سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند آن است که از فراگیری دانش ملول نگردد . [امام علی علیه السلام]
تاریخ مسیحیت - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • ? حقایق ثبت شده در مورد مسیحیان اولیه

    مسیحیان اولیه نیز مانند رومیها، مردگان خود را در دخمه های زیر زمینی دفن میکردند. در این دخمه ها یک کلیسای کوچک برای اجرای مراسم تدفین وجود داشت. مسیحیان شکنجه شده در این قبرهای تاریک زیر زمینی پنهان میشدند و حتی در آنجا زندگی میکردند. به دلیل آنکه تعداد زیادی از مقدسین در این محلها دفن شده بودند، بسیاری از آنها بعداً تبدیل به مرقد و زیارتگاه شدند.

    ? مسیحیت در اروپا و امپراتوری روم

    بانی انتشار مسیحیت در اروپا پولس بود. این شخص که مسیح را ندیده بود و خود پس از سالها بت پرستی به دین مسیح گرویده بود عقاید مسیحیت را با افکار بت پرستی روم و فلسفه? یونان ممزوج ساخت. پولس رساله های خود را بعد از قرن اول میلادی نگاشت. نوشته های او به خوبی گواهی میدهد که او مسائل دینی را با افکار فلسفی و به ویژه با فلسفه? حلول ممزوج کرده است. او معتقد بود که مسیح در طرف راست خدا نشسته و برای خیرخواهان طلب آمرزش میکند و از خدا می خواهد که کلمه اش را در آنان ساکن گرداند و به آنان نوید میدهد که به زودی، آنگاه که به زمین بازگشت میکند، آنان را به مجد و عظمت خواهد رسانید. از مجموع گفته های او به دست می آید که منتظر بوده مسیح به زودی به زمین بازگشت کند. بزرگترین حادثه ای که در قرن چهارم میلادی اتفاق افتاد، موضوع طرفداری کنستانتین امپراتور روم از مسیحیان در سال ??? میلادی بود.

    این حادثه هر چند به ظاهر برای مسیحیان پیروزی و موفقیتی بزرگ شمرده می شد و پس از آن، حزب مسیحی توانست تنها حزب مقتدر و با نفوذ در دستگاه امپراتوری باشد. دیانت مسیح بر خلاف انتظار مسیحیان متعصب همچنان آلوده به شرکت و آمیخته با افسانه ها و افکار بت پرستی باقی ماند.

    ? کتاب مقدس چیست ؟

    «کتاب مقدس» مرکب از «عهد عتیق» و «عهد جدید» است . عهد عتیق شامل «تورات» و "صحف انبیاًاست . عهد جدید هم که بر روی جلد ترجمه? فارسی آن مینویسند :انجیلِ مقدس خداوند و نجات دهنده? ما، عیسی مسیح، از ?? قسمت تشکیل شده : اناجیل «متی» ،«مرقس»، «لوقاً،»یوحناً و اعمال رسولان و ?? رساله منسوب به پولس و دیگران چون پطرس و یوحنا و غیره است که مجموعاً ?? قسمت میشود.

     



    پدر آریوس ::: جمعه 86/10/7::: ساعت 12:45 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ? تاریخشمار ابتدای مسحیت

     

    *حدود 1000پیش از میلاد

    سلیمان شاه عبرانیان قدیم ، نخستین معبد خدا را در اورشلیم (بیت المقدس) بنا می کند. 

     

    *حدود 165 پیش از میلاد

    اعضای خاندان سرشناس یهودی مکابیان شورش عمدتا موفقیت آمیزی را بر ضد فرمانروایان یونانی مآب سلوکی که در آن هنگام حاکم فلسطین بودند، بر پامی دارند.

     

    *حدود 63 پیش از میلاد

    پمپیوس سردار رومی، زمام بیت المقدس را به دست می گیرد.

     

    *حدود 37 پیش از میلاد تا 4 میلادی

    هرودوس پادشاه متکی بر حمایت رومیان بر بیشتر فلسطین حکم می راند.

