سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! به تو پناه می برم از دانشی که بهره نمی دهد و از دلی که فروتن نمی گردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
اخبار مسجد و کلیسا - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • تجمع مسلمانان در برابر دانشگاه کالیفرنیا


    «گریج دیویس» در مستند «اسلام؛ آنچه که لازم است غرب بداند»، مدعی شده که دین اسلام ریشه در خشونت دارد و همواره تلاش می‌کند تا دیگر ادیان، فرهنگ‌ها و سیستم‌ها دولتی را از میان بردارد، این فیلم اواخر هفته گذشته در دانشگاه کالیفرنیا به نمایش درآمد.
    به گزارش سایت خبری سن لوییس، در اعتراض به نمایش این فیلم، عده‌ای از مسلمان، مقابل دانشگاه کالیفرنیا تجمع کردند.
    به گفته آنان این فیلمساز این فیلم با ساخت این فیلم قصد داشته تا از طریق ایجاد سوء تفاهم باعث ترس از مسلمانان و ایجاد تفرقه میان مسلمان و دیگر ادیان شود.
    دیویس در جلسه نمایش این فیلم در دانشگاه کالیفرنیا خطاب به حضار گفت: در کشوری که ما زندگی می‌کنیم، اسلام قلب خطر است.
    به گزارش سایت سن لوییس تریبون، این فیلم به بهانه برگزاری مراسم هفته آشنایی با اسلام فاشیسم در دانشگاه کالیفرنیا به نمایش درآمد. در این مراسم همچنین در چند سخنرانی اسلام با فاشیسم آلمان و ایتالیا در طول قرن بستم میلادی مقایسه شد، این هفته نه تنها در این دانشگاه که در اسرائیل و 200 دانشگاه دیگر در ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود.
    «استفان لییود موفت»، استادیار مطالعات مذهبی گفت: این فیلم باعث شد تا راه‌های گفتمان‌های هدفمند و منطقی با مشکل روبرو شود.
    وی افزود: «دیویس» با این فیلم مردم را به گمراهی کشاند، کاملا واضح است که او اطلاع درستی درباره اسلام نداشته است.
    «موفت» در ادامه گفت: اینکه نسبت به یک دین چنین نگاه انعطاف ناپذیر و تک بعدی داشته باشی کاملا ناعادلانه است.



    پدر آریوس ::: چهارشنبه 86/8/23::: ساعت 12:44 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    برگزارکنندگان المپیک 2008 چین فهرستی از اشیاء ممنوعه در دهکده المپیک، محل اقامت ورزشکاران منتشر کرده‌اند که طی آن به همراه داشتن انجیل و سایر نمادهای دینی ممنوع اعلام شده است.

    براساس گزارش بخش ورزشی یک روزنامه ایتالیایی، برگزار کنندگان المپیک چین فهرست اشیاء ممنوعه را براساس ادعای خود به " علل امنیتی" منتشر کرده و ورزشکاران را از همراه داشتن هرگونه نماد دینی در تسهیلات المپیک منع کرده‌اند.

    در میان اشیاء دیگر این فهرست می‌توان به دوربین فیلمبرداری و فنجان اشاره کرد.

    روزنامه اسپانیایی زبان روزن نیز اظهار داشت: این قانون یکی از نمادهای سانسور و عدم تساهل چین نسبت به اشیای دینی به ویژه اشیایی است که از سوی مسیحیان چین استفاده می‌شود.

    در حال حاضر 5 اسقف کاتولیک چینی و 15 کشیش برای اعتراض نسبت به کلیسای کاتولیک دولتی چین در زندان به سر می برند.

    حدود چهار میلیون کاتولیک چینی در کلیساهایی که مورد قبول دولت است به انجام مراسم عبادی و نیایش می پردازند. روحانیون این کلیساها از سوی دولت پکن منصوب می شوند، در حالی که واتیکان از این امر ابراز نارضایتی کرده دولت چین انتصاب اسقف‌های واتیکان را دخالت در امور داخلی کشور توصیف می‌کند.

