سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ سخنی نزد خداوند، محبوب تر از گفتار«لا اله الا اللّه» نیست . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
تسخیری:پاپ باید از اظهاراتش عذرخواهی کند - مسجد و کلیسا - mosque&church
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • مسجد و کلیسا
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، به گفت‌وگو نشستن رهبران مسلمان با علمای علم مسیحیت را در گرو عذرخواهی رهبر کاتولیک‌های جهان از اظهاراتی دانست که چندی پیش وی درباره‌ی اسلام و پیامبرعظیم‌الشان‌مان مطرح کرده بود.

    آیت‌الله تسخیری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نامه‌ی 138 تن از علما و اندیشمندان مسلمان به رهبر کاتولیک‌های جهان یادآورشد: این نامه در اجلاسی که در امان برپا شده بود، از سوی تمامی شرکت‌کنندگان برای پاپ ارسال شد و این‌طور نبود که خود شخصا اقدام به چنین کاری کرده باشیم.

    وی افزود: در این خصوص ما نخواستیم که قبل از اظهار ندامت پاپ گفت‌وگو را شروع کنیم. ما تاکید می‌کنیم که پاپ می‌باید بیشتر از خودش ندامت و علامت ندامت نشان دهد؛ چرا که تعدی بزرگی به مقدسات اسلام کرده است.

    تسخیری ادامه داد: این نامه تقریبا دعوتی است برای اعلام ندامت تا مسیر صحیح گفت‌وگوها شروع شود و فعلا من تصمیم به شرکت کردن در مساله‌ی گفت‌وگو را ندارم تا زمانی که شرایط مناسب باشد. وی تبیین واژه‌ی «اظهار ندامت»، این اظهار ندامت را به اهانتی که پاپ چندی پیش به مقدسات اسلام و پیامبر اکرم کرده بود، مرتبط دانست و تصریح کرد: رهبر کاتولیک‌های جهان باید از این سخنانش عقب‌نشینی کند و علامت ندامت از او دیده شود ، در غیر اینصورت، با خواستن سفرا و چنین کارهایی این ندامت حاصل نمی‌شود.

    ما معتقدیم اگر پاپ قصد دارد اطمینان جهان اسلام را به دست آورد، می‌بایست بیشتر از خودش انعطاف‌پذیری نشان دهد و اعلام کند که به آن صحبت‌ها پافشاری نمی‌کند.

    دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که خود از امضاکنندگان این نامه است در پاسخ به این سوال که آیا در نامه‌ی مذکور درخواست اظهار ندامت از پاپ خواسته شد، گفت: در این نامه به حفظ حرمت و مقدسات انبیا اشاره کردیم واین امری طبیعی است که ایشان این حرمت را مراعات نکرد. وی هم‌چنین در پاسخ به این سوال که تا کنون زمان، مکان و اشخاص این مذاکره تعیین شده‌اند، اظهارداشت :در این‌باره اطلاعی ندارم.


    پدر آریوس ::: چهارشنبه 86/9/21::: ساعت 7:33 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 32
    بازدید دیروز: 23
    کل بازدید :369612

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    تسخیری:پاپ باید از اظهاراتش عذرخواهی کند - مسجد و کلیسا - mosque&church
    پدر آریوس
    این وبلاگ بر آن است تا در فضایی آرام ، عقلانی و منطقی به مناظره و گفتگو با برادران و خواهران مسیحی جویای حق و حقیقت بپردازد.

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    تسخیری:پاپ باید از اظهاراتش عذرخواهی کند - مسجد و کلیسا - mosque&church

    >>> لوگوی دوستان<<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©