     

    * حدود 4 میلادی

    تاریخ تقریبی تولد عیسی مسیح (تصحیح امروزی اشتباهی که راهب مسیحی دونو سیوس اگزیکوس به هنگام طراحی نظام دوره بندی پیش از میلاد – بعد از میلاد در قرن ششم مرتکب شد).

     

    *حدود30 - ?3 میلادی

     عیسی مسیح از سوی مقامات رومی که آموزه های او را تهدیدی علیه خود        می پنداشتند، به اتهام آشوبگری مورد محاکمه قرار گرفته و بنا به عقیده? مسیحیان، مصلوب گردید.

     

    *حدود 36 – 67

    پولس حواری (سن پل) اهل تارسوس، با دیدن صحنه ای در جاده? دمشق، به دین مسیحیت می گرود و مأموریت خود را برای تبلیغ و مسیحی کردن غیر یهودیان، آغاز میکند. او متوجه حکمت هدایت کافران(یر یهودیان) ونیز یهودیان به این عقیده می شود که عیسی پسر خداست.

     

    *در حدود?? میلادی

    پیتر (پطرس قدیس)، که برای قرنهای متمادی به عنوان اولین پاپ، مقام او را جشن میگیرند، اولین جامعه? مسیحی را در رم بنیانگذاری میکند.

    *در حدود?? میلادی

    مسیحیان به خاطر آتش سوزی شهر رم مورد اتهام قرار گرفتند. امپراتور نرون طی تلاشی برای بدست آوردن مجدد محبوبیت خود، آنها را مورد شکنجه و آزار قرار میدهد.این نخستین پیگرد و آزار مسیحیان است،  پیتر مقدس در این زمان کشته میشود.

     

    *حدود 65 – 100 

    چهار انجیل اصلی که بعد ها در «عهد جدید» پذیرفته شد، عمدتا گردآوری می شوند، اما در این زمان ناشناخته باقی می مانند.

     

    * حدود?? میلادی

    رومیها اورشیلم (بیت المقدس) را بعد از شورش یهودیان بر علیه حکومت آنها، شدیداً تخریب میکنند. بسیاری از یهودیان از اورشلیم اخراج میشوند. مسیحیان در این شورش بر علیه رومیان شرکت نمیکنند. رم به مرکز حرکتهای رو به رشد مسیحی تبدیل میشود.

     

    * حدود 98 – 117

    فرمانروایی ترایانوس، امپراطور روم که سیاستش در مورد مسیحیان کم و بیش متداول شد: «به آنها آسیبی نرسانید اما اگر بازداشت شدند و حاضر نشدند ایمان مسیحی خود را انکار کنند، آنها را مجازات کنید».

     

    * حدود 140 میلادی

    پیشوایان مسیحی شروع به نگارش دفاعیه ها، گزاره هایی در توضیح و دفاع از عقاید مسیحی، می کنند

     

    * حدود 160 میلادی

    تولد ترتولیانوس که نخستین دفاعیه را (به جای یونانی ) به لاتین می نویسد.

     

    * حدود 270 میلادی

    جنبش مسیحی رهبانی( که در آن افراد دلبستگی و اخلاص خود را به خدا با گوشه نشین و راهب شدن نشان می دهند) در مقیاسی کوچک آغاز می شود. در این جنبش در قرن چهارم گسترش زیادی پیدا می کند.

     

    * حدود 303 – 311 میلادی

    مسیحیان مورد گسترده ترین و وحشیانه ترین پیگرد و آزارها قرار می گیرند ،که گالریوس، امپراتور شرقی، آغازگر آن است.

     

    *در حدود ??? میلادی

    جوامع مسیحی در اطراف مدیترانه به صورت گروههایی جمع شده و از آنجا تا بریتانیا و دره? نیل در مصر، رفتند.

     

    * حدود ?12 میلادی

    امپراتور کنستانتین اول در میلویوس پونس (پلی بر رود تیبر نزدیک شهر روم) بر رقیب اصلی اش پیروزی خیره کننده ای به دست می آوردکه به او در غرب اقتدار کامل     می بخشد.

     

    * حدود ???  میلادی

    به سبب پشتیبانی امپراتور کنستانتین، مسیحیت خیلی سریع به قویترین مذهب در امپراتوری روم تبدیل شد.