    به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری کاتولیک، بسیاری از کاتولیک‌های چین درکلیساهای زیرزمینی به انجام مراسم عبادی و نیایش می‌پردازند و به واتیکان وفادار هستند که اعضای چنین کلیساهایی اغلب با آزادی و انزجار روبه رو می‌شوند.



    پدر آریوس ::: چهارشنبه 86/8/23::: ساعت 12:44 صبح
    نظرات دیگران: نظر

     

     

     

    جوانان مسلمان سوئد سفیران صلح جامعه فردا می‌شوند

    رهبران مسلمان سوئد با هدف نشان دادن ارزش عشق، صلح و هماهنگی در دین مبین اسلام، جوانان مسلمان را در کشوری که فرهنگ صلح یکی از مؤلفه های اصلی آن به شمار می رود، به مثابه سفیران صلح تعلیم می دهند.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلام آنلاین، عثمان طالب ناظر دوره سه ساله سفیران صلح که در مرکز ابن رشد برگزار می شود، گفت: این دوره 100 نفر فارغ التحصیل خواهد داشت که به عنوان سفیران صلح و مخالفان خشونت فعالیت خواهند کرد.

    این دوره یکی از مهمترین پروژه های فرهنگی است که توسط مسلمانان سوئد راه اندازی شده است، این پروژه جوانان 16 تا 25 ساله را مورد هدف قرار داده تا درباره فرهنگ صلح به آنها تعلیم دهد. مرکز ابن رشد نیز برای ارائه این واحد ها 15 متفکر و عالم سوئدی را به خدمت گرفته است.

    ناظر این دوره اظهار داشت که نخستین 25 نفر این دوره فارغ التحصیل شده و برای ترویج صلح آمادگی دارند.

    آمار نیمه رسمی سوئد تعداد مسلمانان این کشور را 200 هزار نفر از جمعیت 9 میلیونی تخمین زده اند اما رهبران مسلمان تعداد مسلمانان را 400 هزار نفر اعلام کرده اند.

    رهبران مسلمان سوئد این دوره را ابزار مناسبی برای نشان دادن این حقیقت می دانند که فرهنگ اسلام و سوئد علاقه ای یکسان به فرهنگ صلح و مخالفت با خشونت دارد.

    طالب یادآور شد: اسلام سراسر صلح و گفتگو به منظور رسیدن به اهداف خود است. صلح و هماهنگی اجتماعی نیز چون اسلام در کشور سوئد ریشه کرده است.

    کشور سوئد برگزار کننده مراسم جایزه نوبل بوده و نخستین کشوری محسوب می شود که خواستار جهانی بدون سلاح هسته ای شد.

    شیخ محمود خلفی از مسجد شیخ زیاد در استکهلم یادآور شد که مسلمانان خوش اقبال هستند که دین آنها و کشوری که برای زندگی انتخاب کرده اند دارای ابعاد مشترک بسیاری است.

    وی افزود: سوئدی ها و مقامات این کشور واکنش صلح آمیز مسلمانان سوئد به بحران کاریکاتورها را مورد تحسین و تأیید قرار داده اند.

    مسلمانان سوئد از دامن زدن به مسئله انتشار کاریکاتورهای موهنی که به پیامبر اعظم(ص) نسبت داده شده بود امتناع کردند



    پدر آریوس ::: جمعه 86/8/11::: ساعت 7:5 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    موج گرایش به اسلام در آمریکا

    روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در گزارشی نوشته است ، شمار افرادی که در آمریکا به اسلام می گروند روز به روز گسترش بیشتری می یابد و این رقم در میان اسپانیایی زبانان مقیم آمریکا 30 درصد افزایش نشان می دهد .

