سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شکیبایى دو گونه است : شکیبایى بر آنچه خوش نمى‏شمارى و شکیبایى از آنچه آن را دوست مى‏دارى . [نهج البلاغه]
زمستان 1386 - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • یکی از ایراداتی که دشمنان اسلام برای زیر سوال بردن اسلام بیان می کنند این است که چرا زنان نصف مردان ارث می برند ؟

    حقوقی مثل ارث، دیه، حق طلاق و مسائلی از این قبیل بسته به جنسیت افراد است از حیث نوع کار و تفاوتهای فردی موجود میان زن و مرد.

    البته بدانید که در همه جا ارث مرد دو برابر ارث زن نیست. مثلا ارث پدر و مادر

    «یک ششم» است. و در این مطلب جنسیت ملاک نیست، و اگر دیدید ارث دختر و پسر(اگر فرزند خانواده ای باشند) تفاوت دارد و ارث پسر دو برابر است به این دلیل است که پسرها متحمل خرج و نفقه خانواده هستند و ملزم اند که این ارث را در خانواده خرج کنند.

     ولی خانم مختار است که این ارث را به خانه همسر منتقل کند یا نه او در خرج این ارث کامل مختار است و هیچ اذنی از همسر لازم نیست. پس به تبع اگر خانواده ای را در نظر بگیرید وقتی پدر یا مادر مرد می میرند به این مرد دو برابر می رسد و مرد ملزم است به خرج این ارث در خانواده خود. درنتیجه نیمی از این ارث به خانم در خانواده جدید منتقل می شود.

    و از آن طرف دیگر اگر پدر یا مادر این زن فوت شوند ارثی که به زن می رسد یک برابر است ولی این زن مختار است که این ارث را به خانواده جدید منتقل نکند، درعمل دیده می شود که زن دارای منفعت مادی بیشتری شده است.

    نکته دیگری که در این زمینه است و می توان گفت که حکمتی خاص دارد این است که بقاء کانون خانواده ها نیز در همین امر است. یعنی: اگر زن خانواده ای ارث کاملی بگیرد، دارای ثروت می گردد و چون در خرج کردن آن آزاد است حتی بدون اذن شوهر. شاید که احساس استقلال نماید و دیگر نخواهد که واجب الفقه فرد دیگری باشد و به اصطلاح خودش زیر دست کس دیگری باشد. لذا دنبال طلاق گرفتن است و با این عمل بنیاد خانواده را از بین برده است. در حالی که عکس این عمل که مرد دو برابر زن ارث می برد دیگر متحمل این چنین خطرات و احتمالاتی نیست.

    حقو ق کارگر روز مزد  بیشتر  از کارمند رسمی است  . این به خاطر آن نیست  که شخصیت کارگر از کارمند  بیشتر است  ، بلکه  به خاطر آن است  که بر ای کارمند  ، بیمه  ، بازنشستگی  ، مرخصی   ،حق  ماموریت  ، حق مدیریت   ، حق  عائله  ، سختی کار ، بدی آب و هوا و ...   در نظر گرفته  شده  است که اگر  همه آنها  محاسبه   شود ، حقوق  کارمند ازکارگر  بیشتر است. 

     اسلام  ارث زن را نصف  مرد قرار داده ولی در عوض  هزینه زندگی  را ازدوش  او برداشته   و هزینه های خوراک  ، پوشاک  ، مسکن  و درمان او را توسط   مرد تامین   کرده است  .   زن سهم ارث  خود را برای   خود حفظ  می کند و تمام  مخارج  زندگی  خود را  از شوهر  می گیرد   .  به علاوه  مهریه ای   را هم  از او دریافت   می کند ، که اگر مهریه  و هزینه زندگی را   در کنار سهم ارث   بگذاریم  ، سهم زن بیشتر  می شود .  (1)

    منابع :

