سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که را شکیبایى نرهاند بى تابى‏اش تباه گرداند . [نهج البلاغه]
عکس های موهن خشم کلیسا را برانگیخت - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • عکس های موهن خشم کلیسا را برانگیخت

    انتشار طرحها و نقاشیهای موهن و مستهجن درباره حضرت عیسی(ع) و حضرت مریم (س) در اسپانیا ، خشم کلیسا، احزاب هوادار مذهب و مومنان را به شدت برانگیخته است.

     به گزارش راه مسیح به نقل از ایرنا، این نقاشیها مجموعه‌ای از طرح و عکسها است که توسط فردی به نام "خوسه آنتونیو مونتویا" در شهر باداخوز در ایالت اکسترامادورا در غرب اسپانیا به نمایش درآمده و در آن ، حضرت عیسی و مریم به بدترین شکل ممکن مورد اهانت قرار گرفته‌اند.

    حوزه اسقفی اسپانیا ، انتشار این نقاشیهای مستهجن را آنهم با حمایت دولت محلی اکسترامادورا ، به سخره گرفتن ارزشها و اعتقادات دینی مردم خوانده و اعلام کرده است که از طریق قانونی علیه آن اقدام خواهد کرد.

     در بیانیه حوزه اسقفی اسپانیا تاکید شده است که اینگونه تصاویر موهن ، غیرانسانی ، بی‌ادبانه و کفرآمیز هدفی جز نشانه ‌گرفتن اعتقادات مومنان و تهاجم به دین را دنبال نمی‌کند.

    بیانیه ، چنین اقداماتی را تهاجم به آزادی مذهب و اندیشه افراد خوانده و بر لزوم اقدام قاطعانه دولت در چارچوب حکومت قانون و دموکراسی تاکید کرده است.

     حوزه اسقفی اسپانیا در این زمینه از دولت و همه هنرمندان خواسته است احترام به دین، نمادها و نشانه‌های آن را در آثار خود رعایت کنند.

     بیانیه با اشاره به برگزاری این نمایشگاه و نمایش یک فیلم توهین آمیز به حضرت مریم با عنوان "ترسا، جسم حضرت مسیح" در اسپانیا خاطرنشان کرده است : این گونه اقدامات که در چند روز گذشته توسط افراد غیر رسمی و ارگانهای دولتی روی داده است را نمی‌توان چیزی جز اهانت به مسیحیت و مذهب کاتولیک ارزیابی کرد.

     بنا به آمار رسمی، بیش از ? ??درصد مردم اسپانیا کاتولیک مذهب هستند اما مذهب در این کشور همچون دیگر جوامع غربی روز به روز رنگ می‌بازد و اهانت در اشکال مختلف آن به دین و مذهب از یکسو و بی‌بندوباری اخلاقی و سرگشتگی معنوی از سوی دیگر، در همه ابعاد با سرعت در جامعه گسترش می‌یابد.

    حوزه اسقفی تاکید کرده است که در تصاویر و طرحهای یاد شده، مهمترین پایه‌های اعتقادی مسیحیت که بر احترام به حضرت عیسی، حضرت مریم و مقدسات استوار است، مورد اهانت و تهاجم قرار گرفته و روان پاک همه آزادیخواهان و افراد هوادار معنویت جریحه‌دار شده است.

     حزب "مردمی"، دومین حزب عمده اسپانیا نیز با انتقاد شدید از برگزاری این نمایشگاه و انتشار تصاویر آن، خواستار عذرخواهی دولت به سبب حمایت از آن شده است.

     این در حالی که مونتویا گفته است که آثار و طراحیهای جنجالی وی در سال ? ????میلادی در دوران حکومت حزب "مردمی" در اسپانیا چاپ شده است و او در آن، هدف انتقاد از ارگانهای کاتولیک را دنبال می‌کند.

     حزب "مردمی" گفته است که از چنین موضوعی بی‌اطلاع بوده و گرنه اجازه انتشار آن را نمی‌داد.

     در چنین شرایطی، "خوان کارلوس رودریگز ایبارا" رییس دولت محلی ایالت اکسترمادورا از همه مومنان و کسانی که احساس می‌کنند بخاطر انتشار این تصاویر مستهجن، احساساتشان جریحه‌دار شده است، عذرخواهی کرد.

     از سوی دیگر، مونتویا طراح این آثار گفت که افرادی ناشناس پس از برگزاری این نمایشگاه او را تهدید به مرگ کرده‌اند.

     انتشار طرحها و نقاشیهای موهن و مستهجن درباره حضرت عیسی(ع) و حضرت مریم (س) در اسپانیا ، خشم کلیسا، احزاب هوادار مذهب و مومنان را به شدت برانگیخته است.

     



    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 11:14 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 41
    بازدید دیروز: 86
    کل بازدید :369830

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    عکس های موهن خشم کلیسا را برانگیخت - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    عکس های موهن خشم کلیسا را برانگیخت - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©