خود توسط ماموران بازداشت و به یک معاون کلانتری با نام "کریگ رابرت" تحویل داده شد.

     

    رابرت نیز جمیله را سوار یک خودروی پلیس کرد تا وی را به بازداشتگاه منتقل کند اما در طول مسیر این زن مسلمان را به حمایت از تروریسم متهم کرد و طی اظهاراتی گستاخانه مدعی شد که اسلام یک آیین شیطانی است.

     

    به گفته جمیله، این معاون کلانتری همچنین در سخنانی مضحک عنوان کرد که آمریکا به امر خداوند در عراق است تا اهریمن را از بین ببرد!

     

    همچنین در بازداشتگاه این زن مسلمان را وادار کردند روسری خود را در حضور مردان نامحرم بردارد و کل مدت بازجویی را بدون حجاب سر کند.

     

    جمیله گفت: "سعی کردم به مامور بگویم که مرا وادار به برداشتن حجاب نکند چرا که بخشی از مذهب من است. حتی پس از آنکه مامور از من بازجویی کرد و چیزی پیدا نکرد روسری را بازنگرداند. احساس حقارت می کردم."

     

    براساس این گزارش جمیله چند ساعت بعد بدون آنکه متهم یا جریمه شود، آزاد شد.

     

    "هکتور ویلاگرا"، وکیل مدافع این زن 29 ساله گفت: "ما در مورد اساس این بازداشت بحثی نداریم. موضوع اصلی نحوه برخورد با وی است. جمیله می خواهد مطمئن شود که با دیگران چنین رفتاری نخواهد شد."

     

    وی افزود: "سیستم زندان فدرال به زنان مسلمان اجازه می دهد که در زمان بازداشت روسری خود را حفظ کنند. اگر زندان های فدرال از چنین قانونی تبعیت کنند آنگاه دلیلی وجود ندارد که کلانتری سن برناردینو از آن تخطی نماید."

     

    در همین حال "آریلا میگدال"، یک فعال پروژه حقوق زنان نیز گفت: "در این کشور (آمریکا) ما حق داریم حتی در زمانی که زندانی هستیم به دستورات دینی خود عمل کنیم."

     

    وی افزود: "مقامات سن برناردینو بدون هیچ توجیهی جمیله مدیتا را وادار به برداشتن روسری اش کرده اند و هیچگونه منطقی در این مساله وجود ندارد."



    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/9/20::: ساعت 4:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    به گزارش آینده روشن، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صفوة، در حال حاضر اذهان عمومی جهان نسبت به موضوع اهانت به مقدسات مسلمانان حساس‌تر شده‌است، وجدان‌های بیدار، آماده شنیدن حقایق هستند و هنر رسانه‌های گروهی این‌ است که از این فرصت برای ابلاغ پیام معنویت اسلام بهره مناسب‌ببرند و جهانیان را از اهداف شوم معاندین اسلام آگاه‌کنند.

    امروز دیگر نمی‌توان توهین به اسلام با بهانه آزادی بیان در جوامع غربی را عملی کورکورانه و بدیهی تلقی‌کرد، چراکه بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران بر این باورهستند که این اقدامات کاملاً هماهنگ و نشأت‌گرفته از جهل و کینه غرب نسبت به تعالیم اسلامی و آموزه‌های قرآنی است.

    در اینجا به مواردی از شیوه‌های توهین‌آمیز و جنایتکارانه غرب در نقض قانون منع اهانت به ادیان و توهین به مقدسات اسلامی اشاره‌‌‌می‌کنیم:

    الف)فراگیری اهانت به تمامی مقدسات اسلامی

    جوامع غربی در راستای اسلام‌ستیزی تنها به توهین به تعالیم دین اسلام اکتفانکردند، بلکه قرآن کریم، پیامبر گرامی اسلام(ص) و شعایر دینی مانند حجاب و روزه را نیز مورد اهانت‌ قرارداده‌اند.

