سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس به جستجوی دانش برخیزد، فرشتگان بر وی سایه اندازند و در معیشتش برکت حاصل می شود و از روزی او کم نمی گردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بابانوئل اردنی در کنار ماهیها - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • بابانوئل اردنی در کنار ماهیها
    گروهی از غواصان اردنی با لباس سنتی بابا نوئل امسال برای دومین سال پیاپی در خلیج عقبه زیر آبها می‌روند تا کریسمس و میلاد حضرت عیسی بن مریم (ع) را در کنار ماهیها و مرجانها با عکسهای یادگاری جشن بگیرند.

    به گزارش راه مسیح به نقل از  الغد، امسال برای دومین سال پیاپی است که غواصان اردنی به شیوه خود به زیر آبهای خلیج عقبه ( جنوب غربی اردن) می‌روند و لباس سنتی بابا نوئل را به مناسبت عید کریسمس و میلاد حضرت مسیح (ع) بر تن می‌کنند و عکسهای یادگاری در اعماق دریا می‌اندازند. این گروه به نام گروه " بابا نوئل غواص" هستند که زیر آبها در کنار مرجانها و ماهیهای رنگی عکس می‌گیرند.

    در شهر عقبه ( جنوب غربی اردن) درخت کریسمس در اماکن عمومی قرار داده شده است، به ویژه در اماکن گردشگری و هتلهای 5 ستاره. برخی از خانه ها نیز دهها چراغ به این مناسبت آویزان می‌کنند. بازارها بسیار مزدحم است و گروههای مسیحی به این مناسبت خرید می‌کنند و صدای سرود و ترنم ترانه نیز در جوی حاکی از شادی و سرور در بازارها به گوش می‌رسد.

    عید کریسمس و آغاز سال نوی مسیحی در افزایش گردشگر به این کشور تأثیر فراوانی داشته است، به طوری که اروپاییان بیشترین گردشگران به این منطقه هستند و در سال گذشته تعداد آنها به بیش از 600 هزار نفر رسید.

    هتلها نیز افزایش آمار گردشگران و اسکان در هتلها را در عید قربان عید میلاد مسیح (ع) قابل توجه اعلام کردند.

    مسیحیان به منظور زنده نگهداشتن یاد حضرت عیسی مراسم خاصی برگزار می‌کنند. آنها ضمن تزئین درخت کریسمس و خرید شیرینی و لباسهای جدید، خانه های خود را نیز برای استقبال از مهمانان و ضیافتهای مختلف برای شب عید آماده می‌کنند.

    مسیحیان این روز را که روز میلاد حضرت عیسی، رسول محبت و صلح است، جشن می‌گیرند تا آموزه های دینی و تعالیم مسیح چون محبت به مردم بدون تبعیض، تواضع، عدل و انصاف را یادآوری کنند، زیرا این جشنها بدون یادآوری این آموزه ها امکانپذیر نیست.

    همزمانی دو عید مسلمانان عید قربان و عید مسیحیان میلاد حضرت عیسی بن مریم (ع) و بازگشت زائران خانه خدا منجر شده است تا صدای تبریک و خیر مقدم بسیار شنیده شود.

    البته افزایش قیمتها در این ایام بسیار چشمگیر است، به‌ طوری ‌که یکی از مسیحیان اردن می‌گوید: در این موقع قیمت کالاها افزایش بسیاری می‌یابد. همچنین قیمت ادوات تزئینی عید 10 درصد و چراغها و لامپها تا 30 درصد افزایش یافته است.




    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 11:14 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 6
    بازدید دیروز: 30
    کل بازدید :369136

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    بابانوئل اردنی در کنار ماهیها - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    بابانوئل اردنی در کنار ماهیها - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©