سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت با عصمت همراه است . [امام علی علیه السلام]
سفر پاپ به آمریکا زیر سایه سنگین تجاوز کشیش‌ها به کودکان - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • آوریل آینده، پاپ بندیکت شانزدهم، نخستین دیدار رسمی خود از آمریکا را انجام خواهد داد که همزمان با تلاش کلیسای کاتولیک آمریکا برای غلبه بر رسوایی کودک آزاری کشیش‌های خود است.

    به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاپ می‌خواهد از 15 تا 20 آوریل آینده به واشنگتن و نیویورک سفر کند و به همراه بازدید از محل حادثه 11 سپتامبر، در کنفرانس کشیش‌های کاتولیک سازمان ملل متحد نیز حضور یابد.
    شبکه بازماندگان قربانیان تجاوزات جنسی کشیش‌ها اعلام کرد: بندیکت با نرفتن به بوستون ـ مرکز این رسوایی که ده‌ها تجاوز جنسی کشیش‌ها به کودکان در این ناحیه رخ داده بود ـ یک شانس طلایی را از دست می‌دهد.
    بزرگان کلیسا نیز بر این باورند که نخستین دیدار پاپ از آمریکا پس از پاپ ژان پل دوم در سال 1999، می‌تواند فرصتی برای جشن گرفتن و شادی باشد.

    اسقف «ویلیام اسکایل استد»، رهبر کلیسای کاتولیک آمریکا، در بیانیه‌ای گفت: «این فرصتی مقدس برای ملت ماست. پاپ بندیکت، تنها رهبر کاتولیک‌ها نیست؛ او الگویی روحانی برای همه کسانی است که در راستای ترویج صلح تلاش می‌کنند.»
    قرار است پاپ آلمانی 81 ساله، در آوریل آینده و یک روز پس از ورودش در 15 آوریل، مورد استقبال رسمی بوش قرار بگیرد.

    همچنین در 17 آوریل، پاپ برای دیدار با مردم به استادیوم ملی بیسبال واشنگتن رفته و سپس به دعوت «بان کی مون»، دبیر کل سازمان ملل متحد به نیویورک خواهد رفت.
    در 19 آوریل نیز سومین سالگرد انتخاب وی در کلیسای کاتولیک نیویورک برگزار خواهد شد و روز بعد نیز وی از محل حادثه 11 سپتامبر بازدید خواهد کرد.
     
    گفتنی است، کلیسای کاتولیک، حدود 69 میلیون پیرو در سراسر آمریکا دارد و این در حالی است که سال‌هاست کلیسای کاتولیک آمریکا، در پی رسوایی حاصل از تجاوزات گسترده کشیش‌های این کلیسا ـ که به دهه 1940 بازمی‌گردد ـ با بحران بدی روبه‌رو شده است.
    بحران زمانی آغاز شد که کاردینال «برنارد لا»، اسقف بوستون در اوایل سال 2002 اعتراف کرد، از کشیشی که می‌دانسته روابط جنسی با کودکان داشته، دفاع کرده است. بنا بر آمار سایت Accountability، از سال 1950 تا کنون، بیش از 5000 نفر از کشیش‌های آمریکا توسط اسقف نشین خود به عنوان کودک آزار معرفی شده‌اند.

    «آن برت دویل»، مدیر این سایت که پاپ را متهم کرده از ترس اعتراضات به بوستون نمی‌آید، می‌گوید: «ما بر این باوریم که تعداد کشیش‌هایی که به کودکان تجاوز جنسی کرده اند، دو تا سه برابر آمار عنوان شده بوده است.»
    منتقدان می‌گویند: بر خلاف اسقف اعظم بوستون، اسقف نیویورک از انتشار موارد و آمار در این باره خودداری کرده است.
    دویل گفت: «بنابراین، پاپ با این کار نشان می‌دهد که می‌خواهد از کاردینالی که موفقترین فرد در حفظ رازهای بوده است، تقدیر کند.»
    مقامات کلیسای کاتولیک آمریکا، تاکنون بیش از 8/2 میلیارد دلار خسارت را بابت هوسرانی کشیش‌هایشان به قربانیان پرداخت کرده است.
    این در حالی است که شمار زیادی از واتیکان به خاطر برخورد نکردن با عوامل این رسوایی انتقاد می‌کنند.

    دویل در ادامه سخنانش، از پاپ خواست تا از اسقف‌های خود در آمریکا بخواهد نام همه کشیش‌های متجاوز را منتشر کنند و از مقاومت در برابر قربانیان در دادگاه‌ها خودداری کنند و پولی را که خرج وکیل و روابط عمومی می‌کنند، برای جبران خسارت قربانیان هزینه نمایند.

    http://mouood.org

     



    پدر آریوس ::: چهارشنبه 86/8/23::: ساعت 12:44 صبح
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 35
    بازدید دیروز: 55
    کل بازدید :370092

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    سفر پاپ به آمریکا زیر سایه سنگین تجاوز کشیش‌ها به کودکان - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    سفر پاپ به آمریکا زیر سایه سنگین تجاوز کشیش‌ها به کودکان - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©