سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکیم، کسی است که بدی را با خوبی پاداش دهد . [امام علی علیه السلام]
اخبار مسجد و کلیسا - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • هیأت مدارس کاتولیک «هالتون» تصمیم گرفت کتاب «قطب نمای طلایی» را از کتابخانه‌های مدارس تابعه جمع‌آوری کند. بنا بر همین کتاب، یک فیلم سینمایی با بازی نیکول کیدمن تهیه شده که به زودی از سوی هالیوود اکران می‌شود.
    در یک اقدام احتیاطی دیگر، دو جلد دیگر همان مجموعه از آثار نویسنده بریتانیایی به نام «فیلیپ پولمن» نیز برچیده شد.

    به گزارش شبکه اینترنتی ایران ـ تورنتو (ایرانتو) ـ «اسکات میلارد»، مدیر خدمات کتابخانه‌های هیأت مدارس گفت: شکایات زمانی آغاز شد که «فیلیپ پولمن» در یک مصاحبه، آشکارا خود را ضد خدا معرفی و بر این دیدگاه خود پافشاری کرد.
    وی افزود: این وظیفه ماست که درباره ارایه کتاب‌های مناسب به دانش آموزان دقت لازم را بنماییم.
    میلارد در عین حال گفت: اگر دانش آموزان مایل به دریافت کتاب‌ها باشند، می‌توانند از مسئولان کتابخانه‌ها دریافت کنند، اما تا زمان تصمیم کمیته مربوطه، کتاب‌ها در معرض دید قرار نمی‌گیرد.
    «قطب نمای طلایی» (The Golden Compass)، نخستین جلد از مجموعه سه بخشی «His Dark Materials» است که مشابه مجموعه هری پاتر نگاشته شده است.

    در آمریکا نیز، لیگ کاتولیک اعلام کرد که این کتاب‌ها مسیحیت را زیر سؤال می‌برد و کودکان را به انکار خدا دعوت می‌کند. لیگ کاتولیک همچنین از خانواده‌ها خواست، اجازه ندهند فرزندانشان این فیلم را نگاه کنند.

    بر اساس همین کتاب، یک فیلم سینمایی با بازی « نیکول کیدمن» تهیه شده که به زودی از سوی هالیوود اکران می شود.از سوی دیگر، «ریک مک دونالد»، از مسئولان هیأت مدارس کاتولیک گفت: زمانی که برای نخستین بار در سال 1995، این کتاب‌ها منتشر شد، زمزمه‌هایی در مخالفت با آنها شنیده شد، اما اکنون به دلیل پخش فیلم مربوطه، این مخالفت‌ها شدت گرفته است.
    پولمن، نویسنده کتاب‌ها در سال 2001 به روزنامه واشنگتن پست گفته بود او تلاش می‌کند زیربنای باورهای مسیحیت را نابود کند.

    در سال 2003 او گفت: در مقایسه با داستان‌های هری پاتر، کتاب‌های من به موضوعی بسیار ویرانگرتر از هر آنچه هری بیچاره و قدیمی گفته، می‌پردازد... کتاب‌های من درباره کشتن خداست. کمیته بررسی این کتب در انتظار مطالعه کتاب توسط همه اعضا و اظهار نظر آنها جهت گرفتن تصمیم نهایی است.
    هیأت مدیره مدارس کاتولیک هالتون دارای 28،000 دانش آموز است که در 45 آموزشگاه بورلینگتون، هالتون هیلز، میلتون و اوکویل مشغول تحصیل هستند.



    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/9/20::: ساعت 4:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    به گزارش آینده روشن، اسقف استفان سایزر، در نشست علمی مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، ضمن دیدار با اعضای هیئت علمی این مرکز، با اشاره به مبانی اعتقادی مسیحیان صهیونیسم، گفت: این گروه فعالیت‌های خود را مقدمه‌ای برای ظهور مسیح می‌دانند و همین مسئله باعث شده است تا جمعیت فراوانی از مردم جذب این گروه بشوند. به طوری که در امریکا حدود چهل تا شصت میلیون نفر هوادار آن‌اند.