    1- تمثیلات ‚ حجه الاسلام  قرائتی  ‚ ص 83

    poparyus@gmail.com

    www.masjed-kelisa.blogfa.com



    پدر آریوس ::: شنبه 86/12/18::: ساعت 3:7 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    مساجد؛ قربانی خشم اروپائیان از گسترش و تثبیت اسلام 

    حضور مشهود مسلمانان پرسشهایی را در تمام جوامع اروپایی مطرح کرده است. درخواستای مکرر در لندن، تظاهرات کلن، دادگاه مارسی و برخورد خشونت آمیز در برلین علیه ساخت مسجد نشان دهنده مقاومتی است که در مقابل مسلمانان اروپا برای ساخت مساجد، به عنوان تثبیت جایگاه این دین الهی در قاره اروپا صورت می گیرد.

    رویترز گزارش داد: مسلمانانی که تاکنون در پارکینگها، کارخانه های قدیمی و نمازخانه های نامناسب نماز می خواندند اکنون به علت آنکه تنها می خواهند نیایشگاهی برای عمل به آداب دینی خود بنا کنند مورد تردید، سوء ظن و نگرانی اروپائیان قرار گرفته اند.

    برخی از مخالفان این مساجد آنها را با عنوان اسلامی شدن اروپا نفی کرده و سایرین اظهار می دارند مناره ها خط افق و چشم انداز شهر را نامناسب جلوه می دهد. عده ای دیگر حملات تروریستی را دستاویز ادعاهای پوچ خود قرار داده و نیایشگاه های مسلمانان را مراکز بالقوه ای برای تهدید به امنیت ملی قلمداد می کنند.

    طارق رمضان یکی از رهبران برجسته مسلمانان اروپایی با اشاره به مخالفت با ساخت مناره در سوئیس اظهار می دارد: حضور مشهود مسلمانان پرسشهایی را در تمام جوامع اروپایی مطرح کرده است.

    مسئله ساخت بزرگترین مسجد بریتانیا در نزدیکی محل برگزاری بازیهای المپیک با ارائه درخواستی علیه ساخت آن که در پایگاه اینترنتی نخست وزیر بریتانیا نیز منتشر شد، به تیتر روزنامه های سراسر بریتانیا تبدیل شد. این درخواست با بیش از 275 هزار امضا ارائه شد.

    ماه پیش در آلمان، تظاهرته ضد ساخت مسجد در کلن و برلین صورت گرفت و شورای ملی علیه ساخت مسجدی در مونیخ رأی داد. یک گروه راستی فرانسوی نیز خود را متعهد کرد مسئولان شهری مارسی را برای مساعدت در ساخت یک مسجد جامع تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

    بکیر آلبوغا از اتحادیه اسلامی ترک در کلن، آلمان گفت: منتقدانی که با ساخت مساجد مخالفت کرده و آنها را نماد تفرقه یا استعمار اسلامی در اروپا عنوان می کنند به شدت در اشتباه هستند. تمایل مسلمانان برای ساخت نیایشگاه به معنای آن است که می خواهند احساس کنند در وطن خود بوده و با پیروان سایر ادیان در جامعه هماهنگ و در یک جایگاه قرار گیرند.

    پروژه های بزرگ مسجد نیازمند سالها برنامه ریزی است. درحال حاضر رهبران مسلمان و مقامات شهری باید یکدیگر را بشناسند که این امر با حمایت بیشتر شهرداران برای ساخت مسجد و ادغام اقلیت مسلمان همراه می شود.

    اما ساکنان نزدیک محل ساخت مساجد، فعالان جناح راستی که گاهی رهبران مسیحی نیز به آنها ملحق می شوند علیه ساخت مساجد صحبت کرده و مخالفت خود را به نوعی نشان می دهند که گویی قرار است تا فردا محلی مجاور منزل آنها مسجدی بزرگ ساخته شود.