    کریستین ساینس مانیتور نوشت : روز به روز به شمار کسانی که از آمریکای لاتین به آمریکا مهاجرت و دین اسلام را پذیرفته اند ، افزوده می شود . ازدواج ، کنجکاوی در مورد اسلام پس از حمله 11 سپتامبر و داشتن موارد مشترک مثل مهاجرت از عوامل این افزایش است .
    کاترین گارسیا با حجاب و چهره تیره خود به نظر نمی رسد یکی از افراد بومی شهر اورلاندو در فلوریدا یا توریست « دیزنی لند » باشد . وقتی که از او می پرسند او اهل کجاست ؟ اغلب تعجب می کنند که به جای خاورمیانه ، او خود را اهل کلمبیا معرفی می کند . او منشی یک کتاب فروشی است ، هفت سال پیش به آمریکا مهاجرت کرده است .
    گارسیا در روزهای ماه رمضان که برای مسلمانان مقدس است ، با حجاب کامل در مسجد حضور می یابد . وی گفت وقتی که در کشور خودم بود هرگز خودم را متعلق به آن جامعه ندیدم ولی با گرویدن به اسلام ، فکر می کنم که عقاید من با هر چیزی که آنها اعتقاد دارند ، سازگار است . گارسیا یکی از تعداد کسانی است که در آمریکا به دین اسلام گرایش پیدا کرده و تعداد آنها رو به افزایش است . از افراد متخصص تا دانشجو و خانه دار همه به دین اسلام می پیوندند .
    از طریق ازدواج ، کنجکاوی و علائق مشترک ، مثل مهاجرت این افراد که اسلام را قبول کرده اند . علی خان ، رییس ملی شورای مسلمانان آمریکا در شیکاگو گفت ، از سال 1999 ( 1378 ) تا کنون تعداد مسلمانان با منشا امریکای لاتین ، 30 درصد افزایش یافته و 200 هزار نفر رسیده است .
    بسیاری علت اصلی آن را به حمله تروریستی سال 1380 ( 11 سپتامبر ) ربط میدهند که موجب اتحاد دو گروه اقلیت شده است . آنها توجه دارند که مسلمان در اسپانیا سالها حکومت می کرده اند و اثر خود را در زبان ، موسیقی و غذای اسپانیا گذاشته اند .
    احسان بگبی استاد زبان عربی و اسلام شناسی در دانشگاه کنتاکی می گوید ، « بسیاری از افراد نژاد اسپانیایی که اسلام آورده اند می گویند که آنها می خواهند میراث خود را درک کنند میراثی که به نوعی از آنان گرفته شده است » .

    این روند موجب شده که بسیاری از سازمانها اسلامی و آمریکای لاتین مانند « لاتینو آمریکان دعوه » که در سال 1376 توسط این گروه در شهر نیویورک تاسیس شد ، شعباتی در سراسر آمریکا ایجاد کند . رشد جمعیت مسلمانان بخصوص در نیویورک ، فلوریدا ، کالیفرنیا و تگزاس بیشتر دیده می شود چرا که جمعیت نژاد اسپانیایی در آن بیشتر است .
    محمد مصری امام جماعت یکی از مساجد و رییس انجمن مسلمانان فلوریدای مرکزی گفت : « چند سال قبل بندرت می توانستم ببینیم که کسی در مسجد به زبان اسپانیایی صحبت کند » . امروزه نیاز به کتاب های اسلامی به زبان اسپانیایی شامل قرآن روز به روز بیشتر می شود .
    شنبه ها برنامه هایی به زبان اسپانیایی برای زنان اجرا می شود . مصری گفت : « ظرف چند سال آینده ، برنامه های مذهبی مسجد به ربان اسپانیایی هم برگزار می شود » . هر دو گروه به نظر می رسد که به خانواده اهمیت فراوان می دهند ، آنان مذهبی بوده و از نظر تاریخی در سیاست از محافظه کاران هستند .
    دکتر بگبی ( استاد اسلام شناسی ) گفت ، بسیاری از کسانی که به اسلام روی می آورند نسل دومی و یا سومی هستند که در آمریکا به سر می برند . مسائل دیگری که مشترک است شامل مهاجرت ، فقر و بهداشت است . اوایل امسال مسلمانان و افراد نژاد اسپانیایی با هم در راهپیمایی هایی شرکت کردند تا نسبت به لایحه مهاجرت که به نظر آنها ناعادلانه بود اعتراض کنند . در جنوب لس آنجلس ، گروهی از دانشجویان مسلمان دانشجویان مسلمان دانشگاه « یوسی ال ای » ، 10 سال پیش درمانگاهی را برای این منطقه محروم تاسیس کردند .
    خدمات درمانی به بیش از 16000 نفر در این ناحیه عرضه می شود . یکی دیگر از زنان نژاد اسپانیایی به علی خان گفت که او به دین اسلام جذب شد چرا که حجاب زنان مسلمان او را به یاد مریم مقدس می اندازد . بگبی معتقد است که این روند نشان از این است که اسلام در آمریکا بیش از پیش آمریکایی و بومی می شود .
    در حالی که موضع جمهوریخواهان در مسائلی مثل مهاجرت ، مسلمانان اسپانیایی و سیاهپوستان را به سمت غیر محافظه کاران سوق می دهد و اسلام می تواند همه آنها را به یک سمت سوق دهد . دخالت آنها را در سیاست آمریکا نشان می دهد که مسلمانان خواهان دمکراسی هستند و نهایتاً موضع بنیادگرایان نرم تر می شود . او گفت که تعداد خیلی کمی از مسلمانان مثل بن لادن فکر می کنند .
    بگبی افزود : « هر چه شمار بیشتری از نژاد اسپانیایی در آمریکا و سایر افراد آمریکایی به اسلام روی آورند ، پل بین مسلمانان و جامعه آمریکایی قویتر و گسترده تر می شود » .
    نشریه دانمارکی مدعی هک شدن سایت وزارتخانه های این کشور توسط مسلمانان شد