    بنیان‌گذار مؤسسه «مطالعات صهیونیسم مسیحی» که چندین جلد کتاب درباره مسیحیان صهیونیست نوشته است و از منتقدان جدی این گروه است، با بیان این‌که این جریان بیش‌تر صهیونیستی است تا مسیحی، گفت: عقاید این گروه هیچ ریشه‌ای در کتاب مقدس ندارد و علاوه بر این، نوع مسائلی که به آن معتقدند موجب سوء استفاده‌های سیاسی از این جریان مذهبی‌ـ‌دینی شده است.

    سراسقف کلیسای انگلیکان، با اشاره به عقاید این گروه گفت: مسیحیت راستین به ظهور دوباره مسیح معتقد است اما این‌که این اتفاق چه وقت و با چه ویژگی‌هایی رخ می‌دهد، در دست خداست و بشر هیچ وظیفه و نقشی در این زمینه ندارد. اما آن‌چه مسیحیان صهیونیست از آن دم می‌زنند، هیچ جایگاهی در اعتقادات صحیح مسیحی و آموزه‌های کتاب مقدس ندارد.

    در ادامه این نشست، اسقف سایزر کتاب جدید خود، «Christian Zionism» (مسیحیان صهیونیسم) را به مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب معرفی و هدیه کرد که بنا شد این کتاب زیر نظر این مرکز به زبان فارسی ترجمه شود.

    گفتنی است در پایان این نشست، که ظهر روز پنجشنبه سوم آبان برگزار شد، استفان سایزر از کتاب‌خانه مرکز و بخش‌های مختلف آموزشی و پژوهی آن بازدید کرد.



    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/9/20::: ساعت 4:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    space.gif
    یک مامور سابق پلیس روسیه با تشکیل فرقه ای ادعا کرده است که وی "مسیح جدید" در دوران معاصر است.

    به گزارش شیعه نیوز به نقل از عصر ایران، این فرد که "ویساریون" نام دارد هم اکنون دارای چند هزار پیرو در کوه های روسیه است.

    "ویساریون" که نام اصلی وی "سرگئی توروپ" است در سال 1991 اقدام به تشکیل یک فرقه جدید در روسیه کرد که اعضای آن بعدها با ترک خانه و کاشانه خود یک شهر جدید در کوهپایه های روستای "پتروپاولووکا" واقع در 30 مایلی جنوب شرقی شهر کراسنویارسک روسیه تشکیل دادند.

    کلیسای ارتودوکس روسیه معتقد است فرقه هایی همچون فرقه "ویساریون" که بعد از فروپاشی شوروی سابق به طور قارچی در این کشور رشد کردند سلامت اخلاقی جامعه را به خطر می اندازند و در نتیجه خواستار ممنوعیت فعالیت آنها شده است.




    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/9/20::: ساعت 4:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    وزیر دفاع آلمان به عوامل فیلم "والکیری"، که قصد فیلمبرداری در مناطق نظامی این کشور را دارند، اجازه ورود نداده‌ زیرا بازیگر اصلی این فیلم «تام کروز»، یک «سینتولوژیست» است . 

    به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر دفاع آلمان روز گذشته اعلام کرد: به عوامل فیلم والکیری، که قصد فیلمبرداری در مناطق نظامی کشورمان را دارند، اجازه ورود نداده‌ایم زیرا بازیگر اصلی این فیلم «تام کروز»، یکی از پیروان مذهب «سینتولوژی» است که با هدف کسب پول و ثروت مراسم مذهبی برگزار می‌کنند و این از نظر ما کاملا مردود است.

    «کروز» که علاوه بر بازیگر، یکی از تهیه‌کنندگان فیلم والکیری است، یکی از اعضای کلیسای مذهب «سینتولوژی» است که دولت آلمان آنرا بعنوان یک کلیسا به رسمیت نمی‌شناسد.
    «پائولا وگنر»، دیگر تهیه‌کننده این فیلم در این باره گفت: اعتقادات شخصی مطلقا ربطی به موضوع و محتوای یک فیلم ندارد.

    سخنگوی وزارت دفاع آلمان نیز بعنوان آخرین پاسخ دولت این کشور به سازندگان فیلم والکیری گفت: ما با عوامل این فیلم مشکلی نداریم ولی تا زمانیکه «تام کروز» که عضو جمعیت «سینتولوژی» است، بخواهد نقش «اشتافنبرگ» را بازی کند، به عوامل فیلم به هیچ وجه اجازه ورود به مناطق نظامی آلمان داده نخواهد شد.

