سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بسیار نیکی کند، برادرانش دوستش خواهندداشت . [امام علی علیه السلام]
اخبار مسجد و کلیسا - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • عصر ایران – مجله تایم در تازه ترین مقاله خود با بیان احتمال مداخله پاپ رهبر کاتولیک های جهان و واتیکان در موضوع هسته ای ایران ادعا کرد: بازی سیاسی پیرامون برنامه هسته ای ایران ممکن است شخص پاپ را نیز در بربگیرد و در صورت تشدید اوضاع و احتمال وقوع جنگ احتمال دارد ایرانی ها دست به دامن پاپ بندیکت شانزدهم و دیپلمات های ارشد واتیکان شوند تا نقش میانجی را برایشان ایفا کنند.

    به گزارش عصر ایران (asriran.com) این مجله آمریکایی نوشت: پاپ 80 ساله تاکنون موضع صریح و روشنی درخصوص  عدم همکاری کامل ایران با بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل یا افزایش صدای طبل جنگ از سوی واشنگتن اتخاذ نکرده است. اما ایران که طی سال ها رابطه دیپلماتیک خود با دربار پاپ را حفظ کرده ممکن است از وی به عنوان شخصیتی مذهبی و برجسته برای جلوگیری از وقوع حمله احتمالی آمریکا کمک بگیرد.

    یکی از دیپلمات های ارشد غرب در رم ادعا کرد: "واتیکان بخشی از استراتژی ایران است. آنها معتقدند زمانی که مهلت به پایان برسد، مداخله واتیکان در جهان غرب بسیار کارساز خواهد بود. این امر زمان بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهد."

    به گفته یکی از مقامات بلندپایه واتیکان، ایرانی ها به دربار پاپ توجه خاصی دارند. در این میان درخواست قاطع پاپ از جوامع بین الملل، اعزام نماینده واتیکان به واشنگتن و تهران و یا دیدار محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران از واتیکان به عنوان گزینه های احتمالی برای جلوگیری از وقوع جنگ عنوان می شود.

    در همین حال "احمد فهیما"  عضو سفارت ایران در واتیکان اظهار داشت: به رغم نگرانی های موجود درخصوص بیانات تحریک آمیز سال گذشته پاپ در مورد اسلام، روابط ایران و واتیکان در سطح خوبی قرار دارد.
     
    وی با اشاره به آزادسازی 15 ملوان انگلیسی که احمدی نژاد از آن به "هدیه عید پاک" یاد کرد، افزود: این اقدام یک روز پس از درخواست خصوصی پاپ از ایران انجام شد. وی همچنین از دیدار بین پاپ بندیکت و محمد خاتمی در ماه می گذشته به عنوان نشانه ای از "آرزوهای مشترک دوجانبه" یاد کرد.

    تایم در ادامه به نقل از یکی از گردانندگان اصلی کلیسای کاتولیک می افزاید: پاپ تنها زمانی موضع صریح و روشن نسبت به یک مسئله خاص اتخاذ می کند که شرایط برای آن مهیا باشد. در مقایسه با موضوع عراق امیدواریم اسقف های آمریکا بر ضد آغاز جنگ علیه ایران اظهار نظر کنند. این امر کمک فراوانی خواهد کرد. 

    در حال حاضر پاپ بندیکت چندان خود را درگیر مسئله هسته ای ایران نکرده است. وی در جریان سفر ماه سپتامبر به اتریش در بیانیه اصلی خود خطاب به دیپلمات های کشورهای مختلف در وین که مقر اصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی است، اشاره ای به موضوع هسته ای ایران نکرد.

    گرچه مقامات واتیکان نسبت به پیشرفت برنامه اتمی ایران ابراز نگرانی کرده اند اما پاپ اعظم تمایل دارد تا روش مذاکره را در پیش گیرد. در سال 2003 که پاپ یکی از کاردینال های اصلی واتیکان بود از موضع مخالفانه پاپ ژان پل دوم درخصوص جنگ آمریکا علیه عراق، حمایت کرد.

