سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسرکم! ... برادرت را به اعتماد دوستی میان خودتان، ضایع مکن ؛ زیرا آن که حقّش را ضایع کرده ای، برادرت نیست . [امام علی علیه السلام ـ در وصیّت خویش به فرزندش محمّد حنفیه ـ]
موج فعالیت مبلغان‌مسیحی در عراق و افغانستان - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • به لحاظ شرایط خاص در افغانستان، عراق و هند از یک سو و از سوی دیگر رقابت بین مذهب پروتستان و کاتولیک هر یک در پی کسب امتیازی برای اعلام برتری بر دیگری است.
    به گزارش خبرنگار «جهان» در پاکستان، ادامه ناامنی و نا آرامی در افغانستان باعث شده تا شرایط برای گروهای مختلف مبلغ مسیحی فراهم آید و از راه‌های کمک‌های به اصطلاح انسان دوستانه در پی جذب مردم جنگ زده و آواره افغان باشد .
    هم اکنون بیش از 16 هزار مبلغ مسیحی اهل کره جنوبی در 55 کشور جهان که اغلب در کشورهای اسلامی هستند مشغول تبلیغ مسیحیت می‌باشند که افغانستان، عراق و هند از بیشترین مبلغان مسیحی برخوردار است .
    این گزارش حاکی است با وجود این که بیشترین آمار مبلغان مسیحی مربوط به امریکا با 46 هزار مبلغ در سطح جهان است، اما بیشترین فعالیت مربوط به مبلغان مسیحی کره جنوبی است. 
    این امر به لحاظ شرایط خاص در افغانستان، عراق و هند از یک سو و از سوی دیگر رقابتی است که بین مذهب پروتستان و کاتولیک در کره جنوبی وجود دارد که هر یک در پی کسب امتیازی بر ای اعلام برتری بر دیگری است .
    روزنامه منصف حیدر آباد هند نیز در گزارش خود آورده است؛ مبلغان مسیحی هم اینطور در شهر حیدر آباد هند مرکز ایالت اندرا پرادش است که به دلیل بی اعتنایی دولت هند به این مسله باعث گسترش فعالیت این مبلغان کره جنوبی شده است .
    دولت مرکزی هند که تنها واژه سکولاریزم را به عنوان یدک با خود دارد، در پی این گونه فرصتها است تا با مسیحی شدن حداقل بخشی از جامعه 200 میلیونی هند از قدرت مسلمانان در بخشهای مختلف از جمله در بخش سیاسی کاهش پیدا کند .
    این گزارش می افزاید؛ دولت مرکزی هند بخوبی آگاه است که تنها دلیل شکست حزب بهاراتیا تجاناتا همانا عدم حمایت مسلمانان از این حزب بود، لذا حزب حاکم (حزب کنگره ) برای جلوگیری از ابتلا به سرنوشت رقیب خود تنها اقدامی علیه مبلغان مسیحی در این منطقه مسلمان نشین نمی کند، بلکه زمینه را برای حضور این مبلغان با دادن ویزای طولانی مدت و اسان فراهم میکند .
    این اوضاع در افغانستان به دلیل شرایط ویژه دو برابر است، دستگیری تعدادی از این مبلغان مسیحی در افغانستان به دست طالبان در همین راستا است.
    همچنین گزارش های رسیده حاکی است که دولت عراق نیز با اخراج برخی از این مبلغان در پی مقابله جدی با این مشکل است.


    پدر آریوس ::: چهارشنبه 86/9/21::: ساعت 7:33 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 24
    بازدید دیروز: 62
    کل بازدید :370143

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    موج فعالیت مبلغان‌مسیحی در عراق و افغانستان - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    موج فعالیت مبلغان‌مسیحی در عراق و افغانستان - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©