    اهانت به کلام‌الله مجید:
    نقض حرمت قرآن کریم و پاره‌کردن آن در مقابل دیدگان مسلمانان در زندان‌های گونتانامو و زندان‌های رژیم صهیونیستی و انتشار مطلبی در روزنامه هلندی «فلکسراکنت» با موضوع منع انتشار قرآن در جامعه هلند و تعبیر از قرآن به عنوان یک کتاب فاشیستی توسط «گرد ویلدرز» رییس حزب آزادی هلند از جمله‌ اهانت‌های غرب و اسراییل به کتاب مقدس مسلمانان است
    نقض حرمت قرآن کریم و پاره‌کردن آن در مقابل دیدگان مسلمانان در زندان‌های گوانتانامو و زندان‌های رژیم صهیونیستی و انتشار مطلبی در روزنامه هلندی «فلکسراکنت» با موضوع منع انتشار قرآن در جامعه هلند و تعبیر از کلام‌الله مجید به‌عنوان کتابی فاشیستی توسط «گرت ویلدرز»، رییس حزب آزادی‌خواه هلند از جمله‌ اهانت‌های غرب و اسراییل به کتاب آسمانی مسلمانان است.

    انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز از پیامبر(ص) در روزنامه‌های دانمارک، نروژ، سوئد، همچنین ارایه مقاله‌های کینه‌توزانه در زمینه شیوه زندگی پیامبر(ص) نیز از دیگر نمونه‌های اهانت به مسلمانان در مطبوعات کشورهای اروپایی است.

    در پی حادثه 11 سپتامبر در آمریکا، نسبت‌دادن اسلام به تروریست از سوی احزاب راست‌گرای جوامع اروپایی جامعیت‌یافت و نمایندگان این احزاب، اخراج مسلمانان از جوامع اروپایی را خواستارشدند و هم‌زمان پاپ بندیکت شانزدهم نیز در سخنانی اظهارکرد که دین اسلام با خشونت و زور شمشیر گسترش پیداکرده‌است.

    مخالفت با پوشیه و حجاب در برخی کشورهای اروپایی تا جایی ادامه‌داشته‌است که «فرانکو فاتینی»، سربازرس وزارت دادگستری اتحادیه اروپا به‌طور رسمی مخالفت خود را با حجاب در جوامع اروپایی اعلام‌کرد و از سوی دیگر شماری از مقامات اروپایی‌ با این ادعا که ‌حجاب زن مسلمان در جوامع اروپایی، معاشرت با غیرمسلمانان و روابط دوسویه را دشوارکرده و با آیین‌نامه‌ها و قوانین اجتماعی و فرهنگی اروپایی منافات‌دارد، بنای ناسازگاری با اقلیت مسلمان گذاشتند.

    همچنین در راستای مخالفت با پوشش حجاب، کشور فرانسه با صدور قانونی، پوشش حجاب در مدارس را منع‌ و کشور آلمان نیز با حضور زنان محجبه مسلمان در شماری از مدارس دولتی این کشور مخالفت‌کرد؛ همچنین کشور ایتالیا هم به بهانه مبارزه با تروریسم داخلی، منع پوشیه توسط زنان مسلمان را خواستارشد.

    ب)هجوم همه جانبه از سوی جریان‌ها و شخصیت‌ها

    تهاجم و اهانت به اسلام و مقدسات اسلامی در جوامع غربی تنها ویژه گروه خاصی نیست؛ بلکه علاوه بر گرو‌ها و احزاب تندور و افراطی راست‌گرا که پرچمدار اهانت به مقدسات اسلامی هستند، طیف‌های مختلف جوامع اروپایی از سیاستمداران، روزنامه‌نگاران، نمایندگان مجلس و کاریکاتوریست‌ها توهین به نماد‌‌ها و مقدسات اسلامی را در رأس فعالیت‌های ضداسلامی خودقرارداده‌اند.

    «کارلی هاگین»، رییس حزب مسیحی «توسعه» نروژ که به دشمنی با اعراب و مسلمانان و اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) مشهوراست، در سخنانی بی‌شرمانه گفته‌بود: پیامبر اسلام برای توسعه و گسترش دامنه نفوذ دین اسلام، کودکان و جوانان را به قتل دیگران مجبورمی‌کرد.