    به گفته یکی از افراد نزدیک به واتیکان، دربار پاپ فراموش نکرده که چه اتفاقی در عراق افتاده است.

    تایم در پایان نوشت: گرچه ایران مامن شمار اندکی از اقلیت های مسیحی است، اما واتیکان به این کشور به عنوان مهره ای کلیدی در برقراری روابط بین مذاهب نظر دارد. کارشناسان مذهبی معتقدند: مسیحیت و اسلام شیعی مذهبی از ساختارهای و اسلوب مشابهی علیرغم دیگر مذاهب برخوردارند.

    به گفته پدر "دانیال مادیگان" - یکی از اعضای تیم واتیکان در مساله برقراری روابط بین مذاهب با اسلام که زمینه دیدار خاتمی با پاپ را نیز فراهم کرده بود - آنچه در ایران مشاهده می شود یک سنت آکادمیک محکم و قوی است که همچون مسیحیت از هر دو جنبه فلسفوی و عرفانی بهره برده است.

    وی اضافه می کند: یک نوع رتبه بندی روحانی در مذهب شیعه دیده می شود که جای آن در شاخه های دیگر اسلام خالی است. ایرانی ها از پیشینه طولانی در زمینه مطالعه فرهنگ ها و مذاهب دیگر برخوردارند. آنها ماهیت غرب را به خوبی می شناسند. در حال حاضر اگرچه به دلیل اعمال تحریم ها منزوی شده اند، اما به واقع قصد دارند با دنیای خارج ارتباط متقابلی را برقرار کنند که رم یکی از اماکنی است که این تقابل از آنجا شروع شده است.



    پدر آریوس ::: پنج شنبه 86/9/8::: ساعت 8:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    پاسخ رهبران مسیحی به نامه علمای مسلمان
    رهبران مسیحی از مذاهب و فرق مختلف به نامه سرگشاده 138 نفر از رهبران و علمای مسلمان جهان پاسخ داده و طی آن پیروان هر دو دین ابراهیمی را به عشق به خداوند دعوت کرده و از مسلمانان خواستند گناهان گذشته مسیحیان را ببخشند.
    به گزارش«جهان» وبه نقل از مهر ، بیش از 100 نفر از متألهان، روحانیون و کشیشان برجسته این نامه را امضاء و آن را توسط مرکز دین و فرهنگ "یل" منتشر کردند.

    ریک وارن موسس و روحانی کلیسای سلدبک، جان اسکات روحانی بازنشسته کلیسای آل سولز در لندن، لیث اندرسون رئیس انجمن ملی انجیلی ها از جمله امضا کنندگان این نامه محسوب می‌شوند.

    نویسندگان این نامه اظهار داشتند که آنها نیز با احساس مسلمانان که مسلمانانی و مسیحیان نیم بیشتری از جمعیت جهان را تشکیل داده و بنابراین صلح حقیقی تا زمانی که مناقشات میان دوجامعه وجود دارند به دست نخواهد آمد، سهیم هستند.

    رهبران مسیحی اظهار داشتند: روابط صلح آمیز میان مسلمانانی و مسیحی یکی از چالشهای مهم قرن معاصر است و شاید این مسئله را بتوان به تمام عصر معاصر نسبت داد. اگر بتوانیم به صلح دینی میان این دو جامعه دینی دست یابیم، دستیابی صلح در جهان تسهیل خواهد شد.

    در ماه اکتبر 138 نفر از روحانیون، علما و متفکران مسلمان از تمام مذاهب اسلامی نامه‌ای را برای رهبران مسیحی ارسال کرده و طی آن خواستار صلح میان مسلمانان و مسیحیان شدند.

    نامه مسلمانان با عنوان " کلمه مشترک میان ما و شما" از پیروان دو دین ابراهیمی خواسته تا ریشه‌های مشترک را یافته و گفتگوی میان رهبران دینی را ترویج کنند.

