سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ناتوانى آفت است ، و شکیبایى شجاعت و ناخواستن دنیا ثروت و پرهیزگارى سپرى نگهدار و رضا نیکو همنشین و یار . [نهج البلاغه]
پاسخ به سؤالات شما در مورد مسیحیت - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • بسم الله الرحمن الرحیم

    یکی از مهمترین و اساسی ترین آموزه ها و اعتقادات مسیحیان عصر حاضر مسئله فدا می باشد . که اشکالات فراوانی بر آن متصور است. ما در این سلسله مباحث در پی آن هستیم تا ضمن مطرح کردن این آموزه به بیان اشکالات وارد بر آن بپردازیم. جا دارد دوستان مسلمان و مسیحی با استفاده از عقل سلیم و به دور از هر گونه تعصب به بیان نظرات ، آراء و اندیشه های خود در این خصوص بپردازند. قسمت اول این بحث در اینجا مطرح می شود:

    فدا و گناه اصلی

    اساس و بنیان عقیده مسیحیت را آموزه« فدا» ، یعنی نجات بشریت به وسیله مرگ عیسی مسیح (ع) تشکیل می دهد . فهم درست  آموزه فدا با امر دیگری به نام « گناه اصلی» پیوند خورده است.

    به اعتقاد مسیحیان پس از آنکه آدم و حوا دچار گناه شدند ، آثاری چند از گناه بر جای ماند . یکی از آن آثار این است که گناه در نسل بشرشروع شد و مردم به گناه کردن مبادرت ورزیدند . این امر سبب بریده شدن پیوند میان خدا و انسان شد و انسان از خدا دوری گزید . در واقع آدم با گناه خویش تمام فرزندان خود را دور از خدا نگاه داشت . در نتیجه انسانها همه با مرگ، همنشین شدند و مرگ چون میراثی از نسلی به نسل دیگر راه پیدا کرد.

    مقصود از این مرگ ، مرگ روحی و فساد ذاتی است. یعنی تمام انسانها در زمان تولد فاسد بوده و این فساد در تمام جنبه های زندگی آنان وارد شده است. انسان تازه تولد یافته، چیز نیکویی در خود ندارد تا خدا را راضی کند وهیچ قدرتی ندارد که وضع خود را تغییر دهد .(1) به بیان دیگر انسانی که تازه پای به دنیا می نهد ، مملو از شهوات ، زشتیها و گناهان بوده و یکسره در زیان است.

    آدم با گناه خویش ، سبب نابودی صورت خداوندی در خود گشته و دوستی میان خود و خدا را از بین می برد، اما از آنرو که توبه کرده و خداوند هم توبه او را پذیرفت، هنوز خدا در دل او جای داشته و از او دور نشد. حتی خداوند به او وعده داد که او را از دست شیطان رها کرده و بر او پیروز خواهد نمود ، همچنین خداوند گفت: کسی را خواهد فرستاد تا بشریت را از گناهان دور نموده و بار گناهان انسان را به دوش کشد.او سبب باز شدن در های ملکوت و صلح ودوستی دوباره میان خدا و انسان خواهد بود.

    پس از به درازا کشیدن انتظار و زمان طولانی ،خداوند ، تنها فرزند خود را فرستاد، تا بشریت را از گناهان نجات داده و عهد جدید میان خدا و انسان ببندد. دردها و رنجهایی که یگانه فرزند خدا کشید سبب شد تا سنگینی بار گناه از دوش آدمی سبک شده و او پاک گردد و زندگی جدیدی را آغاز نماید.

    برگرفته از کتاب هدیه های آسمانی ، دکتر علی الشیخ، مستبصر

    (1)در آمدی بر تاریخ و کلام مسیحیت، محمد رضا زیبایی نژاد، ص 166.

     



    پدر آریوس ::: پنج شنبه 85/4/1::: ساعت 1:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    سلام به خوانندگان عزیز و گرامی

    دوست عزیزی با نام سرباز مسیح مطلبی را در وبلاگشان ارائه نموده اند که من عیناً آن را برای شما ارسال می کنم ، در این مطلب سؤالاتی برای من پیش آمده که در زیر این مطلب می آورم خواهشمندم با مطالعه و بررسی دقیق به دور از هر گونه غرض ورزیبه سؤالاتی که حقیقتاً برای بنده ایجاد شده است پاسخ فرمایید،

     روزی دو فرشته با هم شروع به گشت و گذار در آسمان کردند. هنگامی که آن دو به  ستاره ای نزدیک شدند که همان خورشید ماست و سیارات دیگر در حال گردش به دور آن هستند,فرشته مهتر به کره ای کوچک و بی اهمیت اشاره کرد که به کندی بر محورش می چرخید.از نظر فرشته کوچکتر که هنوز تصویر سیارات عظیم و درخشان در ذهنش باقی بود, این کره به توپ تنیس کثیفی می مانست.

