سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، هرگاه بنده ای را دوستبدارد و او اندکْ کار خیری انجام دهد، در برابر آن اندک، به اوپاداشِ بسیار می دهد و دادن پاداش بسیار در برابر کارِ اندک، براو سنگین نمی آید . [امام صادق علیه السلام]
رفتار و منش پیامبراسلام (ص) الگوی روشن - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  

    راسموسن که در حال حاضر کشیش کلیسای پروتستان دانمارک است این مطلب را روز یکشنبه در کنفرانس بین‌المللی "معرفی شخصیت و اندیشه‌های پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)" اعلام کرد.

    وی افزود : رفتار پیامبر اسلام (ص) نشان می‌دهد که چگونه ما باید با افراد دیگر برخورد کنیم.

    این محقق دانمارکی که ‪ ۳۰‬سال در رابطه با دین اسلام تحقیق کرده است ادامه داد : پیامبر اسلام (ص) علاوه بر اینکه با افراد شرور در جامعه مقابله می‌کرد، اما در عین حال به‌ عنوان یک شخص مسوولیت پذیر خود را در قبال آنها مسوول می‌دانست.

    راسموسن که در حال حاضر مدیریت مرکز تحقیقات اسلام مسیحیت در کپنهاک را برعهده دارد ، افزود : از سوی دیگر بین مذهب شیعه و مسیحیت نیز مسایل مشترک بسیاری وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به موضوع تلاش و مجاهدت انسانهای خوب نظیر امام حسین(ع) در راه عظمت الهی اشاره کرد.

    این محقق دانمارکی در رابطه با موضوع انتشار کاریکاتورهای ضد اسلامی نیز گفت : متاسفانه جامعه دانمارک شناخت درستی از اسلام و معتقدات مسلمانان ندارد ، زیرا همواره آنها را با معیارهای دنیای مسیحیت مورد توجه قرار می دهد، این درحالی است که جامعه غرب باید مسلمانان و معتقدات آنها را با معیارهای اسلامی مورد توجه قرار دهد.

    وی ادامه داد : تنها با شناخت صحیح و درست از اسلام و اعتقادات مسلمانان است که دنیای غرب می‌تواند رفتاری معقول و همراه با گفت و گوهای سازنده با جهان اسلام داشته باشد.

    راسموسن در عین حال از سیاستمداران کشور خود به دلیل ارایه نکردن طرح‌های مناسب برای جذب مسلمانان در جامعه دانمارک انتقاد کرد و افزود : دولت نه تنها در این زمینه موفق نبوده ، بلکه حتی سیاستمداران ما لوایح و قوانین لازم را نیز در این زمینه تهیه نکرده‌اند.

    این محقق و اسلام‌شناس غربی اضافه کرد : از سوی دیگر دانمارک در رابطه با بحرانی که اخیرا بر سر انتشار کاریکاتورها ایجاد شد ، باید روابط خود را بار دیگر با مسلمانان و کشورهای اسلامی احیا کند.

    کنفرانس بین‌المللی معرفی شخصیت و اندیشه‌های نبی مکرم اسلام (ص) روز یکشنبه و همزمان با سالروز ولادت حضرت ختمی مرتبت، در شهر کپنهاک پایتخت دانمارک برپا شده بود.

    در این همایش یک روزه که همزمان با نام‌گذاری سال پیامبر اعظم (ص) برپا شد، اندیشمندان و متفکرانی از کشورهای مختلف جهان از جمله انگلیس، اتریش، دانمارک و ایران درباره ابعاد شخصیت و جایگاه رفیع رسول مکرم اسلام (ص) سخنرانی کردند.

    در این کنفرانس که توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و در مرکز مطالعات بین‌المللی این کشور در کپنهاک برگزار شد، اندیشمندان و علمای مسلمان، مسیحی و سایر ادیان الهی مقیم دانمارک به همراه شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این کشور بهمراه سفرا و نمایندگان سفارت‌خانه‌های خارجی در دانمارک از جمله سفرا و نمایندگان کشورهای اسلامی حضور داشتند.

    "حجت‌الاسلام احمد واعظی" و "حسن رحیم‌پور ازغدی" از جمله اندیشمندان ایرانی حاضر در این همایش بودند.

    منبع: http://www.kelisa-masjed.blogfa.com



    پدر آریوس ::: چهارشنبه 86/5/24::: ساعت 4:1 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 23
    بازدید دیروز: 3
    کل بازدید :369655

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    رفتار و منش پیامبراسلام (ص) الگوی روشن - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    رفتار و منش پیامبراسلام (ص) الگوی روشن - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©