    رهبران مسیحی طی نامه خود از مسلمانان خواستند مسیحیان را برای گناهان گذشته خود چون جنگهای صلیبی و دستاویزهای جنگ علیه ترور ببخشند چرا که مسیح به آنها آموخته است : نخست چوب را از چشم خود به‌در‌آر، آنگاه بهتر خواهی دید تا پرِ کاه را از چشم برادرت بیرون کنی( انجیل باب 7 آیه 5).

    رهبران مسیحیتی خواستار گفتگوی بین ادیانی شدند که فراتر از رهبران دینی خاص و منتخب صورت گیرد. به جای آن رهبران هر دو دین باید از این گفتگوها برای برقراری روابط مؤثر استفاده کنند و آن را به نحوی شکل دهند که عشق مشترک نسبت به خداوند و یکدیگر منعکس شود.

    رهبران مسیحی تصریح کردند: با توجه به شکافهای کنونی در روابط میان مسلمانان و مسیحیان امروز، وظیفه پیش روی رهبران دوجامعه مبرمتر از گذشته است. آینده جهان به توانایی ما به عنوان مسیحی و مسلمان برای زندگی مسالمت آمیز وابسته است. اگر در تلاش برای صلح و هماهنگی ناکام بمانیم روح و نفس ما نیز در خطر قرار می‌گیرد.

    میروسلاو ولف مؤسس و مدیر مرکز دین و فرهنگ؛ دکتر مارتین اسد رئیس گروه باپتیستهای عرب در دانشکده الهیات مییحی لبنان، رابت لی کولی رئیس بازنشته دانشکده الهیات گردون کانول، کاروی کاکس رئیس گروه الهیات دانشگاه هاروارد و بین هیبلز رئیس و روحانی ارشد جامعه مسیحی ویلو کرک سایر امضاء‌کنندگان این نامه هستند.


    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/9/6::: ساعت 12:3 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    رهبر 80 ساله کلیسایی در آتلانتا در مرکز یک رسوایی جنسی جدید قرار گرفت. وی با داشتن رابطه نامشروع با همسر برادرش از او بچه‌دار شده است.

    به گزارش«جهان» وبه نقل از  فارس اعضای خانواده اسقف اعظم "ارل پاولک" چند هفته پیش با حضور در کلیسای جامع «روح مقدس»، رازی را که اخیراً توسط یک دادگاه فاش شده بود را بیان کرده و اعلام کردند که از آن‌ها تست اثبات نسب به عمل آمده است.

    در واقع این نخستین رسوایی جنسی که «پاولک» درگیر آن می‌شود، نیست‌ اما این بار به خاطر یاد کردن قسم دروغ درباره روابطش می‌تواند با مشکلات قانونی زیادی روبه‌رو شود. دلیل زنده این دروغ هم اکنون 34 ساله است که سال‌ها به عنوان برادر زاده "ارل پاولک" شناخته شده بود.

    «دی ای پاولک» می‌گوید وی تا زمانی که آزمایش اثبات نسب به عمل آمد از این مسئله خبر نداشته است و افزود:" بسیار ناامید شده بودم. شوکه شده بودم."

    آزمایش اثبات نسب به درخواست دادستانی «کاب کانتی» و اداره تحقیقات جرجیا و دستور قاضی صورت گرفته بود. دادستانی پیش از آن تحقیقاتی را درباره سوگند دروغ «پاولک» در یک پرونده انجام داده بود.

    اسقف اعظم برادرش و کلیسای این منطقه متهم پرونده‌ای هستند که در آن «مونا بروور» یکی از کارکنان کلیسا «ارل پاولک» را متهم به ترغیب وی به داشتن رابطه جنسی بین سال‌های 1989 تا 2003 کرده است و به او گفته که این تنها راه رستگاری او خواهد بود. «ارل پاولک» در ژانویه گذشته و در برابر کلیسا به این اقدام خود اعتراف کرد.

    در سال 2006 و در جریان رسیدگی به این پرونده «پاولک» اسقف اعظم قسم یاد کرد که خانم «بروور» تنها زنی بوده است که با او رابطه جنسی خارج از ازدواج برقرار کرده است‌ اما آزمایشات اثبات نسب چیزهای دیگری را نشان داد.