    سایت صوت الحکیم

    منبع: http://www.kelisa-masjed.blogfa.com



    پدر آریوس ::: جمعه 86/7/13::: ساعت 5:33 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    اسلام و مسلمانان در فرانسه

    خداقلى‏پور، محمود، وزیرى، فهیمه، 1380، وزیرى، شومیز، 304ص، 20000ریال. آشنایى با مسلمانان کشورهاى دیگر و آگاهى از موقعیت آنان، ضرورتى است که هر مسلمانِ فهیم و بیدارى بدان وقوف دارد.

    براى نخبگان و تحلیل‏گران ویا تصمیم‏گیرندگانِ سیاسى - اجتماعى این شناخت‏ها به صورتِ دقیق و تفصیلىِ آن ضرورى‏تر به نظر مى‏رسد. از همین‏رو مؤلفان این کتاب وضعیت اسلام و مسلمانان را در فرانسه به تفصیل آورده‏اند. آنان اثر خود را در دوازده فصل سامان داده‏اند:
    جغرافیاى فرانسه، تاریخچه ورود مسلمانان به فرانسه، سازمان‏ها و تشکل‏هاى اسلامى در فرانسه، بررسى نقش مسلمانان مهاجر در فرانسه، شیعیان در فرانسه، وضعیت زنان مسلمان در فرانسه، تأثیر انقلاب اسلامى بر مسلمانان، مشکلاتِ فرهنگى مسلمانان در فرانسه، بررسى مشارکت سیاسى مسلمانان، برخورد دولت فرانسه با مسلمانان، گذرى بر شخصیت‏هاى مسلمان شده فرانسه.

    سایت بوستان کتاب

    منبع: http://www.kelisa-masjed.blogfa.com



    پدر آریوس ::: جمعه 86/7/13::: ساعت 5:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    حضور پرشور مسلمانان در ماه رمضان در مسجد جامع مسکو

    امام جمعه مسجد تاریخی مسکو با اشاره به اینکه رمضان ماه ویژه‌ای برای مسلمانان روسیه است، گفت: مسلمانان روسیه در طول ماه مبارک رمضان اغلب اوقات خود را در مساجد به نیایش و گفتگو درباره مسائل دینی می‌گذرانند.

    شیخ حسن فریدالدین امام جمعه مسجد تاریخی مسکو گفت: مسلمانان روسیه در ماه رمضان آزادانه نیایش کرده و از سایر مؤمنان نیز می خواهند صدقه داده به اعمال پسندیده در این ماه روی آورند. بسیاری از مسلمانان در مسجد مسکو روزه خود را باز و افطار می کنند.

    شیخ فریدالدین همچنین اشاره کرد که راهروها و محوطه خارجی مسجد جامع مسکو هنگام اقامه نماز جماعت در ماه رمضان با جمعیت بسیاری رو به رو می شود.

