سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] رشک بردن دوست از خالص نبودن دوستى اوست . [نهج البلاغه]
اخبار مسجد و کلیسا - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو

  •  

    در پی اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل مبنی بر یهودی‌سازی قدس، شمعدانهای طلایی نمادین یهودیت مقابل مسجدالاقصی نصب شدند تا در زمان عید یهودیان روشن شوند.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الحیاة الجدیدة، مؤسسه آبادانی مقدسات اسلامی الاقصی اعلام کرد: سازمان یهودیان با حمایت رژیم اشغالگر اسرائیل اخیرا شمعدانهای طلایی و نمادین یهودی را مقابل باب المغاربه در سمت غربی مسجدالاقصی نصب کرده است که مانند دیگر عملیاتها و اقدامات اسرائیل به منظور یهودی‌سازی قدس انجام می‌شود.

    سازمان یهودی در این راستا اظهار داشت: آمادگی دارد تا این شمعدانهای نمادین را داخل ساختمانی که برای هیکل موهوم در نظر گرفته‌اند، نصب کند. همچنین در دوره‌های اخیر تاج مخصوص کاهن بزرگ را نیز مجهز کرده‌اند تا از آن نیز استفاده کنند.

    شمعدان هفت شاخه " منورا " از قدیمی‌ترین نمادهای یهودیان به شمار می‌رود که با روغن زیتون روشن می‌شود و از طلای خالص به وزن 45 کیلوگرم ساخته شده است.

    مؤسسه الاقصی طی بیانیه‌ای گفت: این شمعدان از دو سال پیش در یکی از خیابانهای قدیمی قدس قرار داده شده بود که اینک با 100 هزار دلار هزینه آن را در جایی بلند که به خوبی نشان داده شود، مقابل سمت غربی مسجدالاقصی قرار داده شده است.

    این مؤسسه ضمن محکوم کردن رژیم اشغالگر اسرائیل، سازمانها و گروههای یهودی، تصریح کرد: قرار دادن هیکل موهوم نزدیک مسجدالاقصی اقدامی است که بیش از پیش در حال انجام است که به صورت تدریجی و روز به روز افزایش می‌یابد. اسرائیل در این میان از گروههای یهودی خواسته تا در یهودی‌سازی قدس مشارکت کنند، از این رو آنها نیز تابلوهایی را که به زبان عبری نوشته شده‌اند، در نزدیک مسجدالاقصی قرار می‌دهند و با خود به این سو و آن سو حمل می کنند.

    همچنین قرار است که سازمانهای یهودی درهای مسجدالاقصی را مقابل زائران یهودی باز کنند تا آنها به صورت رسمی نماز بخوانند. این مسئله طی اقدامی جدید از طریق رسانه‌های گروهی اعلام خواهد شد.



    پدر آریوس ::: یکشنبه 86/9/25::: ساعت 12:15 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    تاریخچه درخت کریسمس به نمایش درآمد
    موزه فرهنگهای شهر بازل در سوئیس نمایشگاهی برگزار کرده که به تاریخ محبوبیت درخت کریسمس از اتریش تا گرینلند پرداخته و روند آرام محبوبیت آن را میان مسیحیان سراسر دنیا بررسی کرده است.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کنیدین پرس، این نمایشگاه داستان درخت کریسمس را به عنوان یک روایت مطرح می کند که محل تولد آن شهر آپرراین، اتریش بوده که فاصله چندانی هم از محل برگزاری نمایشگاه ندارد.

    درخت کریسمس صنعت چند میلیارد دلاری است که سالانه بیش از 100 میلیون درخت برای آن در اروپا و آمریکای شمالی قطع می شود. با چند استثناء تمام درختهایی که در منازل تزئین می شوند نور الکترونیکی دارند. از سوی دیگر تجارت درختهای مصنوعی که مدت زمان چشمگیری دوام دارند نیز در حال رشد است. این امر با توجه به این نکته قابل توجیه است که طرفداران محیط زیست هشدار می دهند از بین بردن این درخت ها باعث مشکلات زیست محیطی می شود.