    تا‌کنون اقدامی برای تعقیب قضایی «پاولک» صورت نگرفته و دادستانی نیز تا به این لحظه درباره وی اظهار نظری نکرده است. نتایج آزمایش اثبات نسب باعث تشدید بحران رسوایی‌های جنسی کلیسای آمریکا شده که از یک دهه پیش آغاز شده است.

    کلیسای آتلانتا در سال 1960 در آتلانتا تأسیس شده و سال‌ها در خط مقدم نهضت‌های اجتماعی قرار داشت که در دهه 1960 سیاهان را به عضویت خود پذیرفته و درهای خود را نیز چند سال بعد به روی همجنسگرایان گشود.

    رونق این کلیسا در دهه 90 به اوج رسیده و موفق به ساختن دانشکده کتاب مقدس، 2 مدرسه و یک تلویزیون جهانی شد‌ اما امروز و بعد از شکایاتی‌‌ که از مشکلات اخلاقی «پاولک بزرگ» شد، پیروان این کلیسا از 100 هزار نفر به 1500 نفر کاهش یافته و کلیسا مجبور به تعطیلی دانشکده و شبکه تلویزیونی خود شده است. اکثر کشیش‌هایی نیز که هم اکنون در این کلیسا فعالیت می‌کنند تنها به طور داوطلبانه پذیرای این کار شده‌اند.

    در سال 1992 یکی از اعضای کلیسا ادعا کرد که او توسط «دان پاولک» برادر «ارل» مجبور به برقراری رابطه جنسی با وی شده است.

    عده‌ای دیگر از زنان هم مدعی شدند که برای آن‌ها نیز مشکلاتی مشابه توسط «ارل پاولک» و سایر مقامات کلیسا ایجاد شده است که در ژی این شکایات کلیسا مجبور به پرداخت 24 میلیون دلار خسارت به 7 شاکی و عضو سابق این کلیسا شد.

    با توجه به این رسوایی‌ها نقش «ارل پاولک» در این کلیسا کم‌تر و کم‌تر شد تا این‌که به یک سخنرانی 10 دقیقه‌ای در مراسم دعای یکشنبه‌ها محدود شده است.

    «دی ای پاولک» با رد اظهار نظر بیش‌تر درباره این پرونده گفت: "‌عموی من 100 درصد گناهکار است اما متهم کنندگان وی نیز به همان اندازه گناهکارند."


    پدر آریوس ::: شنبه 86/9/3::: ساعت 11:40 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    واکنش‌ها به توهین مجری آمریکایی به قرآن
    در واکنش به اهانت مایکل سافدج گوینده تلویزیونی مشهور امریکا به قرآن و اسلام بسیاری از شرکت‌های اقتصادی بزرگ امریکا از انتشار پوسترهای تبلیغی برنامه‌های وی خودداری کردند.
    به گزارش سرویس بین‌الملل «جهان» و به نقل از روزنامه الاهرام مصر، در پی اعتراض بسیاری از گروه‌های اجتماعی و سیاسی امریکا نسبت به پخش برنامه امت وحشی و اهانت مایکل سافدج گوینده تلویزیونی مشهور امریکایی به اسلام و قرآن، دو شرکت اقتصادی بزرگ امریکا با ابراز خشم و نارضایتی از این اقدام سافدج تبلیغات برنامه وی را متوقف کردند.

    فروشگاه‌های زنجیره‌ای اوت زون و شرکت ترست ای دی یکی از شرکت‌های مربوط به صدور شناسنامه و کارت‌های شناسائی روز گذشته به جمع محکوم کنندگان سافدج پیوست و اعلام کردند: از این به بعد هرگونه بروشور تبلیغی شبکه تلویزیونی موهن به قرآن را به دور انداخته و در حمایت از مسلمانان تبلیغات آن را متوقف خواهیم کرد.