    «رینادر سوگارد»، کاهن و سخنران مذهبی سوئدی نیز با ارایه مطالبی در نشریه سوئدی «افتون بلادت»، پیامبر اسلام(ص) را به گرفتاری و پریشان‌حالی به خاطر ازدواج‌های متعدد و حب زنان متهم‌کرده‌بود.

    همچنین روزنامه «مگزینات» و روزنامه «یلاندز بوستن» نروژ نیز تاکنون به بهانه آزادی بیان و عقیده، 12 کاریکاتور توهین‌آمیز از پیامبر(ص) منتشرکرده‌اند.

    منبع اهانت به مقدسات اسلامی در غرب پیوسته متنوع و متعددبوده و در این میان کشورهای سوئد، واتیکان و دانمارک با هدف تفرقه‌افکنی بین امت اسلام و ممانعت از تحقق اهداف مسلمانان پیشروبوده‌اند.

    فریفتن موهنان با مقام و ثروت:
    جوامع غربی از طریق ثروت و شهرت، شماری از نویسندگان گمنام جوامع غربی را اغفال‌کرده و از قلم آن‌ها برای اجرای توطئه‌ها و طرح‌های شوم خود استفاده‌می‌کنند
    ج)توجه غرب به قلم‌ نویسندگان گمنام وسوء استفاده از آن

    جوامع غربی از طریق ثروت و شهرت، شماری از نویسندگان گمنام و بی‌نام‌و‌نشان جوامع غربی را اغفال‌کرده و از قلم این فریب‌خوردگان برای اجرای توطئه‌ها و طرح‌های شوم خود استفاده‌می‌کنند و به عیب‌جویی از اسلام و مسلمانان می‌پردازند.

    از جمله این نویسندگان گمراه می‌توان به «سلمان رشدی»، نویسنده کتاب «آیات شیطانی» و «تسلمیه نسرین»، نویسنده بنگلادشی مرتد اشاره‌کرد که با وعده پول و شهرت و با بزرگ‌‌نمایی جوامع غربی به تعالیم و مقدسات مسلمانان توهین‌می‌کنند،‌ غرب نیز توجه ویژه‌ای به مرتدان از اسلام داشته و با برپایی نشست‌ها و میزگردها، زمینه بدگویی از تعالیم اسلام را فراهم‌می‌کند.

    «حسان جامعی»، از جمله مسلمانانی است که پس از حادثه 11 سپتامبر 2001 ایالت متحده آمریکا از دین اسلام مرتدشده و با همکاری «لیلی براده»، از فعالان حزب لیبرال هلند، انجمن مرتدان هلند را تأسیس‌کرد؛ این انجمن از سوی «افشن الیان»، حقوقدان و «پل کلیتور»، فیلسوف هلندی که از منتقدان و اسلام‌ستیزان معروف هستند، حمایت‌می‌شود.

    غرب پیوسته بر توهین به مقدسات اسلامی اصرارورزیده و گرایش‌ها و احزاب تندروی اروپایی هر روز به بهانه آزادی بیان و عقیده در جوامع غربی، اهانت‌های جدیدی را متوجه مسلمانان و از عذرخواهی از آن‌‌ها خودداری‌می‌کنند.

    اهداف غرب از ارتکاب اهانت به مقدسات اسلامی

    جوامع غربی چند هدف اساسی از توهین به مقدسات اسلامی دنبال‌می‌کنند که به تعدادی از آن‌ها اشاره‌می‌شود:
    الف)طبیعی جلوه‌دادن اهانت به مسلمانان

    جوامع غربی تلاش‌می‌کنند با تکرار توهین به مقدسات مسلمانان، اهانت را امری طبیعی جلوه‌داده، هویت دینی و اسلامی را به مرور زمان محوکرده و مسلمانان را نسلی بی‌نام و‌نشان و بدون هویت و پیرو ارزش‌های واهی و تهی غرب قراردهد.

