سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدی های برادران را فراموش کن، تا دوستی شانرا پایدار کنی . [امام علی علیه السلام]
همایش سالانه مسلمانان فرانسه - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • همایش سالانه مسلمانان فرانسه 

    رئیس اتحادیه سازمانهای اسلامی فرانسه به مناسبت برگزاری بیست و چهارمین همایش سالانه مسلمانان فرانسه بر هویت اسلامی مسلمانان فرانسه تأکید کرد و اظهار داشت: وضعیت مسلمانان فرانسه در حال بهبود و آنها دوره شکوفایی خود را سپری می کنند.

    حاج تهامی بریز رئیس اتحادیه سازمانهای اسلامی فرانسه در حاشیه این همایش اظهار داشت: موضوع همایش امسال تعلق، هویت فردی و غلبه برچالشها است؛ این همایش با دو هدف اصلی برگزار می شود.

    رئیس اتحادیه سازمانهای اسلامی فرانسه این دو هدف را تعمیق درک میان مسلمانان و یاری آنها برای تحقق مسئولیتها و علمی کردن باورهای خود است تا تعهد دینی اسلام را نشان داده و به غیر مسلمانان احترام بگذارند.

    وی یادآور شد: این امر به مسلمانان کمک می کند در جامعه ادغام شده و تصویر حقیقی از اسلام و ارزشهای آن که همان ندای خیر، تعهدات اخلاق، وفاداری به عهد و تعامل است را در جامعه ترویج کنند.

    بریز دومین هدف اتحادیه سازمانهای اسلامی فرانسه از برگزاری این همایش را تعمیق برادری میان مسملانان فرانسه دانست که از تنوع قومی برخوردار هستند. تنها راه وحدت جامعه برادری اسلامی است.

    براساس اظهارات این رهبر اسلامی فرانسه تعداد شرکت کنندگان در این همایش هر سال افزایش می یابد. پیام این همایش برای غیر مسلمانانی که سعی در تحریف اسلام دارند این است که نسبت به مسلمانان منصف باشید. فرانسه دو دهه است که با اسلام و مسلمانان در ارتباط است، نیاکان مسلمان ما خون و زندگی خود را برای حمایت از کشوری که در آن زندگی می کرده فدا کردند.

    حاج تهامی بریز اظهار داشت که حقیقت دردناک فعالیت ستادهایی است که تلاش می کنند حقیقت اسلام را حدشه دار کرده و تبعیض و اسلام هراسی را گسترش دهند. ما می خواهیم آگاهی میان مسلمانان را در این زمینه افزایش داده و به آنها بیاموزیم چگونه باید با رویکرد منطقی، گفتگو و یا حتی فشار بر سیاستمداران موضوع را حل کرد؛ اما بی تردید افراط گرایی و انزوا راه حل مسئله نیست.

    وی تصدیق کرد: مسلمانان فرانسه درحال حاضر دوره شکوفایی و پیش رفت را سپری می کند و وضعیت آنها هر ساله در تمام سطوح بهبود می یابد و این امر را می توان نشانه مثبتی برای جامعه و پذیرش حضور اسلام در قلب محسوب می شود. نشانه آن نیز افزایش تعداد مساجد، مدارس، اوقاف است، اما با تمام این اوصاف هنوز هم مواردی از خصومت نسبت به اسلام و مسلمانان برای تحریف چهره اسلام وجود دارد.

    درحالی که این همایش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برگزار شد بسیاری از تحیلی گران اعتقاد داشتند که این همایش تحت هیچ شرایطی قصد ندارد درباره انتخابات به مسلمانان توصیه و پیشنهاد خاصی ارائه دهد.

    وی همچنین تصریح کرد: مسلمانان باید از میراث فوق العاده اسلام و سهم اسلام در توسعه انسانیت و گسترش عدالت و صلح نقش دارد. مسلمانان فرانسه نیز در زمان حال و گذشته نقش مثبتی در این جامعه ایفا کرده اند.

    ارتقاء آگاهی اسلامی تازه مسلمانان فرانسه

    تازه مسلمانان فرانسه که 24 تا 27 فروردین ماه، گروه گروه در همایش سالانه مسلمانان فرانسه حضور یافتند چهره تازه ای به بزرگترین گردهمایی مسلمانان اروپا بخشیده و ارتباطهای تازه ای برای ارتقاء سطح آگاهی و دانش خود ایجاد کردند.

    ترنس لورین که چهار سال است به دین اسلام مشرف شده و نام خود را به اسماعیل لورین تغییر داده است از شرکت در بیست و چهارمین همایش سالانه مسلمانان فرانسه که روز گذشته به پایان رسید ابراز مسرت کرد.

    لورین 22 ساله که داوطلبانه در این همایش برگزار کنندگان را یاری کرده ، در خانواده ای کاتولیک متولد شده و در 18 سالگی اسلام آورده است. وی همایش سالانه مسلمانان فرانسه را از این جهت که منعکس کننده اتحاد و برادری مسلمانان است به حج تشبیه کرد و گفت: چنین گردهمایی هایی به ما کمک می کند به عنوان یک امت مسلمان متحد باشیم.

    این تازه مسلمان فرانسوی در سن 13 سالگی احساس نزدیکی به دین اسلام کرده و از سن 18 سالگی پس از مشرف شدن به آخرین دین الهی همراه دوستان مسلمان خود روزه داری را در برخی روزهای رمضان آغاز کرد و در روز عید فطر شهادتین را گفت.

    بر اساس آماری که مسلمانان ارائه داده اند 60 هزار نفر در فرانسه اسلام آورده اند که در میان آنها می توان نام ستاره های فوتبال فرانسه را چون فرانک ریبری و فیلیپ تروسیه مشاهده کرد. حدود 6 تا 7 میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می کنند .

    اندری مارتی از شمال فرانسه همراه همسر و برادران و خواهرانش در این همایش شرکت کرده و آن را به عنوان فرصتی برای دیدار برادران مسلمان خود، گوش دادن به سخنرانی متفکران و علما و خرید کتابها و لباسهای اسلامی ارائه شده در نمایشگاه این همایش توصیف می کنند.

    اندری که برای ساخت یک مسجد جدید در شهر هرویل سنت کلیر( شمال فرانسه) ستاد جمع آوری بودجه تشکیل داده بود همایش مسلمانان در شهر بورژه را منبع شادی و غرور مسلمانان اروپا توصیف کرد. اندری مارتی 10 سال پیش اسلام آورده و اظهار می دارد که پیش از آن گویی آشوبی در زندگیش در جریان بوده است، به بسیاری از ادیان رجوع کرده و پس از آن اسلام را مورد بررسی قرار داده و آرامش خود را در آن یافته است.

    یان لوکامپ که 9 ماه پیش مسلمان شده اظهار داشت که تحت تأثیر گردهمایی مسلمانان قرار گرفته است و از اتحادیه سازمانهای اسلامی فرانسه خواست اقدامات گسترده تری برای برقراری ارتباط با غیر مسلمانان صورت دهند.ی گفت: این همایش برای زندگی شخصی من یک نقطه عطف تلقی می شود، چرا که می توانم اطلاعات خود را درباره دین اسلام افزایش دهم. 

    poparyus@gmail.com

    www.masjed-kelisa.blogfa.com

     



    پدر آریوس ::: جمعه 86/12/17::: ساعت 2:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 44
    بازدید دیروز: 30
    کل بازدید :369174

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    همایش سالانه مسلمانان فرانسه - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    همایش سالانه مسلمانان فرانسه - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©