    می توان اظهار داشت که فروش تزئینات درخت کریسمس در مقایسه با خود درخت چشمگیر تر است. مرکز فروش تزئینات کریسمس در شهر باسل که از سوی "جووان وانر" اداره می شود مرکز شماره یک در سراسر جهان محسوب می شود.

    دومنیک واندرلین متصدی موزه درخت کریمس وارنر را به عنوان یکی از پیشروان بین المللی در این عرصه توصیف می کند که پاپ و خانواده های سلطنتی اروپایی و همچنین مایکل جکسون ستاره موسیقی پاپ غرب را جزئی از مشتریان دائمی خود می‌داند.

    در این نمایشگاه درختی با توپهای شیشه ای قرمز تزئین شده که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته است و کوچکترین شیء در این نمایشگاه تمبری 90 سنتی است که تصویر یک درخت کریسمس را نشان می دهد. درمیان اشیاء به نمایش گذاشته شده می توان به درختی نسوز اشاره کرد که سال گذشته از یک فروشگاه زنجیره ای در پاریس خریداری شد.

    براساس کاتالوگ واندرلین ، برگزار کننده این نمایشگاه ، قدیمی ترین سندی که به وجود یک درخت کریسمس اشاره کرده تاریخچه ای به زبان آلمانی است که در سال 1605 در استراسبورگ منتشر شده است، چهارصد سال پس از آن درخت کریسمس به جزء ثابتی از فرهنگ جهانی کریسمس تبدیل شد.

    در ابتدا درخت کریسمس تنها میان لوتریهای آلمان کاربرد داشت. در سال 1645 جان کونراد دانهر متأله کاتولیک استفاده از درخت کریسمس را انحراف از دین دانست. به تدریج این درخت که اغلب صنوبر است در کاخهای طبقه اشراف اروپا مشاهده شد. در سال 1708 نامه ای از سوی دوک آلمانی اورلئان نوشته شد که طی آن درکت کریسمس به عنوان بخشی از خاطرات جوانی وی مورد اشاره قرار گرفته است. اما زمانی که وی درخواست کرد که درخت کریسمس در ورسای نیز مورد توجه قرار گیرد با مخالفت لوئیس چهاردهم، برادر نانتی خود رو به رو شد.

    اما تلاش پرنس آلبرت همسر آلمانی ملکه ویکتوریا با واکنشهای بهتری رو به رو شد چرا که وی پس  به سرعت پس از ازدواج خود درخت کریسمس را وارد دربار بریتانیا کرد.

    تصویر بشقاب مسی متعلق به اواخر قرن هجدهم نخستین شاهد بصری از این سنت است که به تدریج میان طبقه متوسط نیز وارد شد. آن زمان تزئینات شمع درخت کریسمس متفاوت بود که در سال 1830 رشد یافت.

    در قرن گذشته درخت کریسمس در سطح جهان به شدت رشد کرد و کشورهای کاتولیک نشین به تدریج آن را پذیرفتند؛ چرا که ماهیت آن به پروتستانها باز می گردد و سرانجام با تصدیق رمسی کلیسا مواجه شد. ژان پل دوم، پاپ فقید لهستانی برای نخستین بار درخت بزرگ کریسمسی را در میدان سنت پیتر نصب کرد که تاریخ آن به کمتراز 30 سال پیش باز می گردد و رونمایی  این درخت از آن زمان تاکنون یکی از رویدادهای مهم در تقویم واتیکان محسوب می شود.




    پدر آریوس ::: یکشنبه 86/9/25::: ساعت 12:15 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    درخت کریسمس 30 متری واتیکان جمعه روشن می‌شود
    درخت کریسمس 30 متری واتیکان در میدان سنت پیتر روز جمعه 23 آذر ماه طی مراسمی روشن خواهد شد.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کاتولیک ورلدنیوز، کاردینال جیوانی لاجولو رئیس کمیسیون دولت شهر واتیکان مراسم کوتاه روشن کردن درخت کریسمس واتیکان را برگزار کرده و چراغهای درخت عظیم الجثه صنوبر امسال را که با 2 هزار توپ رنگی تزئین شده، روشن خواهد کرد.