    ریم سیلهوس کارشناس اسلام در اروپا که در دانشگاه هومبوت برلین تدریس می کند گفت: تنش ها برای ساخت نیایشگاه به علت ارزش نمادین قابل توجه نیایشگاه در اروپا است. در شهری که یک کلیسای جامع یا کلیسا، مرکز شهر محسوب می شود ساخت یک مسجد به صورت نمادین تغییراتی را در جامعه اعمال می کند و بحثهای تازه ای درباره مناسب بودن این تغییرات رقم می زند.

    وی افزود: این امر به ندرت به صورت آشکار مورد بحث قرار می گیرد. مخالفان مساجد بیشتر تمایل دارند روی مسائل دیگری چون تروریسم، نقش زنان یا وجود محل پارک تمرکز کنند.

    منتقدان مسجد لندن که یکی از اعضای شوراهای محلی مدیریت آنها را برعهده دارد استدلال می کنند که ساخت مسجدی که می تواند 12 هزار نمازگزار را در خود جای دهد، مناطق اطراف را به منطقه ای تک دینی تبدیل می کند و سایر پیروان ادیان را نادیده می گیرد.

    آنها همچنین گروه جماعت تبلیغ را که عهده دار ساخت این مسجد هستند را به تروریسم متهم کرده اند.

    در کلن نیز طرح اتحادیه اسلامی امور دینی مسلمانان ترک برای ساخت مسجدی به سبک معماری عثمانی اما مدرن با اتهام بزرگ بودن مسجد برای شهری رو به رو شده اند که دربرگیرنده یکی از مشهور ترین کلیساهای جامع به سبک گوتیک در جهان مسیحیت محسوب می شود.

    یواخیم مایزنر، کاردینال کاتولیک کلن گفت: احساس خوشایندی نسبت به ساخت این مسجد ندارم. مسجدی که قرار است چشم انداز این شهر را متحول می کند.

    پروژه ساخت مسجد در پانگو ، منطقه شرق برلین با وجود تعداد اندکی مسلمان ماه گذشته به تنش میان حامیان و مخالفان منتهی شد. گروه های نئو نازی به این تظاهراتها ملحق شدند که به آتش گرفتن کامیونی در محل ساخت مسجد در ماه مارس منتهی شد.

    فرانسه که جامعه 6 میلیونی مسلمان آن بزرگترین جامعه اقلیت اروپا مسحوب می شود از تاریخ طولانی در ساخت مساجد در شهرهای خود برخوردار است و بسیاری از شهرداران فرانسه با قیمتهای مناسب زمینهایی را برای مسلمانان فراهم کرده و آنها را در ساخت مساجد یاری کرده اند.

    جنبش ملی جمهوریخواهان فرانسه به عنوان یک حزب سیاسی راستی امسال به طور غیر قابل انتظاری در دو دادگاه علیه کمکهای مالی شهری در حومه پاریس و مارسی به ساخت مسجد پیروز شد.

    ژان کلود گادین شهردار مارسی نیز از ساخت یک مسجد بزرگ پس از چند دهه رایزنی هیجان زده شده بود و گفت: هر کس دارای حق برخورداری از یک نیایشگاه است. اکثر مسلمانان مارسی در مساجد اطراف، نماز خود را اقامه می کنند که اندازه آنها برای جمعیت مسلمانان بسیار کوچک است.

    در سوئیس نیز دو حزب جناح راستی درخواست خود را برای به رفراندوم گذاشتن ممنوعیت ساخت مناره برای مساجد اعلام کردند.

    در ایتالیا نیز یک سازمان ضد مهاجرت ماه گذشته خواستار تعطیلی تمام مساجد برای بررسیهای امنیتی شد. در ماه سپتامبر 2006 عده ای در پی یک تظاهرات، کله خوکی را در محل ساخت مسجد شهر توسکن پرتاب کردند.

    نگرانی درباره اسلام در برخی از کشورهای ریشه های عمیقی دارد. در یونان که برای 4 قرن تحت فرمانروایی ترکهای عثمانی به سر می برد، مسلمانان در ماه مارس نخستنی مسجد خود را در آتن افتتاح کردند، اما طرحهای ساخت مسجدی بزرگتر که پیشتر مطرح شده بود متوقف شده است.