    شرکت های جی سی بینی، اوفیس ماکس، سیتریکس و12 موسسه اسلامی فعال امریکا این برنامه اهانت آمیز به قرآن و مسلمانان را که از 350 ایستگاه تلویزیونی پخش می‌شد را محکوم کردند.

    میکل سافدج گوینده مشهور آمریکایی تلویزیون، دربرنامه‌ای با عنوان «امت وحشی» که به صورت مستقیم پخش می شود دراقدامی بی سابقه جملات اهانت آمیز خود به مسلمانان را اینگونه عنوان کرد: من هرگز از همسر خود نمی‌خواهم که حجاب بر سر کند و نقاب هم هرکز به صورت خترم نمی اندازم، چنان که رو به مکه هم نماز نخواهم خواند، ای مسلمانان شما اگر کار مرا نپسندید می‌توانید بمیرید. من از این به بعد نمی‌خواهم در مورد اسلام حتی کلمه‌ای بشنوم چراکه از شما خسته شده‌ام».

    اهانت و گستاخی این گوینده تا آنجا رسید که وی ضمن ابراز خشم و نارضایتی از دولت آمریکا به دلیل دادن اجازه ورود به مسلمانان، در ادامه گفت: چگونه به مسلمانان اجازه ورود به آمریکا می‌دهید در حالی که سند و کتاب عقب ماندگی خود را به همراه دارند.

    وی همچنین ضمن اهانت به قرآن کریم ادعا کرد: قرآن کریم به هیچ عنوان کتاب آزادگی نبوده، بلکه کتاب بندگی استة که چیزی جز دشمنی و کینه‌توزی را آموزش نمی‌دهد، پس آموزش آن امری بی فایده بوده و آنچه امروز امریکا بدان نیازمند است، بازگرداندن مسلمانان به کشورهایشان و بیرون کردن آنها از امریکاست. 

    این مجری تلویزیون آمریکا ادعا کرد: قانون آمریکا بزرگترین سند برای آزادی است و هر امت عاقلی از این قانون پیروی می کند.


    پدر آریوس ::: جمعه 86/9/2::: ساعت 11:51 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    بنابر گزارش برخی روزنامه‌های کثیر الانتشارایتالیا، سرپرست یکی از کلیساهای شمال این کشور تصمیم گرفت تا در روزهای جمعه درهای کلیسا را به روی مسلمانان برای ادای نماز جمعه باز کند.
    به گزارش«جهان» وبه نقل از ایسنا، به نوشته‌ی روزنامه ی لاریبوبلیکا و کورییری دیلایمرا قراراست بخشی از ساختمان کلیسای سانتا ماریا اسونتا در شهرک با دیرنوذی بونزانو در نواحی شهر تریریزو در شمال ایتالیا هر جمعه به مسجد تبدیل شده و مسلمانان این شهرک برای ادای نماز به آنجا بروند.

     

    به گفته منابع خبری نزدیک به 200 مسلمان از مناطق مختلف برای ادای نمازجمعه به این کلیسا خواهند رفت.

     

    دون الدو دانیلی مسوول این کلیسا اظهار داشت: این تصمیم من ناشی از تمایل به تشویق به نزدیکی میان فرهنگ ها و ادیان و تقوویت راه‌های نزدیک کردن اقلیت‌های مسلمان این شهرک است.


    پدر آریوس ::: چهارشنبه 86/8/23::: ساعت 12:44 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    تور صهیونیست-مسیحی ها برای بزرگداشت تاسیس اسرائیل


