سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم وصىّ خود در مال خویش باش ، و در آن چنان کن که خواهى پس از تو کنند . [نهج البلاغه]
گزارش یک نویسنده ی مسیحی در مورد شکاف الهیاتی میان اونجلیستها - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • گزارش یک نویسنده ی مسیحی در مورد شکاف الهیاتی میان اونجلیستها 

     

    خانم  هارمونی گرانت ، نویسنده ی محافظه کار مسیحی در مقاله ی اخیر خویش به موضوع انشقاق میان مسیحیان اونجلیکال (اونجلیست) پرداخته است .

    وی در مقاله ی خویش با اشاره به جنایات اسرائیل در فلسطین اظهار داشته است : اونجلیکالها که مسیحیان صهیونیست نیز خوانده می شوند دچار انقسام و شکاف الهیاتی شده اند .

    وی در این مقاله می افزاید : در تابستان گذشته 34 رهبر اونجلیست در بیانیه ای خواستار تجدید نظر در مورد موضع گیری کلیساها در مورد اسرائیل شدند .

    این رهبران مسیحی اظهار داشته اند : ما به عنوان یک مسیحی اونجلیکال ، خود را ملتزم به کتب مقدس و تعالیم آنها می دانیم و تمام دستورات آن را الزامی می دانیم و یکی از دستورات همین کتاب مقدس ،  محبت به مردم و دوست داشتن آنان است و از جمله وظیفه داریم یهودیان را نیز دوست بداریم اما با این حال این نمی تواند دلیل بر انتقاد نکردن از سیاستهای اسرائیل باشد .

    رهبران اونجلیکال همچنین با به رسمیت شناختن حقوق مردم فلسطین بیان داشته اند : هرکدام از مردم اسرائیل و فلسطین ، نسبت به زمینهای اسرائیل حقوقی دارند که به هزاران سال پیش باز می گردد .

    خانم هارمونی گرانت در ادامه می نویسد : دیدگاه اخیر کلیسای اونجلیکال در قبال صهیونیستها ، در کنار دیدگاه قدیمی حاکی از یک شکاف عمیق الهیاتی است .

     نواندیشان اونجلیکال با اشاره به اینکه خداوند ملت خاصی را برنگزیده بلکه خداوند تمام ملتها را انتخاب کرده است و هرگاه قومی بخواهد قوم برتر باشد باید چنانچه تورات می گوید به دستورات خداوند متعهد باشد .

    لازم به ذکر است که فرقه ی اونجلیکال که در ایران به اونجلیست معروف شده اند یک فرقه ی بنیاد گرای مسیحی به شمار می آیند که دارای تفکرات صهیونیستی می باشند .

    اعضای این فرقه با پشتیبانی همه جانبه از اسرائیل ، معتقدند طبق پیشگوییهای کتاب مقدس باید یهودیان بر فلسطین سیطره یابند و در این راه با سیاستهای اسرائیل همراهی می کنند و برای تشکیل و تثبیت حکومت اسرائیلی در این منطقه تبلیغ و فعالیت می کنند .

    بسیاری از تحلیلگران ،  تشکیل این فرقه را یک حربه ی صهوینیستی می دانند و معتقدند صهیونیستها با سوء استفاده از تعالیم کتاب مقدس و با تقویت ظاهر بینی در میان پیروان این فرقه ، از مسیحیان در راستای اهداف خود استفاده می کنند . صهیونیستها با تلاش برای گسترش این فرقه در سطح جهان ، بدون هیچ گونه زحمتی ، مسیحیان را به طرفداری و جانبداری از دشمن دیرینه ی خود واداشته اند .

    poparyus@gmail.com

    www.masjed-kelisa.blogfa.com



    پدر آریوس ::: جمعه 86/12/17::: ساعت 1:7 صبح
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 49
    بازدید دیروز: 86
    کل بازدید :369838

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    گزارش یک نویسنده ی مسیحی در مورد شکاف الهیاتی میان اونجلیستها - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    گزارش یک نویسنده ی مسیحی در مورد شکاف الهیاتی میان اونجلیستها - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©