    درخت کریسمس امسال هدیه از منطقه وال بادیا در کوهستان دولومیته ایتالیا است.

    کارهای نصب ماکت صحنه تولد مسیح در وسط میدان سنت پیتر واتیکان درحال انجام است و ماکت صحنه تولد مسیح نیز در مراسم عشای ربانی نیمه شب عید کریسمس پرده برداری خواهد شد.

    براساس سنت پاپ بندیکت روز 31 دسامبر (10 دی) ماکت صحنه تولد مسیح را تقدیس می کند. این ماکت امسال با مجسمه های کوچکی از فرشتگان تزئین می شود که در مکزیک ساخته شده است.

    سنت قرار دادن یک درخت کریسمس در کنار تصویر بزرگ تولد حضرت عیسی در سال 1982 توسط ژان پل دوم، پاپ فقید کاتولیکها در واتیکان نهادینه شد و بندیکت شانزدهم نیز از نخستین کریسمس پاپی خود این سنت را ادامه داد.

    بر اساس آمار واتیکان درختهای کریسمسی که طی  سالهای گذشته از کشورهای مختلف اروپایی و برخی مناطق ایتالیا به واتیکان آورده می شد هیچگاه از 32 متر تجاوز نکرده بود اما درخت سال پیش 33 متر بود. درخت امسال 30 متر ارتفاع دارد.




    پدر آریوس ::: یکشنبه 86/9/25::: ساعت 12:15 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    نشست "گفتگوی اسلام و مسیحیت" چهارم اسفند از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زامبیا برگزار می‌شود.

    به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌ الاسلام محمد اسدی موحد، نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زامبیا، با بیان این خبر گفت : این همایش منطقه‌ای با حضور رهبران کلیساهای مختلف زامبیا و کشورهایی همچون زیمبابوه و تانزانیا همراه‌ خواهد بود.

    وی هدف از این همایش را که به همت بخش ادیان دانشگاه ملی زامبیا، کلیساهای کاتولیک و پروتستان و گروه‌های فکری مسیحیت برگزارمی‌شود فهم صحیح و درک درست پیروان هر گروه از یکدیگر عنوان ‌کرد.

    نماینده فرهنگی کشورمان در زامبیا همچنین، معرفی اسلام به مسیحیان، آشنایی آنان با آموزه‌های اسلام و درک صحیح آنان از آموزه‌های دینی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش برشمرد. 
     



    پدر آریوس ::: یکشنبه 86/9/25::: ساعت 12:15 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    پاپ بندیکت شانزدهم روز یکشنبه 18 آذر ماه از مادی شدن شیوه های جشن گرفتن کریسمس انتقاد کرد و از واتیکان خواست علیه مصرف‌گرایی افراطی، ستادی تشکیل دهد.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، اظهارات پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیکهای جهان که از پنجره اتاق مطالعه خود که رو به میدان سنت پیتر باز می شود ایراد شد و مؤمنان میدان سنت پیتر به اظهارات وی که ناشی از وحشت گرفتار شدن کودکان و نوجوانان در دام مادیگرایی و مصرف گرایی بود گوش فرادادند.

     

    بندیکت گفت: متأسفانه شیوه برگزاری و درک کریسمس با ذهنیت مادیگرایی آمیخته شده است.

     

    پاپ با مخاطب قرار دادن زائران انگلیسی زبان میدان سنت پیتر گفت که دعا می کنم جشنهای کریسمس قلبهای شما را با امید رهایی بخش پر کند.

     

    روز شنبه این هفته نیز پاپ نسبت به اینکه کودکان و نوجوانان مورد فریب الگوهای کاذب خوشبختی قرار می گیرند که توسط بزرگسالان پیش روی آنها قرار داده شده و در انتها به خیابان بن بست مصرف گرایی می رسند ابراز تأسف کرد.

     

    ژان پل دوم سلف بندیکت نیز به مؤمنان علیه تبعات مادیگرایی و تأثیر آن بر اخلاق هشدار داده بود.



