سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنیاد اسلام، دوستی من و دوستی اهل بیتم است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
"کشف اسلام" در دبستانهای اسپانیا - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • "کشف اسلام" در دبستانهای اسپانیا

    دولت اسپانیا اجازه داد برای نخستین بار در سطح اتحادیه اروپا کتاب درسی تعلیمات اسلامی در این کشور منتشر شود. این کتاب "کشف اسلام" نام دارد و برای دانش‌آموزان سال اول و دوم دبستان به چاپ رسیده است.


    خانم "مرسدس ریکو" مدیرکل امور مذهبی اسپانیا در یک کنفرانس خبری گفت: انتشار کتاب درسی یادشده در راستای اجرای ماده بیست و هفت قانون اساسی اسپانیا صورت می‌گیرد که به همه والدین حق می‌دهند کودکانشان بتوانند از آموزش مذهبی مورد علاقه خود برخوردار شوند.

    وی افزود: این اصل تا کنون فقط برای والدین مسیحی اجرا می‌شد اما دولت تصمیم گرفته است حقوق والدین پیرو دیگر ادیان و مذاهب همچون اسلام را به رسمیت بشناسد و به آن عمل کند.

    کتاب "کشف اسلام" که به گفته رسانه‌های اسپانیا، یک اقدام پیشتازانه در سطح اروپا است، به پیشنهاد اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا و با حمایت مالی چهل و دو هزار یورویی دولت این کشور به میزان پانزده هزارنسخه به دو زبان اسپانیایی و عربی چاپ شده است.

    به گفته مدیرکل امور مذهبی اسپانیا، این کتاب امسال در اختیار هشت هزار دانش آموز مسلمان در دبستانهای دولتی قرار می‌گیرد و سالهای بعد بر میزان آن افزوده خواهد شد.

    خانم ریکو افزود: دولت در تلاش است با همکاری جامعه اسلامی اسپانیا برای دانش آموزان مسلمان کلاسهای بالاتر نیز کتاب تعلیمات اسلامی را تهیه کند. قرار است این کتابها به زبانهای محلی ایالتهای مختلف اسپانیا منتشر شود.

    "ریای تاتاری" رییس اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا، انتشار این کتاب درسی دینی را به منزله گشایش افقهای جدید در زندگی همه مردم این کشور به ویژه مسلمانان توصیف کرد.

    وی با ستایش از دولت سوسیالیست "خوسه لوییس رودریگز زاپاته‌رو" گفت که انتشار این کتاب، تحقق رویا و آرزویی است که آموزگاران، والدین و دانش آموزان مسلمان اسپانیا سالیان زیادی در انتظار آن بودند.

    تاتاری اطمینان داد که با دستیابی به این کتاب، جامعه اسپانیا بطور مستقیم با فرهنگ اسلامی آشنا خواهد شد و روند همگرایی در درون اسپانیا و اتحادیه اروپا شتاب بیشتری خواهد گرفت.

    کتاب "کشف اسلام" درباره خداوند و رابطه‌اش با انسان وطبیعت سخن می‌گوید و زندگی‌حضرت محمد(ص) و اصول دین اسلام را به زبانی ساده برای کودکان توضیح می‌دهد.

    این کتاب چگونگی انجام فریضه نماز و عبادت خداوند، رفتار با والدین و جشنهای مسلمانان را هم معرفی کرده است.

    بر اساس آمار رسمی، هم‌اینک هشتصدهزار نفر و به موجب آمار غیر رسمی، بیش از یک میلیون و چهارصدهزار نفر مسلمان در اسپانیای چهل میلیون نفری زندگی می‌کنند.

    رییس اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا تابستان امسال گفته بود که بیش از یکصدهزار دانش‌آموز برای شرکت در کلاسهای تعلیمات اسلامی ثبت نام کرده‌اند.

    با این وجود، به دلیل آنکه اجرای طرح مذکور از سال گذشته در اسپانیا آغاز شده است، هنوز همه دانش‌آموزان مسلمان نتوانسته‌اند در کلاسهای دینی خود شرکت کنند.

    به گزارش ایرنا، اقدام دولت اسپانیا برای به رسمیت شناختن درس اسلام و تدریس آن در کنار درس تعلیمات دینی مسیحی به عنوان یک درس اختیاری در مدارس، خشم شدید کلیسا را برانگیخته است.

    کتاب نیوز

    منبع: http://www.kelisa-masjed.blogfa.com



    پدر آریوس ::: شنبه 86/6/31::: ساعت 8:43 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 36
    بازدید دیروز: 22
    کل بازدید :370824

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<


    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©