سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، تباه کردن مال، پرسش بسیار، و قیل و قال را دوست ندارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
مالزی و پدیده ای به نام رجعت از دین - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • مالزی و پدیده ای به نام رجعت از دین

    آزادی دین در مالزی و گستردگی ادیان دراین کشور باعث شده که اتفاقاتی به وقوع بپیوندد که از قبل پیش بینی نشده است و این امر دولتمردان و مسولان دولتی و دینی را در مقابل پرسش های بی پایان مردم قرار می دهد.

    به گزارش راه مسیح به نقل از فارس ، طی سالهای استقلال مالزی دولتمردان این کشور دریافته اند که تنها راه حفظ استقلال کشور اتحاد مردم است و این درحالی است که مردم این کشور از مجموعه ای گسترده از ادیان و نژادها و مذاهب مختلف تشکیل شده اند.

    گسترش مدارس ملی که در آن هندو و مسلمان و مسیحی و سیک و دیگر ادیان با یکدیگر در سر یک کلاس حاضر می شوند و در کارهای گروهی و تغذیه یکدیگر شریک می شوند باعث شده تا به نوعی قرابت و نزدیکی در نزد بسیاری از نژادها و ادیان مختلف به وجود آید.

    اگرچه در این میان هر گروه سعی می کند بنا به توصیه های مذهبی و دینی خود عمل نماید و حدود خود را رعایت نماید.

    در این بین بسیارند خانواده هایی بودایی که فرزندی هندو دارند یا هندوهایی که با مسیحی ازدواج نموده اند و یا خانواده مسیحی که پسر آنها در صدد ازدواج با یک دختر مسلمان و تغییر دین از مسیحیت به اسلام است.

    برخی نیز سرگردان در میان این ادیان هنوز دین و مذهبی را برای خود انتخاب ننموده اند. زرتشتیان ایرانی که به زبان هندی صحبت می کنند و از هند به مالزی آمده اند یا بهایی هایی که در این کشور به انتشار دین خود مشغول هستند نیز اقلیت هایی هستند که اغلب کسی درباره آنها چیزی نمی داند.

    سیکها با عمامه های مخصوص به خود و جینیست ها را نیز باید به لیست گسترده ادیان در مالزی اضافه کرد حال آن که جمع کثیری خصوصا در شبه جزیره شرقی مالزی «صباح و ساراواک» یا به ادیان بدوی زندگی می کنند و یا در اصطلاح «نو رلیجن» یا بدون دین خوانده می شوند.

    سهم دولت بر اساس نژادها تقسیم می شود و پس از مالایی ها که بیشترین سهم را می برند، سهم بعدی به چینی ها و سپس هندی ها می رسد و تقسیم بندی از نظر دینی وجود ندارد. هر چینی می تواند مسلمان، مسیحی یا بودایی باشد و هیچ یک امتیازی از نظر جایگاه دولتی برای او ندارد.

    همین امر سالها دولتمردان خصوصا قضات این کشور را در مقابل این پرسش قرارداده که اگر دونفر از دو دین متفاوت خلافی یکسان را انجام دادند آیا باید بر اساس قوانین دینی متفاوت محاکمه شوند و دست آخر هم جرایمی متفاوت برای آنها اعمال شود یا خیر؟

    با وجود همه این مسایل قضات این کشور و دولتمردان مالزی توانسته‌اند با کمک گرفتن از حمایت مردمی قوانین را به گونه ای تنظیم کنند که مورد تایید همه ادیان بزرگ این کشور باشد و در عین حال تناقضی با یکدیگر نیز نداشته باشند.

    و به همین دلیل نیز قضات و وکلای این کشور از هر دین و نژادی می توانند به راحتی در امور مختلف وارد شوند و نظر نهایی خود را اعلام کنند.

    اما در این میان مواردی به وقوع می پیوندد که هیچ گروهی حاضر به گذشت از حق خود نیست. یکی از این معضلات که اخیرا حوزه قضایی مالزی را بسیار آزار می دهد رجعتهای دینی است که در قانون پیش بینی نشده است.

    در حال حاضر اگرچه ممکن است عده‌ای از مسلمانان پیش از این به ادیان دیگر رجعت کرده باشند ولی هیچگاه هیچ یک از آنها تقاضای ثبت دین خود را نداده است ولی هم اکنون مسیحی شدن یک زن مسلمان 40 ساله و تقاضای ثبت وی جنجالی در این کشور به پا کرده است و عالمان دینی و حوزه قضایی روزهای مدیدی است که بر سر این موضوع به بحث و مناظره سپری می کنند.

    این زن مدعی است که اگر چه در خانواده ای مسلمان به دنیا آمده و نام اسلامی برخود دارد ولی هیچگاه مسلمان نبوده است و هیچ دینی برای خود اختیار ننموده بوده و اخیرا تصمیم به مسیحی شدن گرفته است.

    فعالیت مسیونرهای مسیحی در مالزی این ترس را در روحانیون مسلمان به وجود آورده است که با تصویب ثبت برای این زن موارد کثیری از ارتداد در مالزی علنی گردد، لذا حاضر به قبول این بدعت نیستند.

    حتی در زمان حضور هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه در مالزی نیز این سوال از سوی دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی مطرح شد که حکم شما به عنوان رئیس قوه قضائیه ایران برای رجعت از اسلام به مسیحیت چیست که رئیس قوه قضائیه نیز پاسخ داد که در این امور باید بنا به شرایط فرد و محیط تصمیم گیری نمود که آیا فرد از ابتدا در جریان مباحث دینی قرار داشته است یا خیر.

    چندی پیش نیز مردم مسلمان یکی از شهرهای شمال کوآلالامپور با چوب و سنگ در مقابل یک کلیسا حاضر شدند تا 40 تن از دانشجویانی که گفته می شد قرار است برای رجعت از اسلام به مسیحیت به این کلیسا بیایند را مورد حمله قرار دهند که این تجمع با دخالت نیروهای پلیس پایان یافت و البته کسی هم به کلیسا نیامد.

    اکنون در میان مردم مالزی دهها وشاید صدها سوال در این خصوص مطرح است که به سادگی نمی توان برای آنها جوابی یافت.

    برخی از خانواده ها همه اعیاد دینی از اسلامی گرفته تا بودایی و مسیحیت و هندو را جشن می گیرند و به دیدار یکدیگر می روند، چرا که از هر دینی عضوی در این خانواده وجود دارد که البته به خوبی و خوشی در کنار هم زندگی می کنند.

    اصولا این افراد در کنار یکدیگر غذای دریایی یا غذایی گیاهی را برای تناول انتخاب می کنند تا با هیچ یک از ادیان تناقضی نداشته باشد. به نوعی قوانین قضایی مالزی نیز به مانند همان غذای گیاهی است که همه ادیان در استفاده از آن آزاد هستند و ممنوعیتی در آن وجود ندارد.



    پدر آریوس ::: سه شنبه 86/10/11::: ساعت 11:14 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 30
    بازدید دیروز: 47
    کل بازدید :369733

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مالزی و پدیده ای به نام رجعت از دین - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    مالزی و پدیده ای به نام رجعت از دین - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©