    یک شبکه تلویزیونی اقدام به برپایی یک تور برای بزرگداشت سالگرد تاسیس رژیم نامشروع اسرائیل کرده است.
    به گزارش «جهان»، یک شبکه تلویزیونی وابسته به مسیحیان، قصد دارد اقدام به راه اندازی یک تور گردشگری و توریستی به منظور حضور در سالگرد شصتمین سال تاسیس رژیم صهیونیستی کند که طی این تور، رژیم اسراییل به عنوان یک ملت مدرن به جهانیان معرفی خواهد شد.
    بنا بر این گزارش، این تور صهیونیستی در ماه مه آینده آغاز شده و هزاران مسیحی را برای دیدن سرزمین های اشغالی دعوت می کند.
    این شبکه به گردشگران قول بازدید از کشوری امن را داده و می گوید، درگیری با فلسطینی ها خیلی جدی نبوده و خبری از حزب الله نیست.     
    گفته می شود که تا کنون حدود 3 هزار تخت از سوی مسیحیان سراسر جهان از جمله آمریکا، اروپا، آسیا، آفریقا و استرالیا از 8 تا 16 مه سال 2008 در شهر بیت المقدس (اورشلیم) رزو شده است.
    علاوه بر برنامه های توریستی و سیاحتی، برنامه ها و مراسم عبادت و دعا و حواشی نیز در نقاط مختلف این شهر برگزار خواهد شد.
    علاوه بر این، مراسمی نیز به عنوان "روز جهانی عبادت" در این روز و هر سال در یکی از کشور های جهان برگزار می شود.



    پدر آریوس ::: چهارشنبه 86/8/23::: ساعت 12:44 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    9 مسجد در توگو افتتاح شد
    از سوی مجمع جهانی فراخوان اسلامی، 9 مسجد در 9 روستای توگو برای اهالی تازه مسلمان ‌شده این کشور تأسیس و بازگشایی شد.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع اینترنتی، اهالی تازه مسلمان ‌شده ‌‌این روستاها می ‌توانند در مساجد جدید به اقامه‌ نمازهای یومیه و جمعه بپردازند و محافل مختلف دینی و اسلامی را در این اماکن مقدس برگزار‌ کنند.

    با تلاش مبلغان مجمع جهانی فراخوان اسلامی، طی یک ماه گذشته جمع کثیری از اهالی 3 روستا در شمال توگو مسلمان شده ‌اند .

    توگو کشوری است در غرب آفریقا. پایتخت آن لومه است. نام رسمی آن جمهوری توگویی است و از سوی باختر با غنا، از سوی خاور با بنین و از سوی شمال با بورکینا فاسو هم‌مرز است. در جنوب، توگو ساحل کم‌مسافتی در کنار خلیج گینه دارد

    http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?pr=s&NewsID=527590



    پدر آریوس ::: چهارشنبه 86/8/23::: ساعت 12:44 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    دلایل عجیب پاپ برای رد گفتگوی اسلام و مسیحیت
    در پی درخواست برخی ازشخصیت های مشهور جهان اسلام از پاپ بندیکت شانزدهم برای گفتگوی بین اسلام ومسیحیت ، پاپ این درخواست را رد کرد.
    به گزارش سرویس بین الملل «جهان» ، پاپ در یک موضع گیری غیر منتظره ، با رد در خواست مسلمانان برای گفتگوی ادیان ، این امر را غیر منطقی و ناشدنی اعلام کرد.
    بندیکت شاندهم با اظهار نارضایتی از درخواست برخی علمای جهان اسلام برای گفتگو بین اسلام و مسیحیت ، دلیل رد این درخواست را  اعتقاد مسلمانان به قرآن کریم به عنوان کلام لایتغیر الهی دانست.
    وی در گفت وگو با روزنامه کاتولیکی لاکروا ی فرانسه تصریح کرد: ابتدا لازم است دلایل مخالفت مسلمانان را با ساخت کلیسا در کشورهای اسلامی  بررسی کرد سپس به درخواست 138 شخصیت اسلامی برای گفت وگوی دینی پرداخت.
    این ادعای پاپ در حالی مطرح می شود که در بسیاری کشورهای اسلامی مسیحیان به صورت آزادانه مناسک مذهبی خود را به جای آورده و کلیساهای فرقه های مختلف مسیحی به فعالیت مشغولند.
    وی همچنین درادامه با اشاره به تعصب مسلمانان نسبت به تفسیر قرآن تاکید کرد: با توجه به اینکه مسلمانان معتقدند قرآن کلام خداست وبه هیچ وجه تغییر نمی کند لذا با توجه به این سخن ، بررسی امور دینی با مسلمانان امکان ناپذیر است.
    هفته گذشته حدود 138 شخصیت اسلامی مشهور جهان ، خواهان گفت وگوی ادیان اسلام و مسیحیت شدند.