    فرشته مهتر در حالی که با انگشت به کره کوچک اشاره می کرد , گفت :"به آن کره کوچک  توجه کن"

     فرشته کوچک پاسخ داد:" بسیار خوب می بینم که خیلی کوچک و حتی زشت است. چه چیز آن عجیب است؟از دید یک فرشته زمین زیبای ما چندان جذابیتی نداشت.وقتی فرشته مهتر به او گفت که زمین , همین کره کوچک , بی اهمیت و بس کثیف, همان است که می گویند خداوند بازدیدش کرد , فرشته جوان انگشت به دهان ماند.

    می خواهی بگویی که شاهزاده پرجلال ما.... شخصا بر این توپ بی ارزش فرود آمد؟آخر چرا؟...

    فرشته کوچکتر ابرو در هم کشید و گفت :"یعنی او آن قدر کوچک شد که به یکی از موجودات بی ارزش کره خاکی مبدل گردید؟"

    بله مقصودم همین است . وانگهی , گمان نکنم  که شاهزاده از اینکه تو با چنین لحنی ,ساکنان زمین را بی مقدار می خوانی , خوشش آید. زیرا اگرچه برای ما عجیب است , او آنان را دوست می دارد و به زمین فرود آمد تا از ساکنینش بازدید به عمل آورد و آنان را چنان برکشد که به شباهت او درآیند."

    فرشته کوچکتر همچنان غرق  در حیرت بود , چه ذهنش را یارای درک این اندیشه نبود.

    ذهن من نیز قادر به درک این حقیقت نیست با این حال بر این باورم که کلید درک تولد مسیح همین جاست و در واقع معیار و محک ایمان ما نیز همین حقیقت است.من معتقدم که ما در دو عالم زندگی می کنیم. یک جهان شامل تپه ها , دریاها ,سیاستمداران و چوپانانی است که شب هنگام در حال مراقبت از گله خود هستند. اما آن جهان شامل فرشتگان و قدرت های پلید و اهریمن است. شبی سرد و تاریک در میان تپه های پر فراز و نشیب بیت لحم, این دو جهان در تلاقی هیجان انگیزی به هم رسیدند. خدایی که زمان نزد او محدودیتی ندارد به قلمرو مکان و زمان  پای نهاد. او که محدودیت را نمی شناسد , به کرامندی های سخت ناخوشایند جسم یک نوزاد در آمد, جسمی که محدودیت های شومی آن را در برگرفته اند. یکی از رسولان بعدها چنین نوشت :او صورت خدای نادیده است.او پیش از همه وجود داشته  . اما چند نفری که شاهد تولد مسیح بودند , هیچ یک از این چیزها را ندیدند. آنچه آنان دیدند نوزادی بود که سخت می کوشید تا از ریه های خود برای اولین بار استفاده کند.

    [Painting of Mary holding the baby jesus]

     

     آیا این داستان بیت لحم راجع به خالقی که فرود آمد تا بر سیاره ای کوچک تولد یابد ,درست است؟ اگر هست پس داستانی است بی همتا.بنابراین انچه بر روی این توپ کثیف می گذرد برای فرشتگان و خداوند آنقدر مهم است که ناگهان دسته ای از ملائکه شروع به سرود خواندن کردند که نه تنها شبانان  ,بلکه کل کائنات را بر آشفت.

    منبع :http://www.nejat.blogfa.com/ نویسنده سرباز مسیح

    سؤال؟

     ۱- دوست دارم در صورت امکان تعریف دقیقی از خداوند ارائه بدهید و به این سؤالات پاسخ دهید؟

    ۲-آیا خدا واجب الوجود است یا ممکن الوجود یا ممتنع الوجود؟

    ۳-آیا خدا ازلی و ابدی(سرمدی) است یا می تواند در شبی از شبها در بیت لحم متولد شود؟

    ۴-آیا خدا بی نیاز مطلق است یا نیازمندو محتاج به غذا خوردن قضای حاجت کردن بیمار شدن به صلیب کشیده شدن و ........

    ۵-آیا خدا زنده است یعنی (حی لا یموت) است یا می میرد؟

    ۶-آیا متولد شدن و مردن با ازلی و ابدی بودن منافات دارد یا ندارد؟

    ۷-آیا این عدالت است که گناه یک نفر به پای همه نوشته شود و همه به خاطر یک نفر مجازات شوند؟

    ۸-آیا این عدالت است که یک نفر گناه همه انسانها رابه جان بخرد و لعنت ابدی را به خود بگیرد تا بار گناه از روی دوش انسانها برداشته شود ؟

    جهت ارسال نظرات خصوصی یا ارتباط یشتر با نویسنده می توانید مطالب خود را به آدرس

         poparyus@gmail.com

    ارسال نموده یا

    fatheraryus@yahoo.com

    را در یاهو مسنجر  addنمایید.

    با عضویت در خبر نامه از به روز شدن مطالب با خبر شوید.

    با ارسال نظرات سازنده خود مارا در بهتر شدن محتوای وبلاگ یاری فرمایید.

     

     



    پدر آریوس ::: سه شنبه 85/3/23::: ساعت 1:31 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    <   <<   6   7      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 32
    بازدید دیروز: 86
    کل بازدید :369821

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    پاسخ به سؤالات شما در مورد مسیحیت - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    پاسخ به سؤالات شما در مورد مسیحیت - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©