     

    *در حدود 320 میلادی

    نخستین نمونه کلیسای بازیلیک پطرس قدیس در رم احداث می شود.

     

    * حدود 325 میلادی

    اولین گردهمایی اسقف های سراسر حوزه مدیترانه ، برای تبیین عقاید مسیحیت و سازماندهی جامعه? مسیحیت، در نیقیه در آسیای صغیر، تشکیل شد.اینان گرد هم آمدند و در برابر پیروان آریوس، مسیحیانی که معتقدند عیسی مؤخر و پایین تر از خداست موضع رسمی گرفتند . مجموعه ای از جملات اعتقادی مسیحیان در این شورا نوشته می شوداین اعتقاد نامه با اضافات چندی که بعد ها به آن افزوده شد به اعتقاد نامه? نیسن یا نیقیه معروف شد.

     

    * حدود ???  میلادی

    روم جدید در بیزانس توسط کنستانتین، تأسیس شده و دوباره به کنستانتینوپول (بعداً استانبول)، نامگذاری شده وبه عنوان پایتخت امپراتوری مسیحیت، ساخته میشود.

    * حدود ?54- 430 میلادی

    زندگی آوگوستینوس قدیس روحانی برجسته مسیحی که دو کتاب اعترافات و مدینه الاهی او بعدها بر تفکر مسیحی سده های میانه و اوایل دوران مدرن تاثیر عمیقی بر جا گذاشت.

    * حدود ?61- 363  میلادی

    فرمانروایی یولیانوس، آخرین امپراطور مشرک که تلاش می کند جلوی رشد اقتدار سیاسی و معنوی مسیحیان را در امپراطوری روم بگیرد اما موفق نمی شود.

     

    * حدود ?79 ـ ??5   میلادی

    در طول حکومت امپراتور تئودوسیوس، مسیحیت به صورت دین رسمی امپراتوری روم در میآید. ادیان غیر مسیحی ،کافرو بدعت گذاری در مسیحیت (افکار مخالف دیدگاههای کلیسا) غیر قانونی اعلام میشود. هر چند اکثر کافران (غیر مسیحیان) به رعایت معتقدات خود در خفا ادامه می دهند.

     

    * حدود 420  میلادی

    مرگ هیرونوموس (جروم قدیس) نویسنده و متفکر بزرگ مسیحی که ترجمه لاتینی انجیل به قلم او بعد ها متداول شد.

    * حدود 476  میلادی

    امپراتوری روم غربی پس از بیش از یک قرن زوال سیاسی، اقتصادی و نظامی سقوط می کند. برخی از اقوام ژرمن، از جمله گوت ها، که بر سرزمین های آن تسلط یافته اند ، تاکنون دیگر مسیحی شده اند دیگران نیز در سده های آتی چنین خواهد شد.

     

    * حدود 496  میلادی

    کلوویس، پادشاه فرانک ها در روز کریسمس مسیحی می شود.

     

    * حدود 529  میلادی

    بندیکتوس راهب ایتالیایی و مؤسس فرقه ی بندیکتیان صومعه ای را در مونته کاسینو(در غرب ایتالیا) تاسیس می کند قواعدی که او وضع می کند برای صومعه ها در سرتاسر اروپای غربی به یک الگو تبدیل می شود.

     

    * حدود 540 - 604 میلادی

    زندگی پاپ گرگوریوس اول، که کار سازماندهی و نوشته هایش به پی ریزی و موفقیت نظام پاپی در قرون وسطی کمک می کند.

     

    * حدود 563  میلادی

    یک راهب ایرلندی به نام کولومبا شروع به هدایت اسکاتلندی ها به دین مسیح می کند.

     

    * حدود 596  میلادی

    گرگوریوس هیئتی را به انگلستان می فرستدتا اسقف ها را آموزش دهند و کافران بربر محلی را هدایت کنند این تلاش سرانجام به رشد کلیسای انگلستان، یکی از دژ های بزرگ مسیحیت اروپایی منتهی می شود.

     



    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/10/4::: ساعت 8:48 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 9
    بازدید دیروز: 3
    کل بازدید :369641

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    تاریخ مسیحیت - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    تاریخ مسیحیت - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©