    مقامات روس در سال 1831 با ساخت مسجدی در مرکز مسکو برای جامعه مسلمان موافقت کردند، در حقیقت ساخت این مسجد تقدیر از نقش مسلمانان در دفاع از روسیه مقابل ارتش ناپلئون بناپارت بوده است. در حال حاضر نیز بزرگترین مسجد مسکو که می تواند 5 هزار نفر را در خود جای دهد در حال ساخت است و درست یک سال دیگر در سپتامبر 2008 افتتاح خواهد شد.

    اگر چه آمار رسمی از تعداد مسلمانان روسیه در دست نیست، اما مسکو دارای جمعیت 2 میلیون نفری مسلمانان است، عین الدین روایل رئیس شورای مفتیان روسیه پیش از این تعداد مسلمانان روسیه را 20 میلیون نفر اعلام و استدلال کرده بود که بسیاری از مسلمانان این کشور بومی بوده و مهاجر محسوب نمی شوند.

    خبرگزاری مهر

    منبع: http://www.kelisa-masjed.blogfa.com



    پدر آریوس ::: جمعه 86/7/13::: ساعت 2:58 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    سلام.  
    ... خصوصی... بلکه مسیحی شده اند... 
    به خدای عالم قسم میخورم من واقعا در حیرتم. 
    ... شما نظرتون رو نمی گید؟

    شهاب مرادی : سلام/ اگر کسی به دنبال حقیقت باشد حتما به اسلام  کامل ترین دین الهی گرایش پیدا می کند.
    امروزه در اینترنت وشبکه های فارسی ماهواره ای تلاش مستمر و البته کاملا نمایشی ، برای پر رنق نشان دادن گرایش به مسیحیت در بین فارسی زبانان دیده می شود
    شما نگران تبلیغات دروغین سایت های مبلغ و مروج مسیحیت نباشید.
    این اقدامات حاصل انفعال غرب و سران مسیحیت اروپایی است در قبال موج اسلام خواهی امروز غرب.

    امکان دارد کسی مرتد شود یا منکر هر اعتقادی و...
    همچنین ممکن است شما عادت های عبادی یک فرد را (که ریشه در اعتقادات حتی ساده وابتدایی قلبی او هم نداشته)اعتقاد یا عقیده فرض کنید و آن فرد از سر مشکلات (عموما مشکلات و اختلالات روحی و شخصیتی ) و در قالب مکانیزم دفاعی مثلا لجبازی و... عقایدشان را تغییر دهند ولی این نباید موجب نگرانی شما شود چرا که این مسئله به ضعف فکری  و اختلال شخصیتی او باز میگردد نه به حقانیت اسلام عزیز.
    حقانیت یک دین به تعداد معتقیدین آن نیست به درستی و محکمی خود آن است
    اسلام بیشترین احترام را برای تفکر و تعقل قائل است وملاک حقانیت را در استدلال و برهان می داند و قرآن کریم را برهان می نامد:«یا ایّها النّاس قد جائکم برهانٌ من ربّکم وانزلنا الیکم نوراً مبیناً».
     الاسلام یعلو و لا یعلی علیه .
    این دو وبلاگ را هم ملاحظه کنید:
    مسجد و کلیسا // گفتگوهای من با مسیحیان

    وب سایت شهاب مرادی 

     

    http://www.shahab-moradi.com/akobook/Itemid,34/id,11567/catid,0



    پدر آریوس ::: یکشنبه 86/7/1::: ساعت 9:21 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    "کشف اسلام" در دبستانهای اسپانیا

    دولت اسپانیا اجازه داد برای نخستین بار در سطح اتحادیه اروپا کتاب درسی تعلیمات اسلامی در این کشور منتشر شود. این کتاب "کشف اسلام" نام دارد و برای دانش‌آموزان سال اول و دوم دبستان به چاپ رسیده است.


    خانم "مرسدس ریکو" مدیرکل امور مذهبی اسپانیا در یک کنفرانس خبری گفت: انتشار کتاب درسی یادشده در راستای اجرای ماده بیست و هفت قانون اساسی اسپانیا صورت می‌گیرد که به همه والدین حق می‌دهند کودکانشان بتوانند از آموزش مذهبی مورد علاقه خود برخوردار شوند.