    فیلم والکیری براساس داستان واقعی زندگی «کنت کلاوس شینک ون اشتافنبرگ» که ریاست یک گروه از افسران نازی را بعهده داشت، ساخته شده است، «اشتافنبرگ»، 20 جولای سال 1944 با گذاردن یک بمب در یک کیف دستی و قرار دادن آن زیر میز هیتلر سعی کرد تا وی را ترور کند ولی با این اقدام وی با شکست روبرو شد.

    «برتهود اشتافنبرگ» 72 ساله نیز به شدت به بازی «کروز» در نقش پدرش اعتراض کرده و از او خواسته تا دست از سر پدرش بردارد.

    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/9/20::: ساعت 4:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    انتشار کتاب توهین آمیز توسط یک صهیونیست
    اخیراً یک صهیونیست کتابی را نوشته و به چاپ رسانده است که در آن اتهامات و ادعاهای دروغین فراوانی به مسلمانان نسبت داده شده است.

    به گزارش سرویس بین الملل «جهان»، در کتاب یاد شده، این شخص مسلمان را متهم کرده است که از ورق‌های انجیل در توالت استفاده می‌کنند.
    بنابراین گزارش، نام این کتاب " گپی با تروریست‌ها " می‌باشد که توسط یک نویسنده و رهبر دایره لغو تبعیض نژادی مشهور در فلسطین اشغالی به چاپ رسیده است.
    در قسمت‌هایی دیگر از این کتاب آمده است که مبارزان جنبش فتح در خلال درگیری در بیت اللحم در یک کلیسا برای رفع حاجت در توالت از کاغذهای انجیل استفاده می‌کردند.
    وی همچنین ادامه می‌دهد؛ شکستن شیشه‌های کنیسه و ویران کردن درب‌های آن وارد دیگری استت که مسلمانان علیه یهودیان انجام داده‌اند.
    این کتاب با قیمت 19 دلار در کتاب فروشی‌ها و در معرض فروش برای عموم  قرار گرفته است.
    از آنجا که مسلمانان انجیل و تورات را از کتب آسمانی و یهود و مسیحیت را ادیان الهی می‌دانند، اتهامات توهین آمیز این نویسنده، غیرواقعی به نظر می‌رسد.


    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/9/13::: ساعت 5:11 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    مکه و خیابان اصلی؛ روایتی دیگر از مسلمانان امریکا

    اسلامیک بوک: دپارتمان آمار و سرشماری آمریکا در آخرین گزارش خود جمعیت مسلمانان این کشور را 6 میلیون نفر اعلام کرده است. در این گزارش آمده مسلمانان تنها اقلیت کشور هستند که با سرعت در حال گسترش هستند. در همین گزارش از مشکلات عدیده ای صحبت شده که این قشر از جامعه آمریکا بعد از حوادث یازدهم سپتامبر با آن روبرو بوده اند.

    مسلمانان در همسایگی ما چه کسانی هستند؟ چه عقاید و آرزوهایی دارند؟ تحت قوانین ضد تروریستی چگونه زندگی می کنند؟

    بعد از حوادث یازدهم سپتامبر اقلیت مسلمانان آمریکا بیش از پیش از سوی رسانه ها مورد سوال قرار گرفتند و این سوال ها مشتی از خروارها معماهای پیچیده ای هستند که نه تنها رسانه های بزرگ و کوچک آمریکا بلکه ذهن مردم عادی آمریکا را نیز به خود مشغول داشته است.

    از طرف دیگر اندیشمندان و صاحبنظران مسلمان به هر طریقی تلاش کرده اند به این سوالات پاسخ دهند.

    "گنیف عبدو" روزنامه نگار و نویسنده مسلمان که سالها در کشورهای ایران و مصر برای روزنامه های بزرگ آمریکا و انگلیس مطلب نوشته در آخرین نوشته های خود در کتابی با عنوان " مکه و خیابان اصلی" به این سوالات پاسخ داده است.

    او با سفر به اقصی نقاط آمریکا و مطالعه درباره زندگی مسلمانان در این کشور کتاب خود را با هدف آشنایی مردم مغرب زمین با قشر مسلمان نگاشته است.

