سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر دوستی ای که جز بر راه خدا استوار باشد، گمراهی است و اعتماد بر آن، محال . [امام علی علیه السلام]
مبارزه برای تسلیم - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • مبارزه برای تسلیم

     

    در حال حاضر، اسلام سریع‌ترین اعتقاد در حال گسترش در آمریکا محسوب می‌شود به طوری که هر روز در نقاط مختلف این کشور، فردی غریبه بدون اطلاع از اطرافیان مخالف این دین شهادتین می‌گوید و بر یگانگی خداوند زمین و آسمان و رسالت آخرین پیامبرش گواهی داده

    تا این اتفاق هر روزه در گوشه و کنار این کشور، شکست بزرگی برای بزرگترین سرمایه‌گذار علیه اسلام محسوب شود.

    این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تمام غول‌های رسانه‌ای، اسلام را دین نفرت و خشونت و دین اختصاصی! جهان سوم معرفی می‌کنند. و جالب‌تر اینجاست که این رویه بدون طرح و نقشه‌ی قبلی و بدون حمایت از سوی سازمان خاصی صورت می‌گیرد و اگرچه تبلیغات اسلامی می‌تواند عامل موثری در پذیرش این دین باشد؛ ولی بی‌شک مهمترین دلیل این موفقیت همان فطرت الهی بشر است، چرا که تلاش سازمان‌های اسلامی در مقابل مبلغان و فراماسونری‌های مسیحی حرکت ناچیزی است.

    هرچند مسلمانان از این اتفاق خوشحال هستند ولی سوال مهم‌تر آن است که چه چیزی باعث می‌شود تمام موانع برای رسیدن به این دین پشت سر گذاشته شود. چه چیزی باعث راهنمایی و تغییر روش زندگی مردمی می‌شود که تا دیروز نوعی دیگر زندگی می‌کردند. و مهم‌تر از آن، پاسخ به سوءظن و تبلیغات منفی رسانه‌های غربی است.

    شاید همانطور که عنوان کتاب جفری لانگ "مبارزه برای تسلیم" پیشنهاد می‌کند؛ چیزی برای توضیح روشن این اتفاق وجود ندارد. "جفری" نویسنده‌ای است که در جایگاه یک فارغ‌التحصیل مدارس مذهبی کاتولیک، دین فعلی مسیحیت را دینی پر از تحریف و دروغ می‌یابد و حتی در بعضی موارد وجود خدا را منکر می‌شود.

    وی اول بار در یک کنفرانس ریاضی در سانفرانسیسکو، "محمود قندیل" یکی از دانشجویان بورسیه‌ی عربستان را ملاقات می‌کند. وقتی لانگ درباره مسئله‌ای پزشکی از قندیل سوالی می‌پرسد، وی به صراحت و با اعتقاد خاصی جواب سوال او را به زبان انگلیسی می‌دهد، مباحثه طولانی می‌شود و استاد دانشگاه نیز به جمع آنها اضافه می‌شود و بعد از مباحثات علمی چند کتاب اسلامی همراه یک جلد قرآن مجید به استاد هدیه می‌دهد. لانگ هم قرآنی هدیه می‌گیرد و بعد از خواندن قرآن به سادگی مسیر خود را به سوی نمازخانه دانشگاه پیدا می‌کند و همراه دیگر دانشجویان بدون هیچ مبارزه‌ای، تسلیم قوانین و دستورات الهی می‌شود. او توسط قرآن مغلوب می‌شود و شکست خود را در دو فصل اول کتاب "تسلیم شدن در مقابل خداوند" و یک پیروزی می‌نامد.

    وی در دو فصل اول کتابش با زبانی ساده این مبارزه را برای مخاطب غربی ترسیم می‌کند و از قدرت لایزال خداوندی صحبت می‌کند: "نقاش‌ها می‌توانند چشم‌هایی در تصویر صورتک‌های خود بکشند که شما را از مکانی به مکان دیگر راهنمایی کند، ولی کدام نویسنده پیدا می‌شود تا بتواند در قالب کتابی فراز و نشیب زندگی و گذشته و آینده انسان‌ها را پیش‌بینی کند؟ در خطوط قرآن تمام افکار و نظریات من به سادگی جواب داده شد و چگونه نویسنده‌ای می‌تواند نوشته‌های مرا قبل از خلق آنها بخواند؟"

    لانگ که قبل از این به تمام گفته‌های مبهم کتاب مقدس مسیحیان درباره‌ی علم و امور دنیوی و اخروی آگاه است؛ در مقایسه‌ی قرآن با انجیل به روشنی آیات قرآن شهادت می‌دهد و وقتی مدتی از اقامه‌ی نمازهای روزانه‌اش می‌گذرد، حقایقی تازه از زیبایی و مزایای معنوی نماز قبل از طلوع آفتاب کشف می‌کند و آن را به ترک دنیا قبل از پیدایش آن، همراه فرشتگان برای ستایش خدا تشبیه می‌کند (کنایه از روز و ناپدید شدن شب) و وقتی منتقدان زبان‌ عربی اسلام می‌پرسند: "خواندن خدا با زبان بیگانه و عربی چگونه حالتی است؟" جواب می‌دهد: "چطور یک کودک وقتی صدای مادرش را می‌شنود و آرام می‌شود، شما از این حالت تعجب نمی‌کنید؛ ولی وقتی به زبان خداوند حرف می‌زنیم، شکایت دارید؟"

    تنها ضعف عمده‌ی این کتاب، در بیان نامناسب شخصیت پیامبر(ص) و هدف ارسال پیامبران است که البته خود مبحثی پیچیده محسوب می‌شود. وی با استناد به احادیث نقل شده از علمای اهل سنت و نقل قول‌های طولانی از شرق شناسان معروف، در معرفی پیامبر اکرم(ص) تنها به مهربانی و دلسوزی پیام آور خدا اشاره می‌کند و در واقع علی‌رغم ابراز علاقه و ارادات خود به پیامبر(ص) در این بحث، مانند نابینایان، کورمال کورمال به دنبال روشنایی می‌گردد.

    او حرف‌هایی درباره‌ی پیامبر(ص) شنیده، ولی معانی دقیق آن را هنوز درک نمی‌کند. یاران پیامبر و محبت آنها را نسبت به نبی اکرم بیان می‌کند؛ ولی علت این محبت و عشق را بیان نمی‌کند و به عبارت دیگر نمی‌تواند بیان کند. به هر حال نوشتن چنین اثری برای یک تازه مسلمان و معرفی اسلام برای مخاطبان غربی، با ارزش است. و واضح است که این نویسنده تازه مسلمان باید راه درازی برای کشف حقایق بیشتر درباره دین مبین اسلام و مبارزه برای تسلیم نه مبارزه با تسلیم را باید طی کند.

    نوشته: محمد حسنلو

    کتاب نیوز

     http://www.kelisa-masjed.blogfa.com



    پدر آریوس ::: شنبه 86/11/13::: ساعت 10:40 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 25
    بازدید دیروز: 9
    کل بازدید :369125

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مبارزه برای تسلیم - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    مبارزه برای تسلیم - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©