یکی از مهمترین و اساسی ترین آموزه ها و اعتقادات مسیحیان عصر حاضر مسئله فدا می باشد . که اشکالات فراوانی بر آن متصور است. ما در این سلسله مباحث در پی آن هستیم تا ضمن مطرح کردن این آموزه به بیان اشکالات وارد بر آن بپردازیم. جا دارد دوستان مسلمان و مسیحی با استفاده از عقل سلیم و به دور از هر گونه تعصب به بیان نظرات ، آراء و اندیشه های خود در این خصوص بپردازند. قسمت دهم این بحث در اینجا مطرح می شود:
محاکمه مسیح (ع)-1
از دیگر مواردی که در اناجیل ذکر شده دو محاکمه برای عیسی می باشد البته در لوقا سه محاکمه ذکر شده که سومی نزد هریدوس بوده است.
اولین محاکمه نزد کهنه بوده و دومی نزد والی بیلاطوس بوده است
از محاکمه اول که در همه اناجیل چهارگانه آمده است شروع می کنیم.
1- متی
در این انجیل قضیه محاکمه عیسی نزد رئیس کهنه وقضیه انکار پطرس نقل شده است.
2- مرقس
در مرقس هم همین داستان نقل شده است
3- لوقا
همین داستان نقل شده است
4- یوحنا
در این انجیل قضیه با مقداری تغییر ذکر شده است
اگر دقت کنی در نص این اناجیل بوضوح اختلاف بین آنها را مشاهده می کنی و می فهمی که اینها نمی تواند وحی الهی باشد
اما اختلافات به این صورت است:
1- در متی و مرقس محاکمه را در شب ذکر کرده اند در حالی که لوقا محاکمه را در صبح روز بعد می داند اما در یوحنا چیز متفاوتی نقل شده و آن اینکه عیسی را اول پیش حنان برده اند و بعد حنان او را نزد کهنه فرستاده است.
2- سوالاتی که رئیس کهنه از مسیح پرسید و جوابهائی که مسیح به آنها داد در اناجیل مختلف متفاوت است مخصوصا در انجیل یوحنا.
3- مشکل دیگری که در نص است انکار کردن مسیح توسط پطرس است که در هر انجیل متفاوت ذکر شده است
در متی آمده که سه سوالی که از پطرس شد توسط کنیز سوال شد در حالی که پطرس در بیرون خانه نشسته بود.
سوال دوم را کنیز دیگری پرسید و پطرس در دهلیز بود
سوال سوم را مردمی که آنجا ایستاده بودند پرسیدند
اما در انجیل مرقس آمده
سوال اول توسط کنیز در حیاط پائینی خانه پرسیده شد
سوال دوم را همان کنیز در خارج از دهلیز پرسید
و سوال سوم را حاضرین پرسیدند
اما در لوقا آمده است که :
سوال اول را کنیز در کنار آتش پرسید
سوال دوم را مردی پرسید
و سوال سوم را مرد دیگری پرسید
در یوحنا هم آمده که :
سوال اول را دخترکی که نگهبان بود پرسید
و سوال دوم را حاضرین کنار آتش پرسیدند
و سوال سوم را یکی از خادمان رئیس کهنه پرسید و این مرد از نزدیکان آن مردی بود که پطرس گوشش را قطع کرد
اصولا قصه انکار پطرس بعید به نظر می رسد چرا که پطرس از کسانی بود که همواره همراه عیسی بود و هنگام دستگیری عیسی دست به شمشیر برد و گوش یکی از مهاجمان را قطع کرد و بعد پا به فرار گذاشت و مهاجمان هم او را خوب می شناختند حال چگونه ممکن است بعد از اینکار دوباره به محل زندان عیسی بر گردد و آزادانه بین مردم بگردد و آنها او را دستگیر نکنند اینکار پطرس بازی کردن با زندگی اش است.
جهت ارسال نظرات خصوصی یا ارتباط یشتر با نویسنده می توانید مطالب خود را به آدرس
ارسال نموده یا
را در یاهو مسنجر addنمایید.
با عضویت در خبر نامه از به روز شدن مطالب با خبر شوید.
با ارسال نظرات سازنده خود مارا در بهتر شدن محتوای وبلاگ یاری فرمایید.
بازدید دیروز: 96
کل بازدید :375993
این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.
تاریخ مسیحیت [176]
پاسخ به سؤالات شما در مورد اسلام [137]
جنگ های صلیبی [129]
مصنف واقعى اسفار پنجگانه [116]
مسجد و کلیسا [189]
راه مسیح [122]
گفتمانهای مسلمانان و مسیحیان [426]
اخبار مسجد و کلیسا [182]
پاسخ به سؤالات شما در مورد مسیحیت [283]
رهیافتگان [246]
مسیحیت و اسلام [263]
واتیکان دنیای اسلام و غرب [196]
گفتگوهای من و مسیحیان [345]
مسجد و کلیسا(بلاگفا) [267]
[آرشیو(15)]
پاسخ به سؤالات شما در مورد اسلام
اخبار مسجد و کلیسا
رهیافتگان
در کلیسا به دلبری ترسا
واتیکان دنیای اسلام و:غرب
جنگ های صلیبی
یادداشت ها و مقالات مرتبط
تاریخ مسیحیت
آشنایی با ادیان بزرگ/مسیحیت
بهار 1387
زمستان 1386