سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ مردم نزد خداوند در روز قیامت و آن که [از دیگران] به خدا نزدیکتر است ، پیشوای دادگر است. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
سلمان شدن خانمی فیلیپینی - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • به سوی آسمان ...

    اشهد ان لا اله الا الله، اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان علیا ولی الله؛ فاطمه دختر جوان مسیحی در حالی این جملات رو ادا می کرد که اشک از چشمان خودش و حاضران جاری بود.


    سال گذشته در هفته وحدت او با تشرف به تشیع اسم خود را در جمع عاشقان مولی علی(ع) ثبت کرد. او عامل اصلی گرایشش از مسیحیت به تشیع را راهنمایی های دختر عموی خود که چند سال فبل به تشیع مشرف شده می داند.لیلا دختر عموی فاطمه هم اکنون در حال ورود به چهل سالگی ست و همراه خانواده پنج نفره اش در یکی از کشورهای همسایه اقامت دارد. درسن بیست و چهار سالگی هنگامی که از فیلپین برای کار به این کشور آمده بود با همسر شیعه خود آشنا شده و ازدواج کرده است. بقیه ماجرا را از زبان لیلا می خوانیم:اطلاعات من از اسلام در حد شنیده هایم از دوستانم بود تقریبا تمام اطرافیانم مسلمانان را به چشم افرادی تروریست خشن و دور از آداب می دیدند و بسیار به من توصیه می کردند اصلا تماس مستقیمی با آنان نداشته باشم.تا چند ماه بعد از ازدواج هنوز بر مذهب خود باقی بودم اما مشاهده حالات همسرم در نماز و مطالبی که کم و بیش از اسلام می شنیدم در ذهن من سولات بسیاری را ایجاد کرد. رفته رفته با خانمهای فیلیپینی مسلمانی آشنا شدم که اکثرا اهل سنت بودند و در عرض یک ماه کاملانظرم به اسلام عوض شد در کلاس های عقایدی دوستانم شرکت کردم و رفته رفته عاشق اسلام شدم. همسرم سعی می کرد که ذهن من به اختلافات تشیع و تسنن مشغول نشود اما در جمع دوستان سنی دیدم که آنها با تمسخر از شیعیان یاد می کنند و حس کنجکاوی ام بر انگیخته شد و اینگونه مشغول به مطالعه کتابهایی در مورد تشیع که از ایران تهیه می کردم شدم. اما این کافی نبود برای اینکه از راه دور نشوم به نماز خیلی اهمیت می دادم و در واقع کار روزمره ام عبادت و مطالعه بود. در عرض یک ماه متوجه شدم طی این چند وقت اصلا اطلاعاتی از اهل بیت نداشه ام و تازه به سرچشمه رسیده ام. و نقطه عطف انقلاب درونی ام به آشناییم با واقعه کربلا بر می گردد احوالی بمن دست داد که توصیفش در گفتار و نوشتار بسیار مشکل است بخصوص روایت علی اصغر امام حسین (ع) بسیار من رو تحت تاثیر قرار داد و طی مدت کوتاهی بنده اشهد ان علیا ولی الله رو بزبان آوردم و این رو جز لطف الهی نمی دانم.

    لیلا همچنین در مورد وضعیت پوشش خود فبل و بعد از تشرف به اسلام می گوید:

    قبل از تشرف عقیده ای به حجاب نداشته و هیچ محدودیتی در انتخاب پوشش نداشتم؛ اما در فاصله ازدواج تا تشرفم به خاطر علایقه همسرم از حجابی نصفه و نیمه ! استفاده می کردم اما با اشنایی با اسلام در درجه اول فقط به خاطر اینکه دستور اسلام بود مقید به حجاب شدم اما کم کم حس عجیب در من ایجاد شد: احساس عزت و امنیت. بنظر من بد حجابی معنا ندارد یعنی انسان باید با دلیل کامل بالاخره انتخاب خود را بکند بد حجابی نوعی تردید در انسان ایجاد می کند و به نوعی به انسان امکان تشخیص تفاوت بین حجاب و بی حجابی و فواید حجاب در سطح اجتماع را نمی دهد.

    قبل از تشرف عقیده ای به حجاب نداشته و هیچ محدودیتی در انتخاب پوشش نداشتم؛ اما در فاصله ازدواج تا تشرفم به خاطر علاقه همسرم از حجابی نصفه و نیمه ! استفاده می کردم اما با آشنایی با اسلام در درجه اول فقط به خاطر اینکه دستور اسلام بود مقید به حجاب شدم اما کم کم حس عجیبی در من ایجاد شد: احساس عزت و امنیت. بنظر من بد حجابی معنا ندارد یعنی انسان باید با دلیل کامل بالاخره انتخاب خود را بکند بد حجابی نوعی تردید در انسان ایجاد می کند و به نوعی به انسان امکان تشخیص تفاوت بین حجاب و بی حجابی و فواید حجاب در سطح اجتماع را نمی دهد.

    لیلا دو۳ سال پیش مبتلا به سرطان سینه شد طوری که بعد ار هفت عمل جراحی از طرف متخصصین جواب شد و به علت استفاده از داروهای قوی دچار ضعف جسمانی شدید شد لیلا وقتی از آن زمان یاد می کند می گوید حس می کردم در اثر یک گناه یا اشتباه به این مریضی مبتلا شدم به همین جهت در رفتار خودم خیلی دقیق شدم متوجه شدم تا ان زمان تمامی عادات قبل از تحولم را ترک کرده بودم غیر از تماشای یک شبکه تلویزیونی فیلیپین با خودم گفتم این شاید یک زنگ خطره و بین خودم و خدا عهد کردم این عادت را کنار بگذارم و سال پیش عازم سوریه شدم با دلی بسیار شکسته در حالیکه غیر از این سرطان از بیماری صعب العلاج دیگری هم رنج می بردم بعد از اولین زیارت با کمال تعجب دیدم که هیچ اثری از بیماری در وجودم نیست و بعد از تست مجدد سرطان متعجب تر شدم که دیگر اثری از سرطان هم در وجودم باقی نمانده بود و من دوباره به زندگی عادی بازگشتم و همه این ها را جز معجزه نمیبینم.

    لیلا بعد از تشرف به اسلام وسیله ای شد برای گرویدن خانواده پدری و دوساتش به تشیع. او هم اکنون هم مشغول ارایه دروس عقیدتی برای تازه مسلمانان فیلیپینی ست.

    و اما حرف آسمانیان: کاش ما به عنوان بچه مسلمون و رهرو خاندان پیامبر (ص) کمی در دین خودمون عمیق می شیم و به جای یه دین موروثی پایه های قدرتمند اعتقادی رو در وجودمون می ساختیم، تا با یه شبهه و سوال مغالطه آمیز سست نمی شدیم.

    آسمانیان برای چنین هدفی در خدمت شماست. برای این خانواده محترم و دیگر مشرف شدگان به دین مبین اسلام آرزوی موفقیت داریم.

    سایت آسمانیان

    منبع: http://www.kelisa-masjed.blogfa.com



    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/3/22::: ساعت 1:38 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 3
    بازدید دیروز: 24
    کل بازدید :369659

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    سلمان شدن خانمی فیلیپینی - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    سلمان شدن خانمی فیلیپینی - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©