    ب)تکوین و شکل‌گیری یک اندیشه جامع در غرب برای مبارزه با اسلام

    همچنین، غرب برای تقویت و تشکیل یک اندیشه جامع و عمومی در زمینه مخالفت با اسلام و مسلمانان تلاش‌می‌کند در توهین‌های خود بر این مسأله تأکید‌کند که اسلام الگوی عقب‌ماندگی و بی‌فرهنگی‌ است و مبلغان مسلمان به آزادی بیان و عقیده، ایمان‌ندارند.

    جوامع غربی تلاش‌می‌کنند، هرگونه اقدام برای ارایه تصویر حقیقی دین اسلام را نارس و نافرجام گذاشته و بسیاری از مقامات دینی و سیاسی غرب همچون «ادموند اشتویبر»، رییس حزب مسیحی سوسیالیست آلمان و «جورج جانیزفاین»، نماینده ویژه پاپ بندیکت شانزدهم به صراحت از اسلامی‌شدن قاره اروپا و ذوب‌شدن هویت مسیحی جوامع غربی هشدارداده‌اند.

    بنابراین در حال حاضر، غرب به‌طور جدی برای تفکیک جهان امروز به دو بلوک «شرق اسلامی تروریست» و «غرب مسیحی دموکراسی به اصطلاح متمدن» تلاش‌می‌کند و برای شلعه‌ورکردن درگیری‌ها با اسلام و رسیدن به اهداف، مسلمانان را دشمن اصلی خود قرارمی‌دهند.

    ج)ترسیدن از اصول و پایه‌های بیداری اسلامی

    جوامع غربی به خوبی‌می‌دانند که بیداری امت اسلامی جز با تمسک مسلمانان به مرجعیت دینی و هویت اسلامی امکان‌پذیر‌نیست و آن‌ها همیشه از بیداری اسلام می‌ترسند و رویای تسلط و حاکمیت بر جهان را در سر می‌پرورانند.

    دولتمردان مستکبر با درک حقیقت اسلامی برای نابودی پایه‌ و اساس بیداری امت اسلام از هیچ تلاشی دریغ‌نکرده و از هر نهضتی که غرب را از اریکه تسلط و حاکمیت بر جهان بیندازد، هراس‌دارند.

    د)قراردادن دین اسلام در مرحله‌ای تحقیرآمیزتر از سایر ادیان

    توجه به این نکته بسیار مهم است که توهین جوامع غربی به مقدسات اسلامی در نقطه مقابل این مسأله قرارمی‌گیرد که غرب، سختگیری افراط‌گرایانه‌ای درباره سخن‌گفتن از موجودیت اسراییل و تاریخ به‌وجودآمدن این رژیم نامشروع از خودنشان‌می‌دهد،‌ به همین دلیل سخن‌گفتن از هولوکاست، مجازاتی همچون زندان و تعقیب قضایی دارد و نه تنها انکار آن، بلکه شک‌کردن در این مسأله نیز جرم محسوب‌می‌شود!

    در این‌جا به این مسأله پی‌می‌بریم که غرب درنظردارد، دین اسلام را از بین مقدسات خارج‌کرده و آن را در جایگاهی پست‌تر از سایر ادیان قراردهد و با انزوا قرادادن مسلمانان، آن را از سیاق تاریخ و تمدن جهان دورکند.

    در پایان این گفته‌ها و مطالب باید توجه‌کنیم که رویارویی با این مسایل و توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) و مقدسات اسلامی نیازمند استقامت و صبر بسیاری است و تمامی گروه‌ها و جبهه‌های مختلف اسلامی باید با اتخاذ موضع واحد و حمایت از خاتم پیامبران رسول اکرم(ص) با اهانت‌ها مقابله‌کرده و با تکیه بر تعالیم اسلام، بشریت امروز را از مشکلات و رنج‌ها نجات‌دهند.



    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/9/20::: ساعت 4:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 63
    بازدید دیروز: 86
    کل بازدید :369852

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    اخبار مسجد و کلیسا - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اخبار مسجد و کلیسا - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©