سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیک ترین خویشاوندی ها، دوستی دل هاست . [امام علی علیه السلام]
نسخه دیجیتالی قدیمی‌ترین انجیل - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • کارشناسان به زودی از کودکس سینایتیکوس (نسخه سینائیه)، قدیمی‌ترین انجیل جهان که طی قرون اول تا چهارم بعد از میلاد نوشته شده نسخه دیجیتالی تهیه می‌کنند.

    به گزارش مهر، در سا‌‌ل‌های قرن نوزدهم، قسمت‌هایی از قدیمی‌ترین انجیل جهان از یکی از دیرهای صحرایی در مصر توسط اروپایی‌‌ها و روس‌ها کشف شد. این انجیل به چند بخش تقسیم شده ‌است.

    «جان تاک» ، رئیس کلکسیون‌های کتابخانه ملی بریتانیا در لندن معتقد است که کودکس سند بسیار مهم و نگاره یگانه ‌ای برای مسیحیت است و یکپارچه‌‌سازی این دست‌‌نوشته، حتی به صورت دیجیتالی، در دنیای علم رخداد بسیار پر اهمیتی ‌است.

    تا به حال تنها افراد معدودی اجازه داشته‌‌اند که این دست ‌نوشته را لمس کنند. دانشمندان باید به غیر از مسائل دیگر، تعیین کنند که انجیل فعلی با تفسیرهای مختلف چقدر با کودکس متفاوت است. قسمتی از این پروژه شامل بررسی نوشته ‌های مسیحی است که حداکثر تا 450 سال بعد از مرگ عیسی مسیح نوشته شده ‌است.

    «اسکات مک‌ کندریک» ، رئیس بخش دست‌ نوشته‌های قرون ‌وسطی و پیش ‌از ‌آن در کتابخانه ملی بریتانیا در لندن می‏‌گوید این دست‌ نوشته‌‌ها ‌چنان ظریف و آسیب ‌پذیرند که در 19 سال گذشته تنها چهار دانشمند اجازه یافته‌‌اند تا آنها را که در لندن نگهداری می‌شوند، بررسی ‌کنند.

    به این ‌ترتیب محققان و مردم معمولی می‌توانند، متن دیجیتالی را با تمام جزئیات بررسی‌ کنند. اشارات تاریخی و توضیحات هم به پیوست متن است تا هرکسی که متن را می‏‌بیند متوجه شود که تغییرات آن چطور صورت گرفته و از همه مهم‌تر این ‌که چرا در ‌آن تغییرات به وجود آمده ‌است.




    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/9/20::: ساعت 4:38 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 85
    بازدید دیروز: 83
    کل بازدید :370462

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    نسخه دیجیتالی قدیمی‌ترین انجیل - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    نسخه دیجیتالی قدیمی‌ترین انجیل - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©