    در اسپانیا نیز که تا سال 1492 به مدت هشت قرن سنگر فرهنگ اسلامی بود، رهبران کاتولیک با عصبانیت درخواست مسلمانان را برای نماز خواندن در کلیسای جامع قرطبه که در اصل مسجد بوده ، رد کردند.

    poparyus@gmail.com

    www.masjed-kelisa.blogfa.com

     



    پدر آریوس ::: جمعه 86/12/17::: ساعت 2:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    مسلمانان بریتانیا؛ از هزار سال پیش تا کنون

    یافته های باستان شناسان دال بر آن است که تاریخچه مسلمانان در بریتانیا بیش از 1000 سال قدمت دارد.کشف یک سنجاق تزیینی زنانه حاوی "بسم الله الرحمن الرحیم" در جنوب شرقی ایرلند مربوط به قرن نهم و سکه های اسلامی در حکومت شاه اوفاه در قرن هشتم از جمله نشانه هایی بوده که دریچه ای هر چند کوچک را به این تاریخچه ناشناخته باز می کند.

    با این همه تنها صد سال بعد و در ابتدای قرن هجدهم بود که اولین گروه مسلمانان از هندوستان وارد بریتانیا شدند . طی 200 سال بعدی ، تجارت به ارتباط بیشتر بریتانیا و کشورهای اسلامی منجر گردید . این امر به ویژه با استخدام ملوانان خارجی توسط کشتی های تجارتی بریتانیا شدت گرفت. تا سال 1842، حدود 3000 ملوان مسلمان که لسکرز خوانده می شدند، سالانه به بریتانیا سفر کردند . برخی از آنها در شهر هایی از جمله کاردیف، لیورپول،گلاسکو و لندن ازدواج کرده و ماندگار شدند.

    جذابیت فزاینده اسلام به گونه ای بود که تعدادی از بریتانیایی های برجسته مسلمان شدند که از آن جمله می توان به افراد زیر اشاره کرد :

    "لرد هدلی "بارون پنجم هدلی و مهندس راه وساختمان بنام که جاده بین بارامولا و سریناگار در نواحی کشمیر را ساخت .

    "ویلیام کوییلم" حقوقدان وشاعر که اولین مسجد بریتانیا را احداث کرد .

    "محمد مارمادوک پیکتال" رمان نویس و مترجم قرآن کریم .

    مهاجرت وسیع مسلمانان به بریتانیا در دهه 1950 آغاز شد. مهاجرین که اکثر آنها از آسیای جنوبی بودند به منظور جبران کمبود نیروی کار بعد از جنگ جهانی دوم به بریتانیا آمدند .آنها اکثرا در مناطق داخلی شهر لندن ، شهر های کوچک صنعتی مناطق مرکزی و شهرهای نساجی لانکشایر، یورکشایر وستراتکلاید اسکان یافتند.

    امروزه مسلمانان ساکن بریتانیا از ملیت ها وفرهنگهای مختلف می آیند و تعداد چشمگیری از آنها بریتانیایی ها و اروپایی هایی هستند که به دین اسلام گرویده اند.جوامع و محله های اسلامی در سرتاسر بریتانیا پراکنده اند، با این همه بیشترآنان در منچستر ،لندن ،بیرمنگام و بردفورد متمرکز هستند.

    بریتانیا پذیرای جوامعی است که تقریبااز همه کشورهای اسلامی در این کشور جمع شده اند و هرکدام تاریخچه ، فرهنگ ورسوم خاص خود را دارند. بزرگ ترین جوامع از جنوب آسیا مهاجرت کرده اند اما جوامع پرشمار عرب وافریقایی و همچنین مسلمانان آسیای جنوب شرقی ، کشورهای بالکان و ترکیه نیز در بریتانیا حضور دارند . علاوه بر این بسیاری از افراد از ادیان دیگر به اسلام گرویده اند.