    پدر آریوس ::: یکشنبه 86/9/25::: ساعت 12:15 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    واعظ واتیکان به عنوان تنها فردی که می تواند پاپ را موعظه کند، در نخستین موعظه از مجموعه موعظه‌های پیش از ایام قبل از کریسمس، روز جمعه 16 آذر ماه گفت: تسلیم شدن در مقابل هوای نفس به خود و دیگران آسیب وارد می کند.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کاتولیک نیوز، کشیش رانیرو کانتالامسا روحانی فرانسیسی کاتولیک به عنوان واعظ پاپ در آخرین موعظه ایام پیش از کریسمس برای پاپ و سایر مقامات واتیکان، اظهار داشت: افرادی که اغلب زندگی ناپاک خود را توجیه کرده و می گویند به دیگران صدمه نمی زنم و آزادی دیگران را سلب نمی کنم، در اشتباه بوده و استدلال آنها منطقی نیست چرا که گناه نفسانی نه تنها قوانین بنیادین خداوند را نقض می کند بلکه همه مخلوقات خالق هستی را مورد تهدید قرار می دهد.

     

    واعظ پاپی به مثل سوراخ کردن کشتی توسط یک نفر و غرق شدن افراد سوار بر آن کشتی اشاره کرد و گفت: این اتفاق در جامعه امروز ما رخ می دهد. خطاهای فردی یک شخص می تواند به کل جامعه آسیب وارد کند.

     

    هر سال واتیکان مجموعه موعظه هایی برای ایام پیش از کریسمس برنامه ریزی می کند که صبح هر روز جمعه پیش از فرا رسیدن کریسمس توسط واعظ پاپی ایراد می شود.

     

    مقامات اداری واتیکان، رئیس کارمندان اداری واتیکان، اسقفهای کمکی رم و همچنین رهبر کاتولیکهای جهان در این سخنرانی که در کلیسای کوچک ماتر در قصر حواریون واتیکان برگزار شد حضور یافتند.

     

    کانتالامسا متنی را از نامه به عبریان به عنوان موضوع نخستین موعظه خود انتخاب کرده بود.

     

    دو موعظه دیگر وی صبح روز فردا 14 دسامبر (23 آذر) و 21 دسامبر (30 آذر) در حضور پاپ ایراد می شود.

     



    پدر آریوس ::: یکشنبه 86/9/25::: ساعت 12:15 صبح
    نظرات دیگران: نظر


    عصر ایران – روزنامه انگلیسی "کریستن تودی" از برپایی تظاهراتی در اواخر هفته جاری در فرانسه در اعتراض به موج اسلام گرایی در اروپا خبر داد.

    به گزارش عصر ایران (asriran.com) به نقل از این روزنامه،‌ اروپائیان از ساخت مساجد در اروپا و خودداری برخی کشورهای برخوردار از اکثریت مسلمان، از ساخت کلیسا و اماکن غیر اسلامی درسرزمین خود به شدت خشمگین هستند و قصد برگزاری این تظاهرات را به نشانه اعتراض دارند.

    به گزارش انجمن بین المللی دفاع از حقوق مسیحیان، سازمان دهندگان این گردهمایی خاطر نشان کردند: تنها به شرط ساخت کلیسا، معبد و کنیسه در مکه، ساخت مسجد در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مجاز خواهد بود. (در مکه غیر مسلمانان زندگی نمی کنند)

    بنا بر اعلام سازمان دهندگان این تظاهرات، زمان برگزاری آن تعیین شده و در یکی از شنبه های نزدیک به روز "سنت نیکولاس" برگزار می شود. این روز در سطحی وسیع در جنوب فرانسه جشن گرفته می شود.

    گزارش ها حاکی است طرح های جامعی برای ساخت مساجدی بزرگ در شهرهای بزرگ اروپا و آمریکا در نظر گرفته شده است.

    گروهی موسوم به "توقف اسلام گرایی در اروپا" معتقد است: ساخت چنین مساجدی یکی از تاکتیک های گسترش اسلام در جهان غرب است.

