سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم دشمن آنند که نمى‏دانند . [نهج البلاغه]
موج گرایش به اسلام در آمریکا - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • موج گرایش به اسلام در آمریکا

    روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در گزارشی نوشته است ، شمار افرادی که در آمریکا به اسلام می گروند روز به روز گسترش بیشتری می یابد و این رقم در میان اسپانیایی زبانان مقیم آمریکا 30 درصد افزایش نشان می دهد .

    کریستین ساینس مانیتور نوشت : روز به روز به شمار کسانی که از آمریکای لاتین به آمریکا مهاجرت و دین اسلام را پذیرفته اند ، افزوده می شود . ازدواج ، کنجکاوی در مورد اسلام پس از حمله 11 سپتامبر و داشتن موارد مشترک مثل مهاجرت از عوامل این افزایش است .
    کاترین گارسیا با حجاب و چهره تیره خود به نظر نمی رسد یکی از افراد بومی شهر اورلاندو در فلوریدا یا توریست « دیزنی لند » باشد . وقتی که از او می پرسند او اهل کجاست ؟ اغلب تعجب می کنند که به جای خاورمیانه ، او خود را اهل کلمبیا معرفی می کند . او منشی یک کتاب فروشی است ، هفت سال پیش به آمریکا مهاجرت کرده است .
    گارسیا در روزهای ماه رمضان که برای مسلمانان مقدس است ، با حجاب کامل در مسجد حضور می یابد . وی گفت وقتی که در کشور خودم بود هرگز خودم را متعلق به آن جامعه ندیدم ولی با گرویدن به اسلام ، فکر می کنم که عقاید من با هر چیزی که آنها اعتقاد دارند ، سازگار است . گارسیا یکی از تعداد کسانی است که در آمریکا به دین اسلام گرایش پیدا کرده و تعداد آنها رو به افزایش است . از افراد متخصص تا دانشجو و خانه دار همه به دین اسلام می پیوندند .
    از طریق ازدواج ، کنجکاوی و علائق مشترک ، مثل مهاجرت این افراد که اسلام را قبول کرده اند . علی خان ، رییس ملی شورای مسلمانان آمریکا در شیکاگو گفت ، از سال 1999 ( 1378 ) تا کنون تعداد مسلمانان با منشا امریکای لاتین ، 30 درصد افزایش یافته و 200 هزار نفر رسیده است .
    بسیاری علت اصلی آن را به حمله تروریستی سال 1380 ( 11 سپتامبر ) ربط میدهند که موجب اتحاد دو گروه اقلیت شده است . آنها توجه دارند که مسلمان در اسپانیا سالها حکومت می کرده اند و اثر خود را در زبان ، موسیقی و غذای اسپانیا گذاشته اند .
    احسان بگبی استاد زبان عربی و اسلام شناسی در دانشگاه کنتاکی می گوید ، « بسیاری از افراد نژاد اسپانیایی که اسلام آورده اند می گویند که آنها می خواهند میراث خود را درک کنند میراثی که به نوعی از آنان گرفته شده است » .

    این روند موجب شده که بسیاری از سازمانها اسلامی و آمریکای لاتین مانند « لاتینو آمریکان دعوه » که در سال 1376 توسط این گروه در شهر نیویورک تاسیس شد ، شعباتی در سراسر آمریکا ایجاد کند . رشد جمعیت مسلمانان بخصوص در نیویورک ، فلوریدا ، کالیفرنیا و تگزاس بیشتر دیده می شود چرا که جمعیت نژاد اسپانیایی در آن بیشتر است .
    محمد مصری امام جماعت یکی از مساجد و رییس انجمن مسلمانان فلوریدای مرکزی گفت : « چند سال قبل بندرت می توانستم ببینیم که کسی در مسجد به زبان اسپانیایی صحبت کند » . امروزه نیاز به کتاب های اسلامی به زبان اسپانیایی شامل قرآن روز به روز بیشتر می شود .
    شنبه ها برنامه هایی به زبان اسپانیایی برای زنان اجرا می شود . مصری گفت : « ظرف چند سال آینده ، برنامه های مذهبی مسجد به ربان اسپانیایی هم برگزار می شود » . هر دو گروه به نظر می رسد که به خانواده اهمیت فراوان می دهند ، آنان مذهبی بوده و از نظر تاریخی در سیاست از محافظه کاران هستند .
    دکتر بگبی ( استاد اسلام شناسی ) گفت ، بسیاری از کسانی که به اسلام روی می آورند نسل دومی و یا سومی هستند که در آمریکا به سر می برند . مسائل دیگری که مشترک است شامل مهاجرت ، فقر و بهداشت است . اوایل امسال مسلمانان و افراد نژاد اسپانیایی با هم در راهپیمایی هایی شرکت کردند تا نسبت به لایحه مهاجرت که به نظر آنها ناعادلانه بود اعتراض کنند . در جنوب لس آنجلس ، گروهی از دانشجویان مسلمان دانشجویان مسلمان دانشگاه « یوسی ال ای » ، 10 سال پیش درمانگاهی را برای این منطقه محروم تاسیس کردند .
    خدمات درمانی به بیش از 16000 نفر در این ناحیه عرضه می شود . یکی دیگر از زنان نژاد اسپانیایی به علی خان گفت که او به دین اسلام جذب شد چرا که حجاب زنان مسلمان او را به یاد مریم مقدس می اندازد . بگبی معتقد است که این روند نشان از این است که اسلام در آمریکا بیش از پیش آمریکایی و بومی می شود .
    در حالی که موضع جمهوریخواهان در مسائلی مثل مهاجرت ، مسلمانان اسپانیایی و سیاهپوستان را به سمت غیر محافظه کاران سوق می دهد و اسلام می تواند همه آنها را به یک سمت سوق دهد . دخالت آنها را در سیاست آمریکا نشان می دهد که مسلمانان خواهان دمکراسی هستند و نهایتاً موضع بنیادگرایان نرم تر می شود . او گفت که تعداد خیلی کمی از مسلمانان مثل بن لادن فکر می کنند .
    بگبی افزود : « هر چه شمار بیشتری از نژاد اسپانیایی در آمریکا و سایر افراد آمریکایی به اسلام روی آورند ، پل بین مسلمانان و جامعه آمریکایی قویتر و گسترده تر می شود » .
    نشریه دانمارکی مدعی هک شدن سایت وزارتخانه های این کشور توسط مسلمانان شد

    سایت صوت الحکیم

    منبع: http://www.kelisa-masjed.blogfa.com



    پدر آریوس ::: جمعه 86/7/13::: ساعت 5:33 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 13
    بازدید دیروز: 96
    کل بازدید :370486

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    موج گرایش به اسلام در آمریکا - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    موج گرایش به اسلام در آمریکا - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©