سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که بر اثر هر گناهی از برادرانش کناره گیری کند، دوستانش کم شوند . [امام علی علیه السلام]
مساجد؛ قربانی خشم اروپائیان از گسترش و تثبیت اسلام - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • مساجد؛ قربانی خشم اروپائیان از گسترش و تثبیت اسلام 

    حضور مشهود مسلمانان پرسشهایی را در تمام جوامع اروپایی مطرح کرده است. درخواستای مکرر در لندن، تظاهرات کلن، دادگاه مارسی و برخورد خشونت آمیز در برلین علیه ساخت مسجد نشان دهنده مقاومتی است که در مقابل مسلمانان اروپا برای ساخت مساجد، به عنوان تثبیت جایگاه این دین الهی در قاره اروپا صورت می گیرد.

    رویترز گزارش داد: مسلمانانی که تاکنون در پارکینگها، کارخانه های قدیمی و نمازخانه های نامناسب نماز می خواندند اکنون به علت آنکه تنها می خواهند نیایشگاهی برای عمل به آداب دینی خود بنا کنند مورد تردید، سوء ظن و نگرانی اروپائیان قرار گرفته اند.

    برخی از مخالفان این مساجد آنها را با عنوان اسلامی شدن اروپا نفی کرده و سایرین اظهار می دارند مناره ها خط افق و چشم انداز شهر را نامناسب جلوه می دهد. عده ای دیگر حملات تروریستی را دستاویز ادعاهای پوچ خود قرار داده و نیایشگاه های مسلمانان را مراکز بالقوه ای برای تهدید به امنیت ملی قلمداد می کنند.

    طارق رمضان یکی از رهبران برجسته مسلمانان اروپایی با اشاره به مخالفت با ساخت مناره در سوئیس اظهار می دارد: حضور مشهود مسلمانان پرسشهایی را در تمام جوامع اروپایی مطرح کرده است.

    مسئله ساخت بزرگترین مسجد بریتانیا در نزدیکی محل برگزاری بازیهای المپیک با ارائه درخواستی علیه ساخت آن که در پایگاه اینترنتی نخست وزیر بریتانیا نیز منتشر شد، به تیتر روزنامه های سراسر بریتانیا تبدیل شد. این درخواست با بیش از 275 هزار امضا ارائه شد.

    ماه پیش در آلمان، تظاهرته ضد ساخت مسجد در کلن و برلین صورت گرفت و شورای ملی علیه ساخت مسجدی در مونیخ رأی داد. یک گروه راستی فرانسوی نیز خود را متعهد کرد مسئولان شهری مارسی را برای مساعدت در ساخت یک مسجد جامع تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

    بکیر آلبوغا از اتحادیه اسلامی ترک در کلن، آلمان گفت: منتقدانی که با ساخت مساجد مخالفت کرده و آنها را نماد تفرقه یا استعمار اسلامی در اروپا عنوان می کنند به شدت در اشتباه هستند. تمایل مسلمانان برای ساخت نیایشگاه به معنای آن است که می خواهند احساس کنند در وطن خود بوده و با پیروان سایر ادیان در جامعه هماهنگ و در یک جایگاه قرار گیرند.

    پروژه های بزرگ مسجد نیازمند سالها برنامه ریزی است. درحال حاضر رهبران مسلمان و مقامات شهری باید یکدیگر را بشناسند که این امر با حمایت بیشتر شهرداران برای ساخت مسجد و ادغام اقلیت مسلمان همراه می شود.

    اما ساکنان نزدیک محل ساخت مساجد، فعالان جناح راستی که گاهی رهبران مسیحی نیز به آنها ملحق می شوند علیه ساخت مساجد صحبت کرده و مخالفت خود را به نوعی نشان می دهند که گویی قرار است تا فردا محلی مجاور منزل آنها مسجدی بزرگ ساخته شود.

    ریم سیلهوس کارشناس اسلام در اروپا که در دانشگاه هومبوت برلین تدریس می کند گفت: تنش ها برای ساخت نیایشگاه به علت ارزش نمادین قابل توجه نیایشگاه در اروپا است. در شهری که یک کلیسای جامع یا کلیسا، مرکز شهر محسوب می شود ساخت یک مسجد به صورت نمادین تغییراتی را در جامعه اعمال می کند و بحثهای تازه ای درباره مناسب بودن این تغییرات رقم می زند.