    مسلمانان در جزایر بریتانیا پراکنده بوده و در کلیه بخشهای اقتصادی، فرهنگی وسیاسی آن فعال هستند.آنها با مشارکت در حوزه های مختلف از قبیل حرفه های خرد، رستورانها ،وکالت، حسابداری ، آموزش ،فناوری اطلاعات،بهداشت،حمل ونقل،ادارات دولتی،سیاست ،رسانه ها، ورزش ،هنر و طراحی لباس به ایفای نقش ارزشمندی در کشور چند قومی – چند دینی بریتانیا می پردازند.

    احترام و درک متقابل بین کلیه جوامع برای تداوم هماهنگی و همکاری ضروری است .دولت بریتانیا خود را به ترویج این تفاهم و تضمین فرصتهای برابر برای شهروندان فارغ از رنگ، نژاد،دین وجنسیت آنها متعهد می داند.

    مسلمانان بزرگ ترین گروه اقلیت دینی در بریتانیا را شکل می دهند. طبق سرشماری ملی سال 2001 حدود 1.6 میلیون مسلمان در بریتانیا ساکن بوده اند که این عدد هم اکنون احتمالا به 2 میلیون نفر نزدیک شده است.جوامع متعدد مسلمانان بریتانیا از تنوع قومی بالایی برخوردارند . طبق سرشماری ملی سال 2001 حدود 11.6درصد مسلمانان سفید پوست، 6.9درصد سیاه پوست، 74درصد آسیایی و7.5درصد از سایر اقوام و نژاد ها هستند.تقریبا 50درصد از مسلمانان ساکن بریتانیا متولد این کشور و همچنین سن 50درصد از مسلمانان بریتانیا زیر 25 سال می باشد.

    نهادها و سازمان های پرشماری مشغول فعالیت در زمینه ترویج منافع سیاسی ،اقتصادی ، آموزشی ،اجتماعی ودینی مسلمانان بریتانیا هستند.

    بخش رسانه ای مسلمانان در بریتانیا بسیار فعال و رو به رشد است. امروزه روزنامه ها،مجلات، ایستگاه های رادیویی و وب سایت هایی درخدمت آموزش و اطلاع رسانی به بخش های مختلف جامعه مشغول کارند.

    هنر آشپزی مسلمانان تاثیر عمیقی بربریتانیا داشته و روند خرید مواد غذایی و ذائقه مردم را با خوردنی ها و چاشنی های خارجی جدید دگرگون نموده است . اولین رستوران خورش های کاری بریتانیا در سال 1809 افتتاح شد. امروزه آنچه که عموما غذای هندی اطلاق می شود محبوب ترین غذای کل ملت است. البته اکثر غذاهای ارائه شده در رستورانها و اغذیه فروشی های هندی توسط مسلمانان بنگلادشی و پاکستانی آماده می گردد.

    مسلمانان بریتانیا نیز مانند بسیاری از جوامع دیگر دارای طیف وسیعی از پوشش هستند. در حالی که بسیاری همچنان لباسهای سنتی خود را بر تن دارند، سبک جدیدی نیز در حال گسترش است که اشکال و الگوهای غربی و شرقی را نزدیک تر می نماید. طراحان مسلمان لباس به صورت گسترده و در پی ترکیب سبکهای سنتی با پوشش های شهری و امروزی و اشکال و رنگ های بین المللی هستند تا مخاطبین جوان و علاقه مند به مد روز را جذب نمایند.

    سبکهای اسلامی بر طراحان لباس بین المللی نیز تاثیر گذاشته است . فروشگاههای لباس که مالکین آنها مسلمانند بخش عمده ای از بازار لباس را در بر می گیرد. این پدیده به ویژه در شهر های دارای جمعیت های بزرگ مسلمان از جمله بردفورد،لستر و بیرمنگام مصداق دارد.