    وی در این کتاب که اخیراً توسط دانشگاه آکسفورد در 214 صفحه منتشر شده است، می نویسد من با جمعیتی روبرو شدم که از قوانین خشک و یک طرفه دولتمردان آمریکا خسته شده اند و رسانه ای می‌خواهند تا داستان حقیقی خود را بگویند. رسانه ای که دور از هیاهوی تبلیغاتی دولت آمریکا به روایت حقایق موجود در جامعه بپردازد.

    عبدو در کتابش به روایتی زنده از امیدها و آرزوهای مسلمانان دراین کشور پرداخته و در حقیقت در جایگاه همان رسانه آزاد ایفای نقش می کند. در کتاب عبدو نسل جوان مسلمان بیشتر از اینکه آمریکایی معرفی شوند مسلمان خوانده می شوند. او می نویسد جوانان مسلمان بر خلاف والدینشان قبل از اینکه خود را یمنی ، پاکستانی یا فلسطینی معرفی قبل از هر چیز یکدیگر را با نام مسلمان صدا می زنند. آنها بر عکس والدین مهاجر خود به کشور یا منطقه خاصی دلبستگی ندارند ولی در عوض اعتقاد مسلمان بودن نوعی اسلام جهان شمول را نصیب آنها می کند که به این جوانان از وطن مهاجرت کرده جرات زندگی درکشوری را می دهد که هر لحظه علیه مسلمانان قانونی تصویب می کند.

    "جان ال اسپوزیتو" استاد دانشگاه و موسس مرکز اسلام و مسیحیت دانشگاه جرج تاون آمریکا کتاب عبدو را مناسب ترین وسیله حال حاضر برای درک وضعیت و شرح اوضاع زندگی مسلمانان آمریکا ارزیابی می‌کند. این استاد دانشگاه که خود چندین کتاب درباره مسلمانان نگاشته می گوید کتاب عبدو بر خلاف کتاب های گذشته گزارش زنده‌ای از زبان خود مسلمانان از جو حاکم بر آمریکا است.

    عبدو در کتابش تمام اقشار مسلمانان از رادیکال گرفته تا محافظه کار و چگونگی برخورد آنها با مسائل و مشکلات اجتماعی و سیاسی این کشور غربی را توضیح داده و با ارائه راهکارهای مناسب بهترین راهنما برای مسلمانان و غیر مسلمانان محسوب می شود.

    "الیور روی" نویسنده کتاب "اسلام جهانی" کتاب عبدو را نگرش جدیدی به زندگی مسلمانان در آمریکا خطاب کرده است. وی می گوید این کتاب خلائی که در مطالعات گذشته احساس می شد را به خوبی پر کرده است. گذشته از نقاط ضعف و قوت این کتاب در شرح حال مسلمانان از زبان نویسندگان و صاحبنظران آمریکایی باید گفت هدف عبدو از نگارش این کتاب معرفی اسلامی ویژه سرزمین آمریکا است.

    عبدو می خواهد نوعی تعادل در عقاید اسلامی قشر مسلمان و زندگی مدرن در آمریکای بعد از یازدهم سپتامبر سال 2001 برقرار کند. عبدو با ارائه اطلاعات مفید از زندگی و طرز فکر مسلمانان قشر غیر مسلمان را نیز به خواندن کتاب خود دعوت کرده است. دعوتی که شاید از روی مقاصد اقتصادی بوده یا اینکه می تواند هدفی بالاتر یعنی برای تعالی مسلمانان در یک کشور بیگانه داشته باشد.

    سایت کتاب نیوز

    منبع: http://www.kelisa-masjed.blogfa.com



    پدر آریوس ::: دوشنبه 86/9/12::: ساعت 12:34 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    انتشار کتاب «هدیه مسیح» درباره شهید ادواردو آنیلی

    گزارش آینده روشن، به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کتاب «هدیه مسیح» را در مورد شهید مهدی (ادواردو) آنیلی چاپ کرد. به گزارش سایت مرکز اسناد، این کتاب دفتر دیگری است از مجموعه "دانستنی های انقلاب برای جوانان" که توسط آقای مصطفی غفاری ساروی

    تالیف و به همت گروه هنر و ادبیات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در 3000 نسخه و به قیمت 700 تومان منتشر شده است. کتاب حاضر در برگیرنده نگارشی شیوا و جذاب از تشرف ادوارد و آنیلی به اسلام تا شهادت او و بررسی بازتاب و حواشی رویدادهای منجر به شهادتش می باشد.