    پدر آریوس ::: چهارشنبه 86/8/23::: ساعت 12:44 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    تلاش مسیحیان انجیلی برای انتقال یهودیان ایرانی

    طرح انتقال یهودیان از سراسر جهان به سرزمین مقدس، پروژه ای است که همه ساله با کمک مسیحیان انجیلی و یهودیان آمریکا دنبال می شود تا به ادعای آنها به حفظ سرزمین یهود کمک کرده و همچنین براساس باور مسیحیان، ظهور سریع تر مسیح را امکان پذیر سازد.
    بر اساس گزارش های تازه انتشار یافته، جامعه مسیحیان آمریکا با اختصاص کمک های نقدی به یهودیان ایرانی آنها را تشویق می کنند تا به سرزمین های اسغالی فلسطین مهاجرت کنند.
    خبرگزاری آسوشیتدپرس از اورشلیم اعلام کرد، در ماه های اخیر مسیحیان انجیلی آمریکا با ادعای در خطر بودن اقلیت یهودیان در ایران با پرداخت ?? هزار دلار به هر یک از اعضای این اقلیت، آنها را تشویق به مهاجرت به اسراییل کرده اند.
    طرح انتقال یهودیان از سراسر جهان به سرزمین مقدس، پروژه ای است که همه ساله با کمک مسیحیان انجیلی و یهودیان آمریکا دنبال می شود تا به ادعای آنها به حفظ سرزمین یهود کمک کرده و همچنین براساس باور مسیحیان، ظهور سریع تر مسیح را امکان پذیر سازد.
    جامعه بین المللی مسیحیان آمریکا، بر این باورند که هر چه تعداد یهودیان در اسراییل بیشتر باشد، عیسی مسیح زودتر به زمین بازمی گردد.
    گفته می شود علی رغم تلاش های گروه جامعه بین المللی مسیحیان آمریکا، تنها ?? نفر از یهودیان ساکن ایران در سال جاری تحت همین پروژه به اسراییل منتقل کرده اند. در حال حاضر ?? هزار یهودی در ایران زندگی می کنند.
    افزایش کمک ها برای انتقال یهودیان
    در این زمینه بنیاد خیریه ای در اورشلیم و شیکاگو مشغول به کار است و برای این پروژه، یک میلیون و چهارصد هزار دلار هزینه کرده است.
    این بنیاد، در ابتدا برای تشویق یهودیان به رفتن به اسراییل ???? دلار برای هر نفر در نظر گرفته بود اما وقتی دید که استقبالی از این پیشنهاد نمی‏شود این رقم را به دوبرابر افزایش داد. مهاجران به جز دریافت این مبلغ از کمک های دولت به محض ورود به اسراییل بهره مند خواهند شد.



    پدر آریوس ::: چهارشنبه 86/8/23::: ساعت 12:44 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    آوریل آینده، پاپ بندیکت شانزدهم، نخستین دیدار رسمی خود از آمریکا را انجام خواهد داد که همزمان با تلاش کلیسای کاتولیک آمریکا برای غلبه بر رسوایی کودک آزاری کشیش‌های خود است.

    به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاپ می‌خواهد از 15 تا 20 آوریل آینده به واشنگتن و نیویورک سفر کند و به همراه بازدید از محل حادثه 11 سپتامبر، در کنفرانس کشیش‌های کاتولیک سازمان ملل متحد نیز حضور یابد.
    شبکه بازماندگان قربانیان تجاوزات جنسی کشیش‌ها اعلام کرد: بندیکت با نرفتن به بوستون ـ مرکز این رسوایی که ده‌ها تجاوز جنسی کشیش‌ها به کودکان در این ناحیه رخ داده بود ـ یک شانس طلایی را از دست می‌دهد.
    بزرگان کلیسا نیز بر این باورند که نخستین دیدار پاپ از آمریکا پس از پاپ ژان پل دوم در سال 1999، می‌تواند فرصتی برای جشن گرفتن و شادی باشد.