    وی افزود: این اصل تا کنون فقط برای والدین مسیحی اجرا می‌شد اما دولت تصمیم گرفته است حقوق والدین پیرو دیگر ادیان و مذاهب همچون اسلام را به رسمیت بشناسد و به آن عمل کند.

    کتاب "کشف اسلام" که به گفته رسانه‌های اسپانیا، یک اقدام پیشتازانه در سطح اروپا است، به پیشنهاد اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا و با حمایت مالی چهل و دو هزار یورویی دولت این کشور به میزان پانزده هزارنسخه به دو زبان اسپانیایی و عربی چاپ شده است.

    به گفته مدیرکل امور مذهبی اسپانیا، این کتاب امسال در اختیار هشت هزار دانش آموز مسلمان در دبستانهای دولتی قرار می‌گیرد و سالهای بعد بر میزان آن افزوده خواهد شد.

    خانم ریکو افزود: دولت در تلاش است با همکاری جامعه اسلامی اسپانیا برای دانش آموزان مسلمان کلاسهای بالاتر نیز کتاب تعلیمات اسلامی را تهیه کند. قرار است این کتابها به زبانهای محلی ایالتهای مختلف اسپانیا منتشر شود.

    "ریای تاتاری" رییس اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا، انتشار این کتاب درسی دینی را به منزله گشایش افقهای جدید در زندگی همه مردم این کشور به ویژه مسلمانان توصیف کرد.

    وی با ستایش از دولت سوسیالیست "خوسه لوییس رودریگز زاپاته‌رو" گفت که انتشار این کتاب، تحقق رویا و آرزویی است که آموزگاران، والدین و دانش آموزان مسلمان اسپانیا سالیان زیادی در انتظار آن بودند.

    تاتاری اطمینان داد که با دستیابی به این کتاب، جامعه اسپانیا بطور مستقیم با فرهنگ اسلامی آشنا خواهد شد و روند همگرایی در درون اسپانیا و اتحادیه اروپا شتاب بیشتری خواهد گرفت.

    کتاب "کشف اسلام" درباره خداوند و رابطه‌اش با انسان وطبیعت سخن می‌گوید و زندگی‌حضرت محمد(ص) و اصول دین اسلام را به زبانی ساده برای کودکان توضیح می‌دهد.

    این کتاب چگونگی انجام فریضه نماز و عبادت خداوند، رفتار با والدین و جشنهای مسلمانان را هم معرفی کرده است.

    بر اساس آمار رسمی، هم‌اینک هشتصدهزار نفر و به موجب آمار غیر رسمی، بیش از یک میلیون و چهارصدهزار نفر مسلمان در اسپانیای چهل میلیون نفری زندگی می‌کنند.

    رییس اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا تابستان امسال گفته بود که بیش از یکصدهزار دانش‌آموز برای شرکت در کلاسهای تعلیمات اسلامی ثبت نام کرده‌اند.

    با این وجود، به دلیل آنکه اجرای طرح مذکور از سال گذشته در اسپانیا آغاز شده است، هنوز همه دانش‌آموزان مسلمان نتوانسته‌اند در کلاسهای دینی خود شرکت کنند.

    به گزارش ایرنا، اقدام دولت اسپانیا برای به رسمیت شناختن درس اسلام و تدریس آن در کنار درس تعلیمات دینی مسیحی به عنوان یک درس اختیاری در مدارس، خشم شدید کلیسا را برانگیخته است.

    کتاب نیوز

    منبع: http://www.kelisa-masjed.blogfa.com



    پدر آریوس ::: شنبه 86/6/31::: ساعت 8:43 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ارتش آمریکا و جذب مسلمانان

    تجربیات چندین ساله نظامیان آمریکا در دخالت و اشغال مناطق مسلمان‌نشین، آنها را به این تصمیم رسانده که ولو با دادن امتیاز استخدام امام جماعت در پادگان یا دادن افطاری به مسلمانان آمریکایی، استفاده خود را در جنگ از آنان ببرند.


    به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب» به نقل از «کریستین ساینس مانیتور»، در حالی که نیروهای آمریکایی در حال جنگ با مسلمانان افراطی هستند، پنتاگون و نیروهای مسلح آمریکا در خانه به دنبال استخدام سربازان مسلمان هستند.