    ” کتاب حاضر در برگیرنده ی نگارشی شیوا و جذاب از تشرف ادوارد و آنیلی به اسلام تا شهادت او و بررسی بازتاب و حواشی رویدادهای منجر به شهادتش می باشد. ... “

    شهید مهدی (ادواردو) آنیلی، فرزند سناتور سرشناس ایتالیایی جیووانی آنیلی بوده است. کارخانه اتومبیل سازی فیات، باشگاه یوونتوس و روزنامه های لاستامپا و کوریره دلاسرا، تنها گوشه ای از اموال خاندان آنیلی است و همین ثروت و قدرت رسانه ای، آن ها را به خاندان سلطه در ایتالیا بدل کرده است. شهید مهدی، تنها پسر این خاندان و وارث اصلی ثروت و قدرت سناتور آنیلی، محسوب می شده است؛ کسی که با تشرف به اسلام و مذهب شیعه به تمام ارزش ها و اموال و قدرت پدرش پشت پا زد و به محض تشرف به شیعه ، مغضوب یهودیان و مسیحیان صهیونیست قرار گرفت و سر انجام به جرم عشق به حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی، ناجوانمردانه و به دست صهیونیست ها، به شهادت رسید. مرحوم فخرالدین حجازی او را "هدیه مسیح" به محمد (ص) نامیده بود!

    خبرگزاری آینده روشن



    پدر آریوس ::: دوشنبه 86/9/12::: ساعت 12:34 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    پاپ مسیحیت مدرن را زیر سؤال برد
    پاپ بندیکت شانزدهم در بخشنامه پاپی خود که دیروز جمعه 9 آذر ماه به عنوان مهمترین سند واتیکان منتشر شد مسیحیت مدرن را زیر سؤال برده و اظهار داشت که تمرکز آن بر رستگاری فردی پیام مسیح را که تصریح کرده امید مسیحی واقعی یعنی رستگاری برای همه را از یاد برده است.

    به گزارش«جهان» وبه نقل از مهر، دومین بخشنامه پاپی با عنوان "نجات یافته امید" بررسی الهیاتی ایمان مسیحی است که در رنج و بینوایی زندگی روزانه دین برای مؤمن سیاحتی امیدوارانه را به قلمرو خداوند میسر می سازد.

    بندیکت در این بخشنامه نوشته : ما باید تمام تلاش خود را برای غلبه بر رنج انجام دهیم ، اما از بین بردن آن در جهان از قدرت ما خارج است.

    بخشنامه پاپی مهمترین سند پاپی محسوب شده که با مخاطب قرار دادن اعضای جامعه یک میلیاردی کلیسای کاتولیک روم صادر می شود.

    رهبر کاتولیکهای جهان در این سند 76 صفحه ای به تبیین این امر پرداخته است که چگونه درک مسیحیت از امید در عصر مدرن متحول شده، در حالی که انسان در جستجوی کاهش رنجها و بی عدالتی در دنیا است. پاپ به دو تغییر فاحش تاریخی اشاره کرده که یکی انقلاب فرانسه و دیگری انقلاب کارگری کارل مارکس است.

    بندیکت به شدت مارکس و الحان قرن نوزدهم و بیستم را مورد انتقاد قرار داده که به واسطه انقلاب وی به وجود آمده، اگرچه پاپ تصدیق کرده هر دو مورد پاسخ به بی عدالتی های زمان خود بوده اند.

    پاپ بندیکت شانزدهم در ادامه به جهانی اشاره کرده که سرشار از بی عدالتی، رنج بیگناهان و قدرت بدبینان است و در ادامه نوشته است : این ایده که انسان می تواند به واسطه خلق رستگاری جدید در زمین کاری را انجام دهد که خدا نمی تواند، گستاخانه بوده و فی نفسه کذب محسوب می شود.

