سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را گفتند خردمند را براى ما بستاى فرمود : ] خردمند آن بود که هر چیزى را به جاى خود نهد . [ پس او را گفتند نادان را براى ما وصف کن ، گفت : ] وصف کردم . معنى آن این است که نادان آن بود که هر چیز را بدانجا که باید ننهد ، پس گویى ترک وصف ، او را وصف کردن است چه رفتارش مخالف خردمند بودن است . ] [نهج البلاغه]
کتاب «اسلام در بریتانیا» - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • کتاب «اسلام در بریتانیا»

    کتاب "اسلام در بریتانیا" تألیف دکتر محمدصادق کرباسی از سوی انتشارات بیت العلم نابهین بیروت در 80 صفحه منتشر شد. به گزارش سرویس خبر کتابنامه به نقل از میدل ایست آنلاین، دکتر محمدصادق کرباسی نویسنده عراقی ساکن لبنان در این کتاب به روابط تاریخی بریتانیا و جهان اسلام اشاره می کند.

    نویسنده در کتاب "اسلام در بریتانیا" به تنشهای فکری و عقیده ای میان جهان اسلام و امپراطوری بریتانیا می پردازد و می گوید: کم نیستند کسانی که به اهمیت اسلام و تمدن اسلام در جامعه غربی تأکید می کنند. تأثیر مثبتی که این فرهنگ بر فرهنگ غربی گذاشته بر کسی پوشیده نیست.

    نویسنده اشاره می کند که پس از اشغال کشورهای اسلامی و غیر اسلامی از سوی بریتانیا، مسلمانان در این کشورها افقهای جدیدی را با آموزش دین اسلام گشودند که ضمن مطالعه کتابهای اسلامی به ترویج این دین اقدام کردند.

    محمدصادق کرباسی در ادامه به چگونگی توزیع مسلمانان در بریتانیا اشاره می کند و می آورد که حدود 30 درصد از جمعیت 5 میلیونی مسلمانان بریتانیا شیعه هستند و در ادامه به چگونگی ورود اسلام به بریتانیا از طرق مختلف چون سفر، آموزش زبان عربی، اطلاع از اسلام، مطالعه کتاب و دیگر راهها اشاره می کند.

    این کتاب دومین کتاب از سلسله کتابهای اسلام در جهان است که پیش از این کتاب " اسلام در اسپانیا" از همین نویسنده منتشر شده بود.

    کتاب و نشر / دین

     

    poparyus@gmail.com

    www.masjed-kelisa.blogfa.com



    پدر آریوس ::: جمعه 86/12/17::: ساعت 2:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 3
    بازدید دیروز: 9
    کل بازدید :369103

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    کتاب «اسلام در بریتانیا» - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    کتاب «اسلام در بریتانیا» - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©