    مسلمانان بریتانیا طی دهه اخیر به میزان فزاینده ای به حوزه های سیاست وارد شده اند. تعداد شهرداران ،اعضای شوراهای شهری ونمایندگان مجلس مسلمان بریتانیا در حال افزایش است . بریتانیا دارای بیشترین تعداد نمایندگان مجلس مسلمان در اروپاست.

    هیئت همراه زائرین حج برای 25000 مسلمانی که سالانه به سفر حج می روند، خدمات پزشکی و مشاوره ارائه می کند.وزارت امور خارجه بریتانیا با همکاری و مشارکت گروه مشورتی حج این هیئت را که مرکب از پزشکان و نمایندگان وزارتخانه است، سازماندهی می کند. هیئت مذکور در طول دوران حج در عربستان سعودی مستقر می گردد تا مشاوره ها و کمک های عملی در اختیار زائرین حج قرار دهد.

    در بریتانیا سازمانهای خیریه عدیده ای با تشکیلات منسجم وجود دارد. این سازمانها کمک های بشر دوستانه خود را با هدف توسعه کشورهای دارای جمعیتی با اکثریت مسلمان و نیز مناطق مرتبط با مسلمانان بریتانیا ارائه می کند . بزرگترین و معروفترین آنها سازمان امداد اسلامی است که در سال 1984 به عنوان یک سازمان غیر دولتی به ثبت رسید. این سازمان عضو کمیته بلایای اضطراری بوده و مسئول هماهنگی درخواست های کمک های بین المللی است .سازمان در واکنش به بلایایی از قبیل سونامی 2004و زلزله 2005 پاکستان به شیوه بسیارکار آمدی عمل کرده است.

    بریتانیا به سرعت درحال تبدیل شدن به مرکز اصلی امور مالی اسلامی در سطح جهان است. بانک های این کشوردر حال پیشبرد بانکداری اسلامی هستند و لندن پرشمارترین بانکهای ارائه کننده خدمات در چارچوب اصول اسلامی را در مقایسه با تمام کشورهای غربی در خود دارد . شرکت های خدمات حرفه ای بریتانیا نیز در ارائه خدمات تجاری اسلامی با قانون تجارت انگلستان پیشگام هستند.

    poparyus@gmail.com

    www.masjed-kelisa.blogfa.com

     



    پدر آریوس ::: جمعه 86/12/17::: ساعت 2:0 صبح

    لیلای مسلمان این بار با نام ایران وزنه پرتاب می کند 

    خانم لیلا رجبی

     تاتسینا ایلوشنکو - نایب‌قهرمان پرتاب وزنه اروپا- از این به بعد با نام لیلا رجبی و با پرچم ایران در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کند. ایلوشنکو بعد از ازدواج با پیمان رجبی- دونده- و مشرف‌شدن به دین اسلام، حالا یکی از ورزشکاران ایران است که با حجاب اسلامی در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کند.

    او که در رقابت‌های قهرمانی باشگاهی برای اولین بار طی مدت حضورش با دیگر پرتاب‌گرهای ایران رقابت کرد و 2 متر رکورد ایران را شکست، حالا می‌خواهد در رقابت‌های بین‌المللی خوش بدرخشد.

    خودش می‌گوید: «من عاشق این هستم که با حجاب در مسابقات بزرگ رقابت کنم و مدال بگیرم.

    ادامه مطلب...

    پدر آریوس ::: جمعه 86/12/17::: ساعت 2:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    یک آیه قرآن کشیش آمریکایى را مسلمان کرد 

    "سفرید ورویس" کشیش آمریکایى که امسال در مراسم حج شرکت کرده وبا نام "على گواتمالا" حاجى شده، گفت: با مطالعه آیه شریفه "ذلک الکتاب لا ریب فیه هدى للمتقین" (سوره بقره آیه 2) مسلمان شدم.