    وی افزوده است: این تصادفی نیست که چنین ایده ای به فجیع ترین شکل ظلم و نقض عدالت است. دنیایی که به خلق عدالت خود روی آورد، دنیای بدون امید است.

    وی در این سند به طور خاص به لنین پایه گذار اتحاد جماهیر شوروی و فاز میانی از دوره دیکتاتوری وی اشاره کرده است که مارکس را ضروت انقلاب می دانست.

    کشیش رابرت ویستر استاد تاریخ کلیسا در دانشگا ستون هال ایالات متحده در رابطه با رویکرد پاپ در بخشنامه جدید گفت: نگرانی پاپ این است که نیروهای سکولار تلاش کنند دین را از زندگی عمومی و شخصی کنار بگذارند. در بیشتر کشورها مارکسیسم سیاسی مرده، اما مارکسیسم فلسفی زنده است و فلسفه سکولار آنها را تغذیه می کند که این امر اغلب در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی مشاهده می شود.


    پدر آریوس ::: شنبه 86/9/10::: ساعت 12:51 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    رفتار نامناسب معلمی جوان به نام «گری لیندزی» با یک دختر کلاس پنجم، باعث شد تا از نخستین محل تحصیل خود در «اوئلون» در «ایووا» آمریکا اخراج شود، اما این پایانی بر کار وی نبود. او سال‌ها پس از آن، در «ایلی‌نویز» و «ایووا» به تدریس پرداخت و بیش از آن مورد، اتهامات جنسی دیگر نیز در رابطه با دانش‌آموزان به وی وارد شد.


    در سال 2004 هم که چهل سال پس از نخستین مورد سوءرفتار وی، سرانجام صلاحیت تدریس از وی سلب شد، این کار توسط یک اداره دولتی انجام نشد، بلکه یکی از قربانیان سرسخت و خانواده وی بودند که موفق به این کار شدند.


    به گزارش سرویس بین‌الملل «تابناک» به نقل از «آسوشیتدپرس»، پرونده «لیندزی»، تنها نمونه‌ای کوچک از یک معضل گسترده در مدارس آمریکاست؛ سوءرفتارهای جنسی شمار بسیاری از معلمان که باید پرورش‌دهنده کودکان آمریکایی باشند.


    دانش‌آموزان آمریکایی با مشکلات گوناگونی از مورد لمس قرار گرفتن تا تجاوز و ... روبه‌رو هستند.


    تحقیقات «آسوشیتدپرس» نشان داد، در پنج سال اخیر، 2500 مورد از تجاوزهای معلمان به دانش‌آموزان با درجات گوناگون در آمریکا وجود داشته است. در سراسر کشور، سه میلیون معلم در مدارس دولتی هستند که هم‌اکنون به طور میانگین، شمار معلمان متجاوز برای هر روز مدارس سه نفر است.


    بیشتر این تجاوزات هیچ‌گاه گزارش نمی‌شود و در مواردی هم که پرونده‌ای تشکیل شده، بدون هیچ‌گونه اقدامی پایان یافته است. در برخی موارد، پرونده‌ها نمی‌توانند اثبات شوند و بسیاری از متجاوزان چندین قربانی داشته‌اند که نه مدارس، نه دادگاه‌ها و نه ادارات دولتی یا فدرال راهی برای مقابله با این معلمان نیافته‌اند.


    نتایج تحقیقات «آسوشیتدپرس» در پنجاه بخش منطقه کلمبیای آمریکا، نشان‌دهنده حجم غیرمنتظره‌ای از تجاوزهای معلمان است.


    در تحقیقات هفت ماهه، در سال‌های 2001 تا 2005، 2570 معلم اعتبار آموزشی خود را به گونه‌ای از بین‌رفته دیده‌اند. جوانان در دست‌کم 1081 پرونده قربانی بوده‌اند که بیش از 80 درصد آنها را نیز دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.


    اما جالب، مقایسه این آمار با دیگر نهادها مانند کلیسای کاتولیک رم است. از سال 1950 تا 2002 تنها 4400 کشیش عضو این کلیسا، متهم به سوءرفتار با کودکان شده‌اند که به هیچ‌وجه بازتاب پرونده‌های معلمان را نداشته‌اند.


