سفارش تبلیغ
صبا ویژن
توکّل، دژ حکمت است . [امام علی علیه السلام]
بلر، پاجای فوکویاما: این 'جنگ بین تمدن ها' نیست، این جنگ 'در مور - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • تونی بلر، نخست وزیر بریتانیا در مقاله ای که در شماره ژانویه 2007 نشریه سیاست خارجی (فارن افرز) - از نشریات شورای روابط خارجی آمریکا - منتشر کرده است، قرآن را کتابی مترقی خواند که سعی در اصلاح یهودیت و مسیحیت به ریشه های واقعی آن دارد. در کنار این اظهارات، بلر  اسلام را در حال دور شدن از روح خود خوانده و گروه های اسلام گرا را مورد انتقاد قرار داد.

    وی در این مقاله با رد ایده جنگ بین تمدن ها، جنگ های اخیر را در راستای "جنگ درباره تمدن" ارزیابی کرد. بلر که مقاله خود را در همان نشریه ای منتشر کرده است که مقاله چند سال پیش برخورد تمدن های فوکویاما در آن منتشر شده بود،  گروه های مخالف اشغال عراق را نه گروه های مخالف دموکراسی غربی، که مخالف هر نوع دموکراسی توصیف کرد. 

    به گزارش الف، بلر در  مقدمه این مقاله که با عنوان "نبرد برای ارزش های جهانی" منتشر شده است، آورده است:
    "برای من، جذاب ترین نکته درباره قرآن، مترقی بودن آن است. خاضعانه و به عنوان معتقد به یک دین دیگر و از دید یک ناظر بیرونی اعتراف می کنم که قرآن به عنوان یک کتاب اصلاح گر، سعی در بازگرداندن یهودیت و مسیحیت به اصل خود دارد. قرآن شمول گرا* است.  دانش و علم را می ستاید و از موهوم پرستی متنفر است و کتابی ست کاربردی که در مسائل مربوط به ازدواج، زنان و حکمرانی، بسیار فراتر از زمان نزولش است.

    در سایه تعالیم قرآن، گسترش اسلام و تسلط آن بر ممالک سابقا مسیحی یا کافر خیره کننده بود. در طول قرن ها، اسلام یک امپراتوری را تشکیل داد و جهان را در زمینه های اکتشاف، هنر و فرهنگ رهبری کرد. در قرون وسطی، اسوه های تساهل و تسامح در جهان اسلام به مراتب بیشتر از همتایان مسیحی خود بودند."

    بعد از این توصیف کوتاه، بلر به زعم خود به ریشه های تروریسم در اسلام پرداخته است و صحنه اصلی نبرد کنونی را عرصه ایدئولوژی توصیف کرده است. نوشته جنجالی مذکور به دلیل آنچه فاصله گرفتن اسلام از روح خود خوانده، و انتقادات شدید به گروه های اسلامی، مورد انتقاد احزاب اسلام گرای بریتانیا قرار گرفته است.

    این نوشته، با وجود نقائص فراوان و اشتباهات فاحشی که در آن وجود دارد، خشم محافل صهیونیستی را نیز برانگیخته است، به گونه که ای تعدادی از نشریات محافظه کار آمریکایی، به کنایه، بلر را "در آستانه گرویدن به اسلام" توصیف کرده اند.

     



    پدر آریوس ::: چهارشنبه 86/9/21::: ساعت 7:29 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 18
    بازدید دیروز: 62
    کل بازدید :370137

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    بلر، پاجای فوکویاما: این 'جنگ بین تمدن ها' نیست، این جنگ 'در مور - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    بلر، پاجای فوکویاما: این 'جنگ بین تمدن ها' نیست، این جنگ 'در مور - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©