    به گزارش پایگاه خبری تقریب، وی گفت: این آیه آنچنان زندگى مرا متحول ساخت که به رویا شبیه تر است. وى افزود: من در شهر "کوین" در جنوب آمریکا به عنوان یک کشیش مشغول فعالیت بودم وبه میان زندانیان این شهر مى رفتم تا مسیحیت را تبلیغ کنم و در همین حال مشغول گذراندن آخرین مرحله تحصیلات مدرسه کشیش در همان شهر نیز بودم.

    على گواتمالا، درباره چگونگى آشنایى خود با قرآن کریم افزود: قبل از آنکه تحصیلاتم را در این مدرسه به پایان ببرم ، موظف بودم با کتاب هاى سایر ادیان از جمله قرآن نیز آشنا شوم. وقتى قرآن را باز کردم وچشمم به آیه "ذلک الکتاب لا ریب فیه هدى للمتقین" در اول سوره بقره افتاد، از اینکه این کتاب آسمانى با قاطعیت مى گوید همه مى توانند با استفاده از آن هدایت شوند، تکان خوردم وبه این نکته توجه عمیق کردم. از خدا خواستم راه درست را به من بنمایاند وخودم نیز به تحقیق وبحث درباره اسلام پرداختم.

    وی افزود: یک روز که از منزل خارج شده بودم، شخصى را دیدم که عازم مسجد بود. به همراه او به مسجد رفتم وسادگى عجیب مسجد برخلاف کلیسا که پراز عکس و نقاشی است ، مرا مجذوب خود کرد .

    وی که با روزنامه "الشرق الأوسط" در سرزمین منا گفت و گو می کرد ، اظهار داشت: علی رغم فشارهایی که از طرف خانواده وجود داشت، مسلمان شدم وهنگامى که به حج آمدم وبراى اولین بار خانه خدا را زیارت کردم، احساس کردم در بهترین روزهاى زندگى خود به سر مى برم ، به ویژه اینکه مى دانستم مکان هائى را زیارت مى کنم که رسول الله مناسک حج را در آنها انجام داده است.  

    poparyus@gmail.com

    www.masjed-kelisa.blogfa.com



    پدر آریوس ::: جمعه 86/12/17::: ساعت 2:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر

     

    خبرگزاری لاوانگوئاردیای اسپانیا در تیترهای روز 20 فوریه به گزارشی از دو بانوی اسپانایی مسلمان شده پرداخت .

    بانو لائورا دیاز 32 ساله و بانو ماری بورس 27 ساله دو زن تازه مسلمان شده ی اسپانیایی از ایالت خود مختار کاتالونیا در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشتند :

    ما بر پایه ی اعتقادات خود به دین اسلام روی آوردیم و این مسئله در زندگی شخصی و حرفه‌ای ما تاثیر گذار بوده است.

    لائورا دیاز با بیان اینکه اسلام هرگز برایش محدودیتی ایجاد نکرده می گوید : اسلام برای من زندگی جدیدی است و اطمینان دارم که زن در دین اسلام تابع نیست.  جوامع مسیحی و یهودی در جهان وجود دارند که بسیار مرد سالار هستند ، اما در مورد اسلام چشم‌ها بسته شده است.  اسلام زور گویی در مورد مذهب را ممنوع اعلام کرده و من از استقلال کامل برخوردار هستم .

    ماری بورس نیز اظهار داشت : اسلام حقوق بسیاری برای زن در نظر گرفته و ضمن اینکه تفاوت بین زن و مرد قایل شده، اما هرگز زنان را از حقوقشان محروم نکرده است.

    ماری و لائورا می‌گویند که اخیرا زنان بسیاری وجود دارند که در ایالت کاتالونیا اسپانیا به اسلام رو آورده‌اند و به این خاطر تصمیم دارند انجمن زنان مسلمان کاتالان را تشکیل دهند.       

    poparyus@gmail.com

    www.masjed-kelisa.blogfa.com



    پدر آریوس ::: جمعه 86/12/17::: ساعت 1:14 صبح
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 15
    بازدید دیروز: 22
    کل بازدید :369549

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    زمستان 1386 - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    زمستان 1386 - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©