    اما فراتر از جنبه شخصی جرایم، رسوایی بزرگ‌تر، آنجایی است سازمان‌های ناظر برای آموزش، توجه بسیار کمی به معضلی داشته‌اند که سال‌هاست به شدت به چشم می‌خورد.


    گزارشی که توسط کنگره آمریکا تهیه شده، نشان می‌دهد حدود 4.5 میلیون نفر از جمعیت تقریبی پنجاه میلیون نفری دانش‌آموزان آمریکا از مهدکودک تا کلاس دوازدهم، مورد سوءرفتارهای جنسی کارکنان مدرسه قرار گرفته‌اند که آمار شامل توهین‌های جنسی به آنان نیز می‌شود.


    بنا بر تحقیقات «AP» متجاوزان آموزش‌دهندگان، معلمان، روانشناسان مدرسه، ناظمان و مدیران بوده‌اند که معمولا هم در مدرسه خود به خاطر سوابق خوب معروف بوده‌اند و در 9 مورد از هر 10 پرونده، این متجاوزان مرد بوده‌اند. در حالی که شماری از آنان در مدرسه به دانش‌آموزان تجاوز کرده‌اند، دیگران به خاطر ساعت‌ها روابط سوء جنسی که لزوما با کودکان نبوده است مانند دیدن و یا توزیع پورنوگرافی کودکان، دچار مشکل شده‌اند.


    بیشتر این موارد در مدارس دولتی رخ داده و در مدارس خصوصی چون نیازی به مجوز تدریس برای معلمان نیست مسئله چندان مهم نبوده است و حتی در مواردی هم که معلمان دارای مجوز بوده‌اند، معمولا اقدامات تنبیهی در خود مدارس انجام شده است.


    فرار معلمان از مجازات، در حالی است که آمریکا در سال‌های اخیر در مورد قربانیان جرایم جنسی، به ویژه زمانی که جوان بوده‌اند، به شدت برخورد و قوانین محکمی را در این‌باره پیاده کرده است که البته دلایل متعددی برای این کار وجود دارد.


    یک دلیل این‌که بسیاری از آمریکاییان، این مشکل را انکار می‌کنند و حتی آن را تنها مسائل تخیلی می‌دانند. رسانه‌ها نیز بیشتر بر اخبار جذاب روابط جنسی معلم زن با شاگرد پسرش متمرکز بوده‌اند.


    همچنین تحقیقات «AP» نشان داد که تمایل به برخورد با متجاوزان شخصی وجود دارد، اما به طور کل برای مبارزه با چنین تجاوزهایی، مقاومتی عمیق وجود دارد. این امر از راهروهای مدارس آغاز می‌شود؛ جایی که معلمان رده پایین‌تر احساس مفید بودن نمی‌کنند و مدیران مدارس هم برای جلوگیری از شکایت و دیگر مشکلات در پشت پرده معاملاتی را انجام می‌دهند. در پایتخت و کنگره هم نمایندگان و سیاستمداران از انجام مجازات‌های شدید از ترس این‌که این شغل مهم را رسوا کنند، شرمگین هستند. این امر باعث می‌شود معلمان و دانش‌آموزان رو در روی یکدیگر قرار بگیرند.


    تحقیقات نشان داد که در بیشتر موارد، ادعای این رفتار ناشایست نادیده گرفته شده است. در یک مورد، دختری به خاطر ادعای این‌که معلمش به وی تجاوز کرده، از تحصیل تعلیق شد و مسئله تنها زمانی مورد توجه قرار گرفت و معلم تنبیه شد که دختری دیگر چند سال بعد، ادعای مشابهی را مطرح کرد.


    مشکل دیگر که بسیاری به آن معتقدند، گزارش نشدن این تجاوزهاست. تحقیقات نشان می‌دهد که از هر ده کودک قربانی، تنها یک نفر، این سوءرفتارها را گزارش داده است.


    در بسیاری از موارد، روابط عمیق میان دانش‌آموزان و معلمان متجاوز به اندازه‌ای می‌رسیده که به دانش‌آموزان ابراز عشق می‌کرده و همه راهکارهای زندگی‌شان را معلمان به آنان می‌دادند و افزایش ارتباطات عمیق این دو قشر به وسیله ایمیل یا پیام کوتاه، فرصت خوبی برای مقامات در اثبات وجود این روابط در اختیار قرار داده است.