    به گفته یکی از موسسان این گروه،‌ بسیاری از طرح های اسلام گرایی توسط عربستان سعودی که اعتقاد به هرگونه مذهبی دیگری غیر از اسلام را در مرزهایش ممنوع ساخته، حمایت مالی می شود.

    به اعتقاد این گروه در حالی که مساجد بسیاری در جهان غرب در حال ساخت است، اماکن مذهبی غیر مسلمان در ترکیه که کشوری با اکثریت مسلمان است، تخریب می شود.




    پدر آریوس ::: پنج شنبه 86/9/22::: ساعت 9:52 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    یک نماینده پارلمان انگلیس از حزب محافظه کار هشدار داد از سنت مسیحیت به طور مناسب در این کشور حفاظت نمی شود.
     به گزارش «جهان» و به نقل از فارس در لندن، مارک پیچارد نماینده حزب محافظه کار در پارلمان انگلیس با هشدار به مسیحیت گریزی و ترس از مسیحیت گفت: تلاش‌های بسیاری در این کشور برای به حاشیه راندن سنت های مسیحیت صورت گرفته اند.


    مارک پیچارد که خواستار برپایی یک بحث پارلمانی درباره مسیحیت گریزی شده است، همچنین گفت قصدش انتقاد از مردم دیگر ادیان نیست ، اما درصدد است تا از سنت مسیحیت حفاظت کند .

     
    وی گفت: هدف از برپایی بحث پارلمانی در باره مسیحیت گریزی، صحبت کردن درباره خداوند و یا جنبه های روحانی مسیحیت نیست بلکه هدف اطمینان حاصل کردن از این است که سنت مسیحیت این ملت به رسمیت شناخته می شود.


    وی تصریح کرد: اگر اصلی‌ترین احزاب سیاسی در این کشور این مسئله را به رسمیت نشناسند و از سنت مسیحی این ملت حفاظت نکنند، در آن موقع این خطر به وجود خواهد داشت که مسیحیت از سوی احزاب افراط گر ربوده شود.


    مارک پیچارد در ادامه افزود: تازه ترین یافته ها نشان می دهد که برنامه های ویژه ایام کریسمس از جمله خواندن آوازهای این ایام و یا اجرای نمایش های روی صحنه ویژه این ایام که پیام امید، عشق و محبت و نور و روشنایی را در بردارند و برای بچه ها مفید هستند، در مدارس ابتدایی به اجرا در نیامده اند .


    وی خاطر نشان کرد: من نمی گویم که در مدارس نباید حق انتخاب وجود داشته باشد ، اما ایام کریسمس ایام مناسبی برای اجرای این نمایش های روی صحنه که در باره مسیحیت هستند و پیام های محبت و امید را در بردارند، به شمار می روند .


    این عضو پارلمان انگلیس از حزب محافظه کار همچنین گفت: بسیاری از مقام ها و همچنین نهادهای عمومی در این کشور، کارهایی را که توسط مسیحیان در خیریه ها ، مشاغل و خدمات عمومی انجام می شوند ، فراموش کرده اند و به نظر می رسد که برخی از افراد تمایل دارند که سنت مسیحیت را که به نخستین قرن بازمی گردد و همچنین کمک های آن را به هنر ، فرهنگ و علوم به فراموشی بسپارند.


    مارک پیچارد با بیان این مطلب که در این کار دیگر بیش از حد زیاده روی شده است ، افزود : اگر افرادی هستند که می خواهند کلیسای مسیحیت در این کشور به حاشیه رانده شود ، باید با شهامت این مسئله را بیان کنند و نه اینکه از حقوق دیگر مذاهب به عنوان عذر و بهانه ای برای انجام این کار استفاده کنند .


    کیث پرتیس Keith Porteous مدیر اجرایی انجمن ملی سکولار در انگلیس، در واکنش به این اظهارات، گفت: بحث مارک پیچارد تلف شدن وقت با ارزش پارلمانی است.


    کیث پرتیس گفت: مطلقا هیچ مسئله ای در ارتباط با مسیحیت برای مسیحیان این کشور وجود ندارد که بخواهند در باره آن گله و شکایتی داشته باشند .