    وی افزود: این امر به ندرت به صورت آشکار مورد بحث قرار می گیرد. مخالفان مساجد بیشتر تمایل دارند روی مسائل دیگری چون تروریسم، نقش زنان یا وجود محل پارک تمرکز کنند.

    منتقدان مسجد لندن که یکی از اعضای شوراهای محلی مدیریت آنها را برعهده دارد استدلال می کنند که ساخت مسجدی که می تواند 12 هزار نمازگزار را در خود جای دهد، مناطق اطراف را به منطقه ای تک دینی تبدیل می کند و سایر پیروان ادیان را نادیده می گیرد.

    آنها همچنین گروه جماعت تبلیغ را که عهده دار ساخت این مسجد هستند را به تروریسم متهم کرده اند.

    در کلن نیز طرح اتحادیه اسلامی امور دینی مسلمانان ترک برای ساخت مسجدی به سبک معماری عثمانی اما مدرن با اتهام بزرگ بودن مسجد برای شهری رو به رو شده اند که دربرگیرنده یکی از مشهور ترین کلیساهای جامع به سبک گوتیک در جهان مسیحیت محسوب می شود.

    یواخیم مایزنر، کاردینال کاتولیک کلن گفت: احساس خوشایندی نسبت به ساخت این مسجد ندارم. مسجدی که قرار است چشم انداز این شهر را متحول می کند.

    پروژه ساخت مسجد در پانگو ، منطقه شرق برلین با وجود تعداد اندکی مسلمان ماه گذشته به تنش میان حامیان و مخالفان منتهی شد. گروه های نئو نازی به این تظاهراتها ملحق شدند که به آتش گرفتن کامیونی در محل ساخت مسجد در ماه مارس منتهی شد.

    فرانسه که جامعه 6 میلیونی مسلمان آن بزرگترین جامعه اقلیت اروپا مسحوب می شود از تاریخ طولانی در ساخت مساجد در شهرهای خود برخوردار است و بسیاری از شهرداران فرانسه با قیمتهای مناسب زمینهایی را برای مسلمانان فراهم کرده و آنها را در ساخت مساجد یاری کرده اند.

    جنبش ملی جمهوریخواهان فرانسه به عنوان یک حزب سیاسی راستی امسال به طور غیر قابل انتظاری در دو دادگاه علیه کمکهای مالی شهری در حومه پاریس و مارسی به ساخت مسجد پیروز شد.

    ژان کلود گادین شهردار مارسی نیز از ساخت یک مسجد بزرگ پس از چند دهه رایزنی هیجان زده شده بود و گفت: هر کس دارای حق برخورداری از یک نیایشگاه است. اکثر مسلمانان مارسی در مساجد اطراف، نماز خود را اقامه می کنند که اندازه آنها برای جمعیت مسلمانان بسیار کوچک است.

    در سوئیس نیز دو حزب جناح راستی درخواست خود را برای به رفراندوم گذاشتن ممنوعیت ساخت مناره برای مساجد اعلام کردند.

    در ایتالیا نیز یک سازمان ضد مهاجرت ماه گذشته خواستار تعطیلی تمام مساجد برای بررسیهای امنیتی شد. در ماه سپتامبر 2006 عده ای در پی یک تظاهرات، کله خوکی را در محل ساخت مسجد شهر توسکن پرتاب کردند.

    نگرانی درباره اسلام در برخی از کشورهای ریشه های عمیقی دارد. در یونان که برای 4 قرن تحت فرمانروایی ترکهای عثمانی به سر می برد، مسلمانان در ماه مارس نخستنی مسجد خود را در آتن افتتاح کردند، اما طرحهای ساخت مسجدی بزرگتر که پیشتر مطرح شده بود متوقف شده است.

    در اسپانیا نیز که تا سال 1492 به مدت هشت قرن سنگر فرهنگ اسلامی بود، رهبران کاتولیک با عصبانیت درخواست مسلمانان را برای نماز خواندن در کلیسای جامع قرطبه که در اصل مسجد بوده ، رد کردند.

    poparyus@gmail.com

    www.masjed-kelisa.blogfa.com

     



    پدر آریوس ::: جمعه 86/12/17::: ساعت 2:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 22
    بازدید دیروز: 23
    کل بازدید :369579

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مساجد؛ قربانی خشم اروپائیان از گسترش و تثبیت اسلام - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    مساجد؛ قربانی خشم اروپائیان از گسترش و تثبیت اسلام - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©