    معمولا مردم هم تمایلی به پذیرش حرف‌های بچه‌ها نداشته و آنان را به دروغگویی متهم می‌کنند.


    در این زمینه ایالات گوناگون آمریکا به طور پراکنده قوانینی برای برخورد با این معلمان تصویب کرده‌اند، اما به علت ناهماهنگی بین نهادها در ایالات مختلف و سازمان‌های فدرال، این معضل هنوز در سطح گسترده‌‌ای در مدارس آمریکا به صورت پنهان در جریان است.



    پدر آریوس ::: جمعه 86/9/9::: ساعت 8:29 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ساخت فیلم علیه قرآن توسط نماینده پارلمان هلند
    ویلدرز پیشتر از این طی اظهارنظری مضحک،با مقایسه قرآن با کتاب "نبرد من"اثر هیتلر اعلام کرده بود که باید نیمی از قرآن پاره پاره شود. او همچنین ادعا کرده بود که هلند در اثر هجوم سونامی مانند مهاجران مسلمان به باتلاقی تبدیل شده است.در حال حاضر از جمعیت 16 میلیونی هلند یک میلیون نفر مسلمان هستند.

    به گزارش «جهان» به نقل از فردا، یک نماینده محافظه کار پارلمان هلند روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد تا با ساخت یک فیلم، پیام های به اصطلاح فاشیستی قرآن را توضیح دهد.این جدیدترین کار انتقادی این نماینده پارلمان هلند درباره اسلام است.

    به گزارش اینترنشنال هرالد تریبیون، وزیران دادگستری و کشور هلند در این زمینه با اعلام نگرانی خود از این کار،گفتند:ما نمی توانیم جلوی "گیرت ویلدرز" را در ساخت این فیلم علیه قرآن بگیریم.

    ویلدرز قصد دارد در فیلم خود،بخش هایی از قرآن را که به گمان او تحریک کننده "انسان های بد به انجام کارهای بد" است به تصویر بکشد.

    این فیلم 10 دقیقه ای که به احتمال زیاد تا ابتدای ژانویه ساخته و آماده پخش خواهد شد؛"شخصیت های فاشیست و متعصب قرآن" را به نمایش در خواهد آورد.مبارزات ضد اسلامی ویلدرز باعث شده است تا حزب آزادی که او در آن عضویت دارد در انتخابات سال گذشته پارلمان هلند،9 صندلی را به دست آورد.

    این گزارش حاکی است ؛ویلدرز پیشتر از این طی اظهارنظری مضحک،با مقایسه قرآن با کتاب "نبرد من"اثر هیتلر اعلام کرده بود که باید نیمی از قرآن پاره پاره شود. او همچنین ادعا کرده بود که هلند در اثر هجوم سونامی مانند مهاجران مسلمان به باتلاقی تبدیل شده است.در حال حاضر از جمعیت 16 میلیونی هلند یک میلیون نفر مسلمان هستند.

    ویلدرز در اظهار نظر دیگری درباره فیلم خود گفت :از تبعاتی که ساخت فیلم من در ایجاد عصبانیت در مییان مسلمانان به وجود می آورد نمی ترسم به خاطر اینکه سه سال است که شبانه روز تحت مراقبت پلیس هستم.من این فیلم را خواهم ساخت و منتظر عکس العمل های پس از آن خواهم بود.

    در همین حال،"ویم فاندر ویگن" سخنگوی وزارت دادگستری هلند در نطقی اعلام کرد: دولت هلند در حال سبک سنگین کردن موضوع نمایش فیلم ویلدرز درباره قرآن است. این سخنگوی وزارت دادگستری هلند در این زمینه توضیح بیشتری نداد.

    "فاندر ویگن" با اعلام نگرانی دو وزیر دادگستری و کشور هلند از ساخت این فیلم علیه قرآن گفت:به دلیل آزادی بیان کاری از دست این دو وزیر برای جلوگیری از ساخت و نمایش این فیلم بر نمی آید.



    پدر آریوس ::: پنج شنبه 86/9/8::: ساعت 1:26 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 4
    بازدید دیروز: 9
    کل بازدید :369104

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    اخبار مسجد و کلیسا - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اخبار مسجد و کلیسا - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©