    یکی از اهداف این طرح، علاقه‌مند کردن مسلمانان به ارتش است که نیاز به افسران و نیروهایی دارد که بتوانند به عربی و دیگر زبان‌های مرتبط صحبت کرده و فرهنگ مناطقی مانند عراق و افغانستان را درک کنند. این تلاش جوانب گسترده‌تری نیز دارد. مقامات پنتاگون می‌گویند که به دنبال ایجاد درکی متقابل با مسلمانان در آمریکا و خارج از مرزها هستند و هدف آنان جلب حمایت مسلمانان برای اهداف جنگی آمریکاست.
    از جمله این تلاش‌ها برای جذب مسلمانان، می‌توان به اقدامات زیر اشاره کرد:
    ـ بیشتر آکادمی‌ها و پایگاه‌های آمریکایی، نمازخانه‌هایی ایجاد کرده‌اند.
    ـ عده‌ای امام جماعت به صورت تمام‌وقت و نیمه‌وقت به عنوان پیش‌نماز در آکادمی‌ها و برخی پایگاه‌های نظامی حضور دارند.
    ـ افسران ارشد غیرمسلمان و مقامات پنتاگون، جشن‌های مذهبی مسلمانان را با دیگر مسلمانان در داخل و خارج آمریکا جشن می‌گیرند.

    «گوردون انگلند» از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا می‌‌گوید: «این کارها یک پیام دارد؛ این‌که مسلمانان و مذهب اسلام به طور کامل قابل انطباق و سازگاری با ارزش‌های غربی هستند».

    در دو سال گذشته، خود «انگلند» میزبان ضیافت افطار در ماه رمضان بود و مهمانان او سفرا، رهبران جامعه مسلمانان آمریکا و مسلمانانی بودند که در نیروهای مسلح آمریکا خدمت می‌کردند.

    بوش نیز در ماه اکتبر در کاخ سفید مطابق چند سال پیش ضیافت افطاری برگزار کرد. ژنرال «رابرت ماگنوس»، جانشین فرمانده نیروی دریایی آمریکا هم در واشنگتن اقدام مشابهی را به عمل آورد.

    استخدام در نیروهای مسلح آمریکا بنا بر مذهب نبوده، ولی پنتاگون برآورد می‌کند که دست‌کم 3386 مسلمان تا ماه سپتامبر در ارتش آمریکا خدمت می‌کرده‌اند. آمار دقیقی در این مورد قابل دسترسی نیست، چراکه این افراد هرچند در زمان استخدام درباره مذهبشان مورد سؤال قرار می‌گیرند، این اطلاعات فاش نمی‌شود. آنان اضافه کردند که آفریقایی ـ آمریکایی‌های مسلمان، بیشترین درصد این افراد را تشکیل می‌دهند.

    در 6 ژوئن، «انگلند» یک نمازخانه را در مرکز «کووانتیکو» در نزدیکی واشنگتن افتتاح کرد. این پایگاه 6100 نیرو داشت که 24 نفر آنان مسلمان هستند. مسلمان این مرکز همچنین از مزایای بیشتری نسبت به دیگر نظامیان برای انجام اعمال مذهبی خود برخوردارند. مثلا در ماه رمضان، وقت کافی برای خوردن سحری و افطاری به آنان داده شده و مجبور به تمرینات سخت بدنی نیستند.
    سربازان مسلمان می‌گویند: گاهی برخوردهایی با غیرمسلمانان پیش می‌آید، اما در جنگ این مسائل مهم نیست.

    «نیکلاس بورگس» که مسلمان و در حال گذراندن دوره کماندویی است، می‌گوید که دوستانش او را «اسامه بن بورگوس» صدا می‌زنند، اما همه این مسائل تنها شوخی است و من تنها با یک لبخند، پاسخ آنان را می‌دهم.

    ستوان «جمیل الکتان» که اصلیت سوری دارد، می‌گوید که دانش او از زبان عربی و آشنایی‌اش با فرهنگ عرب دو فاکتور مهم در دو مأموریت وی در عراق بوده است.