    وی افزود: 26 اسقف اعظم در مجلس اعیان انگلیس دارای کرسی هستند، انگلستان دارای کلیسای خاص خودش است، ملکه، نخست وزیر و تقریبا همه اعضاء کابینه دولت مسیحی هستند، حال چگونه کسی می تواند اینگونه تصور کند که مسیحیان در این کشور بدون امتیاز و بهره مانده اند و یا اینکه به حاشیه ها رانده شده اند .


    مدیر اجرایی انجمن ملی سکولار در انگلیس همچنین گفت: اگر قرار است در این باره مطلبی بیان شود باید گفت که مسیحیان در این کشور نه تنها به خارج از جامعه و زندگی عمومی رانده نشده اند بلکه بیش از حد نمایانگر شده اند.


    پدر آریوس ::: چهارشنبه 86/9/21::: ساعت 7:33 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    به لحاظ شرایط خاص در افغانستان، عراق و هند از یک سو و از سوی دیگر رقابت بین مذهب پروتستان و کاتولیک هر یک در پی کسب امتیازی برای اعلام برتری بر دیگری است.
    به گزارش خبرنگار «جهان» در پاکستان، ادامه ناامنی و نا آرامی در افغانستان باعث شده تا شرایط برای گروهای مختلف مبلغ مسیحی فراهم آید و از راه‌های کمک‌های به اصطلاح انسان دوستانه در پی جذب مردم جنگ زده و آواره افغان باشد .
    هم اکنون بیش از 16 هزار مبلغ مسیحی اهل کره جنوبی در 55 کشور جهان که اغلب در کشورهای اسلامی هستند مشغول تبلیغ مسیحیت می‌باشند که افغانستان، عراق و هند از بیشترین مبلغان مسیحی برخوردار است .
    این گزارش حاکی است با وجود این که بیشترین آمار مبلغان مسیحی مربوط به امریکا با 46 هزار مبلغ در سطح جهان است، اما بیشترین فعالیت مربوط به مبلغان مسیحی کره جنوبی است. 
    این امر به لحاظ شرایط خاص در افغانستان، عراق و هند از یک سو و از سوی دیگر رقابتی است که بین مذهب پروتستان و کاتولیک در کره جنوبی وجود دارد که هر یک در پی کسب امتیازی بر ای اعلام برتری بر دیگری است .
    روزنامه منصف حیدر آباد هند نیز در گزارش خود آورده است؛ مبلغان مسیحی هم اینطور در شهر حیدر آباد هند مرکز ایالت اندرا پرادش است که به دلیل بی اعتنایی دولت هند به این مسله باعث گسترش فعالیت این مبلغان کره جنوبی شده است .
    دولت مرکزی هند که تنها واژه سکولاریزم را به عنوان یدک با خود دارد، در پی این گونه فرصتها است تا با مسیحی شدن حداقل بخشی از جامعه 200 میلیونی هند از قدرت مسلمانان در بخشهای مختلف از جمله در بخش سیاسی کاهش پیدا کند .
    این گزارش می افزاید؛ دولت مرکزی هند بخوبی آگاه است که تنها دلیل شکست حزب بهاراتیا تجاناتا همانا عدم حمایت مسلمانان از این حزب بود، لذا حزب حاکم (حزب کنگره ) برای جلوگیری از ابتلا به سرنوشت رقیب خود تنها اقدامی علیه مبلغان مسیحی در این منطقه مسلمان نشین نمی کند، بلکه زمینه را برای حضور این مبلغان با دادن ویزای طولانی مدت و اسان فراهم میکند .
    این اوضاع در افغانستان به دلیل شرایط ویژه دو برابر است، دستگیری تعدادی از این مبلغان مسیحی در افغانستان به دست طالبان در همین راستا است.
    همچنین گزارش های رسیده حاکی است که دولت عراق نیز با اخراج برخی از این مبلغان در پی مقابله جدی با این مشکل است.


    پدر آریوس ::: چهارشنبه 86/9/21::: ساعت 7:33 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 52
    بازدید دیروز: 70
    کل بازدید :371057

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    اخبار مسجد و کلیسا - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    اخبار مسجد و کلیسا - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©