سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس که در آسمان و زمین است، حتی ماهیان دریا، برای جویای دانش آمرزش می طلبند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
کریسمس در کویت؛ تأکید بر احترام و اشاعه صلح جهانی - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • کریسمس در کویت؛ تأکید بر احترام و اشاعه صلح جهانی

    به گزارش راه مسیح به نقل از خبرگزاری مهر: مسیحیان کویت مانند مسیحیان کشورهای دیگر آغاز سال نوی میلادی را جشن می‌گیرند و همزمانی کریسمس با عید قربان را عاملی برای تأکید بر احترام به دیگری و اشاعه صلح جهانی و تسامح می‌دانند.

    به مناسبت آغاز سال نوی میلادی، کلیساهای سراسر جهان، همچنین کلیساهای کویت مراسم جشن برگزار می کنند  چرا که این ایام فرصتی برای گفتگو و ارتباط آزاد با یکدیگر را فراهم می‌کند. آنها معتقدند که اگرچه مصائب بسیاری در جهان به علت درگیری، جنگ و تفرقه میان مردم وجود دارد، اما کلیساها سعی می‌کنند این ایام را که با عید قربان همزمان شده جشن گرفته، به انسانها احترام گذاشته و صلح را در جهان اشاعه دهند.

     

    مسیحیان این کشور معتقدند که همزمانی عید قربان مسلمانان و آغاز سال نوی میلادی زمینه ای برای احترام به دیگران را فراهم می‌کند و صلح را میان بشر اشاعه می‌دهد و عاملی است تا مسیحیان بتوانند در کنار مسلمانان به صورت مسالمت آمیز زندگی کنند، از این رو اهانت به هیچ یک از ادیان را مجاز ندانسته و آن را محکوم می‌شمارند.

     

    اقلیت مسلمان کویت حدود 300 هزار نفر هستند که رابطه خوبی با جامعه مدنی این کشور و با مسئولان آن دارند. به همین علت آنها در کلیساها و اماکن عبادی می‌توانند مناسک دینی و شعائر خود را با آزادی کامل برگزار کنند. به ویژه اینکه شب کریسمس را می توانند در بزرگترین کلیسای کاتولیک در پایتخت کویت جشن گرفته و برنامه های خاص این ایام را برگزار کنند.

     

    اما آنچه که در این میان در همه مناطق و در کویت نیز دیده می‌شود، افزایش قیمت کالاها و خوراکیها با نزدیک شدن به آغاز سال نوی میلادی است، به‌ طوری ‌که چند روز پیش از کریسمس بازارها با ازدحام جمعیت رو به رو بوده و خرید در این روزها بسیار به چشم می‌خورد.

     

    خرید شیرینی، لباس برای کودکان، همچنین خرید بابانوئول و درخت کریسمس که سمبل آغاز سال نوی میلادی است، شکل بسیار زیبایی به بازارها داده است و مردم سعی می‌کنند این وسایل را به همراه وسایل تزئینی چون کاغذهای رنگی و لامپهای کوچک و بزرگ بخرند و به خانه‌های خود برند.

     

    خرید کردن برای اقوام و آشنایان نیز در این روزها بسیار است، چرا که هدیه دادن و هدیه گرفتن و دید و بازدید از رسوم مسیحیان کویت به شمار می‌رود. خرید انواع کارتهای تبریک برای تبریک سال نوی میلادی و کریسمس به رنگ قرمز بسیار است.

     

    کشیش امانوئل غریب از کشیشان کلیسای انگلیکن کویت تصریح کرد: همزمانی عید قربان و عید کریسمس را هم به مسلمانان و هم به مسیحیان تبریک می‌گویم. امیدوارم این مناسبتها عاملی برای ارتباط بیشتر و تعمیق صلح اجتماعی در کویت باشد.

     

    میلاد رفعت کانادایی مقیم کویت اظهار داشت: عید در کانادا با عید در کویت هیچ فرقی نمی‌کند، همه رسوم و وسایل عید که در کانادا دیده می‌شود در کویت هم وجود دارد و این نشانه تسامح و صلح میان ادیان به شمار می‌رود.

     

    با شروع سال نوی میلادی مسیحیان به خیابانها و اماکن گردشگری رفته و از تعطیلات این روز برای تفریح استفاده می‌کنند.

     



    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 11:14 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 55
    بازدید دیروز: 47
    کل بازدید :369758

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    کریسمس در کویت؛ تأکید بر احترام و اشاعه صلح جهانی - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    کریسمس در کویت؛ تأکید بر احترام و اشاعه صلح جهانی - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©