    او می‌گوید: من نه تنها به همرزمانم کلمات کلیدی عربی را آموزش می‌دادم، بلکه به آنان نشان می‌دادم که همه مسلمانان افراطی نیستند و همچنین با بسیاری محلی‌ها هم دوست شده بودم که گاهی اطلاعات خوبی به من می‌دادند. نیروهای مسلح آمریکا، برنامه آشنایی با فرهنگ خاورمیانه‌ای را در سراسر پایگاه‌های نظامی به اجرا درآورده‌اند

    منبع: http://www.kelisa-masjed.blogfa.com



    پدر آریوس ::: شنبه 86/6/31::: ساعت 8:41 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    تروریسم دولتی در راستای استمرار حکومت صورت می‌گیرد

    "اسعد ابراهیم الوزیر" کارشناس ارشد مسایل سیاسی جمهوری یمن (و یکی از رهیافتگان به مکتب شیعه دوازده امامی)در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی قربانیان ترور با ابراز تاسف از وجود تعداد بسیار زیاد ترورهای دولتی گفت: بیداری ملت‌ها تهدیدی برای حکومت‌ها و دولت‌های نامشروع است.

    برخی حکومت‌ها که خواسته‌های ملت‌ها و یا شخصیت‌ها را با مصالح خویش ناسازگار می‌یابند، در راستای کمک به استمرار حکومت و فرمانروایی خود از تروریسم دولتی استفاده می‌کنند و از قتل و کشتار مخالفان و شخصیت‌ها حمایت می‌کنند. این موضوع نمونه ساده‌ای از تروریسم دولتی است.


    وی در خصوص استبداد و ظلم برخی حکومت‌ها با بیان اینکه تروریسم دولتی بیشتر در کشورهایی که به صورت دیکتاتوری اداره می‌شود، صورت می‌گیرد، افزود: ظلم و خفقان و بی‌عدالتی باعث نارضایتی مردم می‌شود لذا به مخالفت با حکومت برمی‌خیزند و این مخالفت و دفاع از حق و حقوق ملت‌ها حق طبیعی هر انسانی است لکن دولت‌های خوکامه که شهامت شنیدن انتقاد و دیدن معترضات را ندارند به ترور متوسل شده و آنها را از سر راه خود برمی‌دارند.

    "الوزیر" با اشاره به اینکه امروزه مفهوم تروریسم دولتی گسترش یافته است، گفت: امروزه سازمان‌های عظیم و برخی هیات‌های حاکمه در جهت استمرار حکومت غیرمشروع خود به ترور و قتل مخالفان خود در سطح جهان می‌پردازند و جهانیان با این سازمان‌ها و دولت‌ها آشنا هستند لذا اسمی از هیچ سازمان و یا دولتی نمی‌برم.

    ایشان با اشاره به اینکه افراد ناعادل به جز مصالح مادی و حکومت خویش به چیز دیگری نمی‌اندیشند، خاطرنشان کرد: در حکومت‌های دیکتاتور مسلک، نظرات و پیشنهادات ملت جایی ندارد لذا حکومت آنان عقیم است. در حالی که حکومت وسیله خدمت به ملت است، آن را هدف و غایت قرار می‌دهند و عدالت محوری و احقاق حقوق ملت را به دست فراموشی می سپارند. پس جهت سرکوب منتقدین و جلوگیری از هرج و مرج به تروریسم دولتی روی می‌آورند و رهبران مخالف را ترور می‌کنند.
    ایشان در پایان هوشیاری و بیداری همه ملت‌‌ها را راه‌حل موثر در جلوگیری از تروریسم دانست و افزود: اگر ملت‌ها همه بیدار شوند بطور هوشیارانه عمل خواهند کرد و بهانه‌ای به دست زورگویان و استعمارگران نخواهند داد و با درایت و تدبیر می‌توان مجرمان را به میز محاکمه کشاند.

    منبع: http://www.kelisa-masjed.blogfa.com



    پدر آریوس ::: شنبه 86/6/31::: ساعت 8:38 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <   <<   11   12   13   14      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 52
    بازدید دیروز: 55
    کل بازدید :370109

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    اخبار مسجد و کلیسا - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اخبار مسجد و کلیسا - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©