سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به بازماندگان دیگران نیکى کنید تا بر بازماندگان شما رحمت آرند . [نهج البلاغه]
مکه و خیابان اصلی؛ روایتی دیگر از مسلمانان امریکا - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • مکه و خیابان اصلی؛ روایتی دیگر از مسلمانان امریکا

    اسلامیک بوک: دپارتمان آمار و سرشماری آمریکا در آخرین گزارش خود جمعیت مسلمانان این کشور را 6 میلیون نفر اعلام کرده است. در این گزارش آمده مسلمانان تنها اقلیت کشور هستند که با سرعت در حال گسترش هستند. در همین گزارش از مشکلات عدیده ای صحبت شده که این قشر از جامعه آمریکا بعد از حوادث یازدهم سپتامبر با آن روبرو بوده اند.

    مسلمانان در همسایگی ما چه کسانی هستند؟ چه عقاید و آرزوهایی دارند؟ تحت قوانین ضد تروریستی چگونه زندگی می کنند؟

    بعد از حوادث یازدهم سپتامبر اقلیت مسلمانان آمریکا بیش از پیش از سوی رسانه ها مورد سوال قرار گرفتند و این سوال ها مشتی از خروارها معماهای پیچیده ای هستند که نه تنها رسانه های بزرگ و کوچک آمریکا بلکه ذهن مردم عادی آمریکا را نیز به خود مشغول داشته است.

    از طرف دیگر اندیشمندان و صاحبنظران مسلمان به هر طریقی تلاش کرده اند به این سوالات پاسخ دهند.

    "گنیف عبدو" روزنامه نگار و نویسنده مسلمان که سالها در کشورهای ایران و مصر برای روزنامه های بزرگ آمریکا و انگلیس مطلب نوشته در آخرین نوشته های خود در کتابی با عنوان " مکه و خیابان اصلی" به این سوالات پاسخ داده است.

    او با سفر به اقصی نقاط آمریکا و مطالعه درباره زندگی مسلمانان در این کشور کتاب خود را با هدف آشنایی مردم مغرب زمین با قشر مسلمان نگاشته است.

    وی در این کتاب که اخیراً توسط دانشگاه آکسفورد در 214 صفحه منتشر شده است، می نویسد من با جمعیتی روبرو شدم که از قوانین خشک و یک طرفه دولتمردان آمریکا خسته شده اند و رسانه ای می‌خواهند تا داستان حقیقی خود را بگویند. رسانه ای که دور از هیاهوی تبلیغاتی دولت آمریکا به روایت حقایق موجود در جامعه بپردازد.

    عبدو در کتابش به روایتی زنده از امیدها و آرزوهای مسلمانان دراین کشور پرداخته و در حقیقت در جایگاه همان رسانه آزاد ایفای نقش می کند. در کتاب عبدو نسل جوان مسلمان بیشتر از اینکه آمریکایی معرفی شوند مسلمان خوانده می شوند. او می نویسد جوانان مسلمان بر خلاف والدینشان قبل از اینکه خود را یمنی ، پاکستانی یا فلسطینی معرفی قبل از هر چیز یکدیگر را با نام مسلمان صدا می زنند. آنها بر عکس والدین مهاجر خود به کشور یا منطقه خاصی دلبستگی ندارند ولی در عوض اعتقاد مسلمان بودن نوعی اسلام جهان شمول را نصیب آنها می کند که به این جوانان از وطن مهاجرت کرده جرات زندگی درکشوری را می دهد که هر لحظه علیه مسلمانان قانونی تصویب می کند.

    "جان ال اسپوزیتو" استاد دانشگاه و موسس مرکز اسلام و مسیحیت دانشگاه جرج تاون آمریکا کتاب عبدو را مناسب ترین وسیله حال حاضر برای درک وضعیت و شرح اوضاع زندگی مسلمانان آمریکا ارزیابی می‌کند. این استاد دانشگاه که خود چندین کتاب درباره مسلمانان نگاشته می گوید کتاب عبدو بر خلاف کتاب های گذشته گزارش زنده‌ای از زبان خود مسلمانان از جو حاکم بر آمریکا است.

    عبدو در کتابش تمام اقشار مسلمانان از رادیکال گرفته تا محافظه کار و چگونگی برخورد آنها با مسائل و مشکلات اجتماعی و سیاسی این کشور غربی را توضیح داده و با ارائه راهکارهای مناسب بهترین راهنما برای مسلمانان و غیر مسلمانان محسوب می شود.

    "الیور روی" نویسنده کتاب "اسلام جهانی" کتاب عبدو را نگرش جدیدی به زندگی مسلمانان در آمریکا خطاب کرده است. وی می گوید این کتاب خلائی که در مطالعات گذشته احساس می شد را به خوبی پر کرده است. گذشته از نقاط ضعف و قوت این کتاب در شرح حال مسلمانان از زبان نویسندگان و صاحبنظران آمریکایی باید گفت هدف عبدو از نگارش این کتاب معرفی اسلامی ویژه سرزمین آمریکا است.

    عبدو می خواهد نوعی تعادل در عقاید اسلامی قشر مسلمان و زندگی مدرن در آمریکای بعد از یازدهم سپتامبر سال 2001 برقرار کند. عبدو با ارائه اطلاعات مفید از زندگی و طرز فکر مسلمانان قشر غیر مسلمان را نیز به خواندن کتاب خود دعوت کرده است. دعوتی که شاید از روی مقاصد اقتصادی بوده یا اینکه می تواند هدفی بالاتر یعنی برای تعالی مسلمانان در یک کشور بیگانه داشته باشد.

    سایت کتاب نیوز

    منبع: http://www.kelisa-masjed.blogfa.com



    پدر آریوس ::: دوشنبه 86/9/12::: ساعت 12:34 صبح
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 15
    بازدید دیروز: 119
    کل بازدید :370017

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مکه و خیابان اصلی؛ روایتی دیگر از مسلمانان امریکا - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    مکه و خیابان اصلی؛ روایتی دیگر از مسلمانان امریکا - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©