    اسقف «ویلیام اسکایل استد»، رهبر کلیسای کاتولیک آمریکا، در بیانیه‌ای گفت: «این فرصتی مقدس برای ملت ماست. پاپ بندیکت، تنها رهبر کاتولیک‌ها نیست؛ او الگویی روحانی برای همه کسانی است که در راستای ترویج صلح تلاش می‌کنند.»
    قرار است پاپ آلمانی 81 ساله، در آوریل آینده و یک روز پس از ورودش در 15 آوریل، مورد استقبال رسمی بوش قرار بگیرد.

    همچنین در 17 آوریل، پاپ برای دیدار با مردم به استادیوم ملی بیسبال واشنگتن رفته و سپس به دعوت «بان کی مون»، دبیر کل سازمان ملل متحد به نیویورک خواهد رفت.
    در 19 آوریل نیز سومین سالگرد انتخاب وی در کلیسای کاتولیک نیویورک برگزار خواهد شد و روز بعد نیز وی از محل حادثه 11 سپتامبر بازدید خواهد کرد.
     
    گفتنی است، کلیسای کاتولیک، حدود 69 میلیون پیرو در سراسر آمریکا دارد و این در حالی است که سال‌هاست کلیسای کاتولیک آمریکا، در پی رسوایی حاصل از تجاوزات گسترده کشیش‌های این کلیسا ـ که به دهه 1940 بازمی‌گردد ـ با بحران بدی روبه‌رو شده است.
    بحران زمانی آغاز شد که کاردینال «برنارد لا»، اسقف بوستون در اوایل سال 2002 اعتراف کرد، از کشیشی که می‌دانسته روابط جنسی با کودکان داشته، دفاع کرده است. بنا بر آمار سایت Accountability، از سال 1950 تا کنون، بیش از 5000 نفر از کشیش‌های آمریکا توسط اسقف نشین خود به عنوان کودک آزار معرفی شده‌اند.

    «آن برت دویل»، مدیر این سایت که پاپ را متهم کرده از ترس اعتراضات به بوستون نمی‌آید، می‌گوید: «ما بر این باوریم که تعداد کشیش‌هایی که به کودکان تجاوز جنسی کرده اند، دو تا سه برابر آمار عنوان شده بوده است.»
    منتقدان می‌گویند: بر خلاف اسقف اعظم بوستون، اسقف نیویورک از انتشار موارد و آمار در این باره خودداری کرده است.
    دویل گفت: «بنابراین، پاپ با این کار نشان می‌دهد که می‌خواهد از کاردینالی که موفقترین فرد در حفظ رازهای بوده است، تقدیر کند.»
    مقامات کلیسای کاتولیک آمریکا، تاکنون بیش از 8/2 میلیارد دلار خسارت را بابت هوسرانی کشیش‌هایشان به قربانیان پرداخت کرده است.
    این در حالی است که شمار زیادی از واتیکان به خاطر برخورد نکردن با عوامل این رسوایی انتقاد می‌کنند.

    دویل در ادامه سخنانش، از پاپ خواست تا از اسقف‌های خود در آمریکا بخواهد نام همه کشیش‌های متجاوز را منتشر کنند و از مقاومت در برابر قربانیان در دادگاه‌ها خودداری کنند و پولی را که خرج وکیل و روابط عمومی می‌کنند، برای جبران خسارت قربانیان هزینه نمایند.

    http://mouood.org

     



    پدر آریوس ::: چهارشنبه 86/8/23::: ساعت 12:44 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    <   <<   11   12   13   14      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 31
    بازدید دیروز: 30
    کل بازدید :369161

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    اخبار مسجد و کلیسا - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اخبار مسجد و کلیسا - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©